Een katje erbij!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikitah86

Een katje erbij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 14:36

Aangezien ik erg ongeduldig ben en er het liefst de hele dag over wil praten en iedereen het wel een beetje zat wordt zet ik het maar op bokt neer, ik krijg er een klein katje bij!!! Martijn (mijn vriendje) is overstag en ik heb eindelijk mijn keuze gemaakt.. Ik moet nog wachten tot 21 juni maar dat heb ik er wel voor over. Mijn andere katje, Jessie, hebben we erg snel uitgezocht (ik kon gewoon niet wachten, eigen huisje = eigen kat!!) en daardoor heb ik nu een veel 'pratende' aanhankelijke, supersociale kat die het liefst de hele dag in je kruipt, zo dicht mogelijk bij je gezicht, met te grote oren en een hele spitse kop.. (die ik voor geen goud zou ruilen hoor, qua uiterlijk is ze alleen wat minder mijn smaak.. toen ze klein was viel het nog wel mee, maar nu Clown ).

Meet Jessie een jaar terug (foto's van nu moeten nodig weer eens gemaakt worden):
Afbeelding

We hebben jessie nu bijna een jaar, het liefst had ik er meteen een vriendje of vriendinnetje voor haar bijgenomen maar Martijn wilde echt geen tweede kat (opgegroeid zonder huisdieren, wist dat ik niet zou gaan samenwonen zonder kat dus daarom genoegen genomen met één kat).. Normaal zou ik gaan zeuren en drammen etc. maar ik besloot eens wijs te doen en zijn wens te accepteren.. Hij vind Jessie geweldig, speelt veel met haar vind het erg leuk dat ze er is.. Dat in aanmerking genomen besloot ik eind vorig jaar eens af en toe het idee van een tweede katje te laten vallen (losjes, geen discussie, gewoon aangeven dat het voor Jessie wel fijner zou zijn nu ik ook 32 uur was gaan werken). Eerst maakte hij er een spelletje van (ik een tweede kat = hij een playstation 3) maar dat heb ik genegeerd en het onderwerp weer netjes laten rusten... In Januari/Februari reageerde Jessie (binnen) erg enthousiast op een katje dat in de tuin liep, en jahoor.. Martijn gaf aan dat het misschien wel goed zou zijn om een vriendje of vriendinnetje voor haar te gaan zoeken Haha! Haha! . (rustig gereageerd, goed over gehad en toen ben ik gaan zoeken!!). Ik kon in het begin moeilijk slagen want wilde nu een kat a la britse korthaar of heilige birmaan, martijn wilde er niet teveel voor betalen (waarom betalen als ze er gratis zijn) dus ben ik gaan zoeken naar een kruizing (middenweg qua prijs Knipoog). zo'n twee weken terug kwam ik hem tegen, mijn humpie!! Helaas had de eigenaresse al kontakt met iemand anders maar ze gaf meteen aan het leuk te vinden als er een katje bij mij terecht kwam (ik had nogal lange uitgebreide mail gestuurd). Toen ik een berichtje kreeg dat de andere mensen hun kijkafspraak hadden afgezegd dus dat ik welkom was was ik natuurlijk helemaal happy!! Hij is in het echt nog veel gaver dan op de foto.. Het is een kruizing Britse korthaar x Scottish fold met het uiterlijk van de britse korthaar (dus normale oortjes). De mama is een fijn poesje, papa is een flink beest en ik hoop dat die van mij er een beetje tussenin gaat zitten maar dat zullen we wel zien..

Dit is hem!
Afbeelding
de linker, met z'n zusjes
Afbeelding
In de kast met z'n zusje en papa ervoor, zou ik vanaf dit kistje op papa kunnen jumpen??
Afbeelding
En de liefste!
Afbeelding

Hij is nog naamloos, Martijn dringt erg aan op James (dat past bij Jessie vanwege één of ander wildwestenfiguur ofzoiets) maar dat vind ik niet zo leuk.. Mama noemde Twister en dat vind ik wel grappig.. Jullie nog suggesties? (ik sta overal voor open en heb een nogal wisselende smaak, het moet gewoon lekker voelen Knipoog).

(sorry voor het lange bericht, moest gewoon even hele verhaaltje erbij vertellen Knipoog)

Overigens ben ik nog erg in dubio over hoe ik de kennismaking ga aanpakken, ik heb al aardig wat gelezen maar als jullie hierover ideeën/tips hebben, graag!

Bluebontje

Re: Een katje erbij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 17:54

aaah, wat een schatje!
ik vind James wel passen hoor.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:02

James is leuk, Jessie en James Lovers

Gaat leuk worden, gefeliciteerd! Haha!

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 22:08

Bedankt voor de reacties.. James wordt het dus niet, waarom vind idereen dat toch zo leuk?? Boos! Clown
Onze Jessie noemen we eigenlijk altijd poessie dus dan is het nog raar Knipoog (dat is erin geslopen omdat we geen naam konden bedenken, uiteindelijk na haar een maand of 2 poessie genoemd te hebben bedachten we dat we haar wel Jessie konden noemen, zo noemen we haar nu alleen als we boos zijn Knipoog).