Hamster naar buiten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_x_

Hamster naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 13:14

Ik ben ook lid van een hamsterforum en daar zijn mensen die hun hamster naar buiten doen. Kan dat zomaar? Doen jullie dat dan met dwergjes of syrtjes?

Ik zou het ook graag eens doen met mijn lievelingshamster (heb er in totaal 5)

Daphna

Re: Hamster naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 13:20

Hoe bedoel je met naar buiten? gewoon hele kooi naar buiten? of een stukje afzetten? Ik denk dat het moet kunnen, die beesten hebben in het wild ook geen huis, misschien wel een hol, dus beschutting is denk ik wel nodig.. heb er verder niet veel verstand van, maar mijn hamster die woonde in de schuur, wat prima ging!

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 13:21

Ik heb mijn hamster ook wel eens buiten, dan haal ik de kap van de kooi er af, en die zet ik in het gras, half in de schaduw half in de zon. ik blijf er wel altijd bij, ben bang dat de katten het ook wel erg leuk vinden.. Nagelbijten / Gniffelen

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 13:21

Ik zet gewoon de kooi buiten. Lachen

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 16:08

Ik ging net de bovenkant van die kooi alleen buiten zetten, zodat die op het gras kan lopen.
1 uur later had die een heel gat gegraven. Nagelbijten / Gniffelen
Toen heb ik m maar weer gelijk in z`n kooi gezet. Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 17:27

Euh, nee, waarom zou je. Ze raken er alleen maar gestresst van, al die vreemde geuren. Bovendien zijn ze héél erg tochtgevoelig.

Dus kun je het gewoon beter niet doen. Lachen

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 08:30

Ik zou het niet doen: buiten worden ze dan plotseling aan een stuk meer kou/felle zon, mogelijke virussen en vreemde geurtjes blootgesteld waar ze (ik neem aan dat je ze dus binnen hebt staan?) geen enkele weerstand tegen hebben opgebouwd. Even mee naar buiten nemen op je hand ofzo kan natuurlijk best, maar ik zou ze persoonlijk niet voor langere tijd buiten laten staan. Ik denk eerlijk gezegd ook niet (maar ik kan me niet in een hamster verplaatsen Clown ) dat ze het leuk zouden vinden, eerder stressvol.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 08:37

Ik ben het met de bovenste 2 reacties eens. Waarom zou je het doen? Je denkt misschien dat het leuk is voor je hamster, maar dat is het juist stressvol en zoals hanmar al zegt zijn ze gevoelig voor bijvoorbeeld temperatuurverschillen. Door stress verminderd bovendien de weerstand.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 11:29

Oke ik doe het niet Knipoog.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 14:44

Goed dat je het niet doet. Ik zou het ook niet doen. Hamsters zijn enorm stressgevoelig. Je hebt kans dat als ze in een andere omgeving komen, ze in shock raken. Tere beestje hoor! Lachen

_Lynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:56

Ik doe de mijne ook altijd buiten met de bovenste tralies van het hok. We goed oppassen als je er geen tralies bij zet maar een rennetje dat die niet zomaar door een vogel wordt meegenomen. Het kan zomaar, ookal zit je erbij!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 16:01

Pas heel erg op met dit soort dingen. De dieren zijn gewend om binnen te zitten en naast dat het stress op kan leveren kan het zelfs erg gevaarlijk zijn. De diertjes zijn klein en de zon is erg krachtig. Ze kunnen snel te warm worden waardoor ze de warmte niet meer kwijt kunnen met alle gevolgen van dien.

Dat hamsters in het wild wél buitenleven is logisch die weten hoe ze zich er het beste op aan kunnen passen en wat de gevaren kunnen zijn die zijn er mee opgegroeid.

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 09:02

Ik heb nu ook eventjes een hamster en die gaat elke dag naar buiten in de schaduw! Dan staat hij een poosje op het gras en later nog poosje op de stoep lopen. Ik hou hem in z'n bal, omdat die hele kooi zeulen zo'n gedoe is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 16:50

Nou zo'n bal zou ik hem al helemaal niet in doen, gooi die maar snel in de prullebak..... Hij kan hier helemaal niks in, niet ruiken, niet in hokejes kruipen.
Laat een hamster dan gewoon in een ren lopen, is veel diervriendelijker. Lachen+

Lieke, ik vind het sowieso vreemd dat je je hamster naa rbuiten doet, maar al helemaal dat je het overdag doet. Hamsters zijn nachtdieren, geen dagdieren. Overdag wakker maken is erg slecht voor ze en ze kunnen hierdoor zelfs eerder doodgaan.

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 11:12

Ik zet de jongens vaak met goed weer een uurtje in de schaduw, tis wel een gezeul met die enorme kooi Tong uitsteken maar dan staan ze lekker in de schaduw van de citroen melisse, een plantje dat ze erg graag eten en dat ook heel goed voor ze is, dus die vermaken zich buiten prima met het naarbinnen trekken van de stelen, er snel een blaadje afhappen en dan de steel weer terug laten zwaaien Tong uitsteken , wel let ik erop dat ze absoluut niet langer dan een uurtje buiten staan, en dat ze continu in de schaduw staan.

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 12:25

@ Wuis, ik haal hem alleen uit zijn hok als hij zowiezo al wakker is. Ik weet ook wel dat het nachtdieren zijn!
Zo'n bal is voor mij een perfecte oplossing en weggooien kan ik moeilijk doen want het ding is niet van mij!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 22:50

Onze hamsters (momenteel 2 syrtjes) gaan ook wel eens mee naar buiten. even lekker in het gras. Vinden ze best fijnhoor. En ze gaan niet langer als 15-20 minuten. We blijven erbij, zodat hond of poes ze geen kwaad kunnen doen. We houden ze ook in de gaten dat ze geen gaten graven. Ze gaan niet naar buiten als het koud is. Vanmiddag mocht er ook nog eentje mee naar buiten. Lekker in het zonnetje. Maar ook voor hammies is het toch wel goed als ze in het zonnetje komen (vit. D?)?

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 12:58

Ik geloof dat ze van te veel zonlicht blind kunnen worden omdat ze in de natuur natuurlijk alleen 's nachts wakker zijn en dus helemaal geen licht zien.