Als je niet weet of je verloren kat nog leeft

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Musetta

Als je niet weet of je verloren kat nog leeft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 16:11

Een vreselijk gevoel vind ik dat... Soms is het zelfs zo naar dat je hoopt dat je te weten komt dat je verloren kat dood is, gewoon om te weten dat hij/zij niet in pijn ergens zit te lijden. Gewoon om het te weten. Ik heb het voor een week of twee moeten meemaken, daarna kwam ik van een buur te weten dat mijn kat ergens was begraven. De beschrijving klopte. Ik moet dan steeds denken aan mensen die het nooit te weten komen wat er met hun kat is gebeurd... Dat vind ik echt zulk een vreselijke gedachte. Is er hier iemand die dat moet meemaken?
Laatst bijgewerkt door Musetta op 04-05-08 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

FZ_Lin

Re: Als je niet weet of je kat nog leeft of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:14

Heb het gelukkig niet zelf met een kat van ons meegemaakt.
Maar wel met een kat bij ons op stal.
Die was op een gegeven moment al een tijdje weg, en hij was paar dagen later gevonden. Samen met andere stalgenoten hebben we echt dagelijks een tijd lopen zoeken!

En de stal staat aan de snelweg, dus was daar ook zo erg bang voor..
Maar hoogstwaarschijnlijk was hij een natuurlijke dood gestorven in de wei!

SuperSmurf

Re: Als je niet weet of je verloren kat nog leeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 17:46

pff ja dat lijkt me dus ook echt vreselijk he... Hop het ook echt nooit te hoeven meemaken!

Marloe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:55

Jaa ik wel. Is al wel een tijd geleden maar elke keer als ik een rode kat zie kijk ik toch gauw of het niet de mijne is. Is inderdaad niet echt fijn, heb nog liever dat ik weet dat hij dood is dan dat je niks weet.

xLariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:23

Ja; wij hebben het ook

Ons rode katertje (14 weken) was ook opeens spoorloos verdwenen, nooit meer terug gevonden Scheve mond
Moederpoes gaat ook nog wel eens weg (2 weken) dan ben ik ook altijd bang dat er wat gebeurd is.
Maar ze komt altijd (broodmager) terug! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:18

Drie katten van ons zijn verdwenen (en nog veel meer katten van mensen uit die buurt).

Ik heb dagen- en nachtenlang lopen zoeken en roepen. Het is een paar jaar geleden, maar nog steeds kijk ik even om als ik katten zie die er op lijken. Toch nog een beetje hoop.... al weet ik zo goed als zeker dat ze dood zijn en wie het gedaan heeft. Een andere kat van ons is zwaar mishandeld thuisgekomen. Die heeft het niet gered, en toch was dat 'fijner' dan die verdwenen katten. Liever weten dat ze dood zijn, dan die vreselijke onzekerheid. En ik ben bang dat ze heel veel pijn geleden hebben, dat vind ik een vreselijke gedachte Verdrietig

IneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:21

Mijn kat is op een bepaalde dag (haar verjaardag!) ook weggegaan & niet meer teruggekomen. Tot vandaag weet ik dus nogaltijd niet hoe of wat.. Spijtig vind ik het zeker! Als ik een kat zie die erop lijkt, ga ik altijd even kijken of zij het niet is.. Ondertussen is dit wel al anderhalf jaar geleden, maar het was gewoon een geweldige kat..

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 10:50

ik heb het ook meegemaakt,
op een dag kwam er een zwerf kat bij ons huis, en die Gaf ik altijd eten enzo en die kwam elke keer weer terug en zo ben ik aan hem gaan hechten tot dat ik op een dag hoorde dat een kat dood was gevonden in een stuk gaas En ik ging kijken was het die kat die ik al een aantal maanden heb verzorgt
het is misschien niet je eigen kat maar je gaat er wel aan
hechten.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 10:57

Helaas ken ik het... Het is echt verschrikkelijk.. Scheve mond

Ik wil liever weten dat hij dood is, dan dat ik niet weet waar hij is..

Zelf is er bij ons in december ook een kat vermist geraakt.. Nooit meer wat van gehoord, nooit meer gezien.. Wat was dat een verschrikkelijke tijd was dat. Bij elke rode kat die ik zag, dacht ik hem in te herkennen. En de gedachte dat hij misschien wel ergens pijn ligt te lijden, inderdaad..

Zelf heb ik wel zo mijn ideeën wát er met hem gebeurd kan zijn.. Helaas zijn die ideeën niet erg fijn Nagelbijten / Gniffelen .

Rinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 10:59

Bij ons op stal is er ook eentje kwijt. Ik weet niet of hij inmiddels al dood is gevonden, maar we hopen ook maar dat hij óf dood is óf ergens een heel fijn nieuw huis heeft gevonden.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 17:26

Ja

Onze Nala is volgende maand al een jaar spoorloos en wordt nog elke dag gemist...
De onzekerheid van het niet weten wat er is gebeurd, of ze gevlucht is en ergens op een boerderij zit of gewoon simpelweg is aangereden is verschrikkelijk...

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 19:24

Mijn kat is ook kwijt geraakt... ze was 19 jaar, dus we verwachten haar natuurlijk wel dood, maar ze zag er nog zo mooi en gezond uit Verdrietig
Nergens ooit haar lichaam gevonden, verschrikkelijk, 'k had dat beessie al mijn hele leven en ik had graag afscheid willen nemen

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 19:26

Mijn kat is een tijdlang spoorloos geweest. Dat was echt verschrikkelijk. Vooral omdat het een erg schuw beestje was en ik dus wist dat ie zichzelf totaal niet kon redden.
Na 6 weken is ie dood gevonden. Dat was ook vreselijk, maar ik wist tenminste dat ie niet meer leefde. In zekere zin dus wel een opluchting.