Op 30 april had hij/zij een stukje gras naast ons huis al ontdekt. Hier voelde hij zich prima op z'n gemak, rustig bloemetjes en gras eten, wassen en zelfs lang uit liggen.
's Avonds zat hij nog steeds in de tuin en kon ik zelf behoorlijk dicht bij komen. Op mijn hurken sluipend kwam ik op een afstand van ongeveer 2 meter, maar mijn hond Athos vond het zo nodig om hem aan de andere kant van het hek te laten schrikken

Hij heeft hier zijn plekje gevonden, zit soms achter de stal als de shetten er niet staan. Pikt hij was hooi mee of zit hij gewoon droog en warm. Soms zit hij op de kleine stukje gras en gaat hij voor het huis langs naar het grote stuk en loopt hij wel eens over de wei heen.
We hebben verder nog geen last van hem dus we laten hem lekker lopen. Voor hetzelfde geld trekt hij gewoon weer verder.
Maar vanmorgen zagen we er opeens twee zitten. De nieuwe was wat kleiner en heeft kleinere oortjes. De ander is groter en heeft ook een soort scheurtje in zijn rechter oor.
We vermoeden dat het mannetje en vrouwtje zijn. Dus we zijn bang dat ze misschien wel nestjes krijgen. Dat vinden we minder en als dat gebeurt zullen ze toch echt weg moeten.
Dit is de gene die er als eerste was:

En dit is de iets kleinere:

Samen:

Vandaag gingen ze bij de shetten op de wei op onderzoek uit.

We vermoeden dat ze van de kinderboerderij uit het dorp komen. Daar lopen echt ontzettend veel zwarte konijnen, natuurlijk niet geholpen dus die planten zich flink voort. Eerst zaten ze in een afgezet gedeelte maar ze hebben gaas met te grote gaten gebruikt. De jonge konijnen passen daar gewoon door heen. En ze hebben allemaal gaten gegraven. Dus nu lopen ze allemaal los in de omgeving. Ze zijn dus ook enigzins aan mensen gewent.
Deze ook. Alleen het centrum van het dorp waar de kinderboerderij ligt is zo'n 2 á 3 km verder op. Dus ik vraag me af of ze daadwerkerlijk zo'n afstand afleggen en waarom ze dan bij ons huis komen en niet bij de boerderijen zijn gestopt. Ze kunnen natuurlijk ook ontsnapt zijn of gedropt.
We hebben zelf ook twee konijnen, een gecastreerd mannetje en een vrouwtje. Die zitten nu in een lege stal en ook al zouden ze in hun hok zitten zouden ze geen contact met de zwarte konijnen kunnen hebben. Dat is simpelweg te hoog.
Alleen ben ik bang dat als ik ze in hun ren zet buiten dat ze contact zoeken. De 'wilde' konijnen kunnen natuurlijk ziektes mee dragen.
Ze zien er wel goed uit, schone ogen en schone neus. Maar ik wil het risico niet lopen. Dus als ze mijne naar buiten gaan er om heen nog even goed afzetten.
Maar, nu ben ik natuurlijk nog op zoek naar een naam voor ze. Want als ze besluiten hier te blijven en ze zorgen niet voor te veel overlast dan mogen ze ook blijven. En dan verdienen ze ook een naam.
Maar omdat ik het geslacht niet weet is het wat moeilijk.
Ik zat zelf al te denken aan Billy en Bob. Kan gebruikt worden als het 2 mannetjes zijn en als het een mannetje en een vrouwtje is. Want Billy is ook een vrouwtjes naam.
Maar ik zat ook te denken aan Ben & Jerry. Zodat je B&J krijgt.
Als jullie nog leuke namen weten zijn ze welkom. Dan kijk ik wat het leukste bij hun is en dan kan ik ze eindelijk bij een naam noemen. Want nu zeg ik steeds 'die konijnen', maar we hebben er zelf natuurlijk ook nog 2 waarbij ik dat meestal zeg.