Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Verder zijn t bij ons echt schooiers ( op straat dan ) ze vreten alles wat ze maar kunnen vinden. Los lopen en echt goed luisteren is bij ons altijd een probleem geweest.
plutolover schreef:BrankaZ : kleur staat zeker op de laaaaaaaste plaats.
plutolover schreef:ik ben zeker niet van plan om zomaar een pup de volgende dag aan te schraffen. Als ik een pup neem, maakt niet uit welk ras, wil ik eerst bij aantal erkende fokkers kijken. Dat ze gek zijn op water dat was me al bekend.Maar dat vind ik juist leuk.
plutolover schreef:en tja schooiers, vind ik ook niet zo erg, als ze maar neit van je bord af eten, maar dat is een kwetsie van opvoeden.
BrankaZ schreef:plutolover schreef:BrankaZ : kleur staat zeker op de laaaaaaaste plaats.
Doe je goed aanWij vinden ook donkerder iets mooier (niet dat hele donkere) maar de fokster van onze keuze fokt nu eenmaal lichtere Goldens. En we hebben echt een super hond aan hem. Zouden hem voor geen goud willen missen!
plutolover schreef:ik ben zeker niet van plan om zomaar een pup de volgende dag aan te schraffen. Als ik een pup neem, maakt niet uit welk ras, wil ik eerst bij aantal erkende fokkers kijken. Dat ze gek zijn op water dat was me al bekend.Maar dat vind ik juist leuk.
Heel verstandig, helaas denkt niet iedereen zo. Ik denk dat je als eerste eens wat shows kan bezoeken. Dan zie je meerdere Goldens bij elkaar en kan je fokkers en eigenaren vragen stellen.
Wat dat betreft had de kampioenschapsclubmatch een mooie gelegenheid geweest.
.
plutolover schreef:en tja schooiers, vind ik ook niet zo erg, als ze maar neit van je bord af eten, maar dat is een kwetsie van opvoeden.
.
Citaat:Ik bedoelde het uiteraard niet op die manierDat is schooien dat je ze zelf aanleert end at gedrag kun je ze prima afleren, kost alleen even tijd in de puppy fase
Maar ik doelde meer op het buiten lopen, daar hebben tot nu toe al onze honden last van.
EN iemand anders zei iets over de werkwilligheid van de goldens. Uiteraard verschilt het per dier, maar die van ons zijn niet zo enorm werkwillig. Wél héél speels en actief, maar buiten dus niet enorm op mensen gericht. En daarom is het voor ons lastig om met ze te werken. Ik zou bijvoorbeeld behendigheid enorm leuk vinden met haar, maar ze is enorm snel afgeleid en daardoor wordt hetw el weer lastiger.
SuperSmurf schreef:dát bedoel ik dus idd~! Dat hebben wij dus ook heel erg. En die van ons is al bijna 3Denk niet dat we dat er nog uit krijgen
BrankaZ schreef:Overigens blijft dat zwemmen niet tot water beperkt, modderpoelen hebben ook een grote aantrekkingskracht op de gemiddelde Golden.
__inge__ schreef:SuperSmurf schreef:dát bedoel ik dus idd~! Dat hebben wij dus ook heel erg. En die van ons is al bijna 3Denk niet dat we dat er nog uit krijgen
Nee, dat is ook heel moeilijk, want je kan ze niet of heel moeilijk corrigeren op zo`n moment, alleen maar belonen als ze weer terug zijn. ook ben ik als de dood dat ze aan de overkant van de weg een vogel ziet die ze wel erg leuk vind, en ze zo de weg over donderd!
In het bos daar in tegen gaat het wel steeds beter!