honden aan de KVV :D

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

honden aan de KVV :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 16:59

Ik was al langer van plan om de honden op vers vlees te zetten, maar eigenlijk is dit er nooit van gekomen. Ze kregen af en toe wel eens rodi, maar niet vaak.

Nu krijgen ze vanaf morgen om de dag vers vlees ( rodi, kvv, vis ) en misschien dan in de toekomst helemaal overstappen op KVV of misschien wel rauw vlees.
Net hebben ze lekker een sardientje gehad, en een rauw ei, en het ging er allebei met heeeel veel smaak in Haha!

Voeren hier meerdere mensen KVV?

Lysette

Re: honden aan de KVV :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 17:19

Jep, hier krijgen ze al een paar jaar alleen nog maar versvlees. Mijn vorige pup is er mee opgegroeid en de pup die we nu hebben gaat volgende week ook over. Het bevalt zowel mij als de honden erg goed. Ze vinden het veel lekkerder, poepen stukken minder en ze zien er geweldig uit!

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 08:29

De eerste keer voeren zit erop.

2 vonden het super lekker, de andere 2 aten het mondjesmaat. Maar aten het laatste beetje toch wel echt met smaak op, tevreden dus!

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 11:48

ik voer gedeeltelijk kvv en daarnaast cavom.
aan de pup en aan mijn teef van 2,5 ook.
mijn teef heet ook al gewoon kalkoen nekken en strotten kip niet vandaar dat wij begonnen zijn met de kalkoen Clown .

ik vind haar er een stuk beter uitzien sinds ikdit voer.....

Gr Gemma

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 09:39

Mijn hond en katten eten vers vlees. De hond heeft hiervoor een tijdje KVV gehad, maar vers vlees is toch leuker om te geven vind ik..

Er zijn hier overigens al meerdere topics over geweest, staan ook leuke tips en ervaringen tussen!

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 09:47

MIjnhonden krijgen het al zo n 2 jaar en met tevredenheid.
Eerst kregen ze de rollen van Carnibest, dus kant en klaar.

Maar omdat ik een grote hond erbij had liep dat best in prijs op. Ben toen in overleg met mijn leverancier overgestapt op barf. dus zelf samenstellen van de vers vlees maaltijd.
Dat scheelt de helft in prijs.

je kunt ook hele veel vinden op http://www.barfplaats.nl/forum/index.php

AnoukSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 09:51

Ik doe half vers/ half brok. Dit omdat mijn honden ook vaak mee gaan naar andere mensen, en ik niet zo'n grote vriezer heb. Daarom krijgen ze ook nog brok, maar dan wel Farmfood brok, zonder alle conserveringsmiddelen

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:46

Ik ken iemand die barf doet en dat gaat erg goed met haar hondjes. Ik vind het ook best een goed iets, dus als ik zelf een hond neem ga ik dat ook proberen

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:05

Ik heb 2 jaar lang barf gedaan met mijn honden, op zich een super manier om je dieren te voeren maar ik was er op een gegeven moment heel veel tijd aan kwijt. Ik reed op een gegeven moment zowat heel noord-holland door voor producten. Nu heb ik ze weer op brokken met 2 a 3 dagen iets anders, bijv kippennekjes of pens.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:07

Ik bestel eens per 2 maanden een stevige voorraad bij de groothandel en sta dan een avond om te pakken in porties. Daarna kan ik 2 maanden vooruit zonder nadenken... Ideaal!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 23:26

Ik ben op aanraden van oa Chubby met de katten overgegaan op vers vlees. Het bevalt hier heel goed. Duurde wel even voor ze botten wilden kraken maar dat gaat nu ook goed. Ze poepen minder, droger en het stinkt minder. Ze zitten beter in hun vacht en onze dikke theemuts is al behoorlijk afgeslankt. Je zou bijna zeggen dat het op een kat lijkt nu Haha! De andere kat ziet er gewoon goed uit, maar deed dat al.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 23:29

Vanaf 2000 eten mijn honden en katten alleen vers (half KVV half BARF). Van jong tot oud, puppies en kittens alles is hollands welvaren en eet met veel plezier. Daarnaast kan ik nu gewoon zien wat ze eten in plaats van maar te geloven dat ze de kip of het konijn kunstig in een brokje geprakt hebben.

Niks anders meer hier.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 07:34

Mijn hond staat op de brokken zonder chemische toevoegingen + KVV of soms BARF. Is wel een hele organisatie want ik heb een hond van 40 kg en een vriesvakje waar alleen een pizza in past Haha! . Heb laatst trouwens een keer Farmfood brokken gekocht en daar ging ze ontzettend van kotsen en aan de diarree, tot 3x toe. Dus dat doen we maar niet weer Bloos

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 07:36

Mijn katten staan half op KVV en half op vers. En dat bevalt heel goed. Ze zien er een stuk beter uit en zitten duidelijk veel beter in hun vel.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 23:24

ik geef al jaren geen brokken meer.
hier alleen echt voer in de bak, en dan bedoel ik dus alles vers en rauw. ook de kat.
nee, hier komt echt nooit meer een brok in huis!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 14:40

Eén van mijn honden zit op rauw ivm een voedsel allergie. Maar zodra ik de (vries)ruimte heb gaan mijn andere hond ook op versvoer.