Konijn van binnen naar buiten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Konijn van binnen naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 20:24

Mijn ouders hebben een heel mooi groot buitenhok met ruime ren gekregen van hun buren. Nu bieden ze mij de mogelijkheid om 1 van mijn konijnen, Floortje, alvast naar het noorden te verhuizen... (ik ga zelf ook daarheen, maar dat kan pas als ik werk heb)

Floortje gaat dus van een binnenhok naar een buitenhok. De geplande datum van verhuizing is volgend weekend.
Er staat een binnenhok als reserve klaar, zodat de overgang niet te groot is. We beginnen met een paar uurtjes buiten, op warme momenten van de dag.

Zijn er nog dingen waar we rekening mee moeten houdeN

Jokonootje

Re: Konijn van binnen naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 11:30

zorg dat ze kan schuilen in een nachthok die het liefste een stukje van de grond staat.
Verder kan met het weer zoals het nu is prima de overgang gemaakt worden hoor !!
ik zou alleen niet te veel naar binnen en naar buiten doen. Daar worden ze sneller ziek van ik heb mijn binnenkonijnen ook met deze temperaturen naar buiten gedaan en hebben het prima gedaan !!

xelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 15:07

Mijn konijn heeft ook de hele winter binnen gezeten en ik wou der vanaf vandaag ook weer buiten laten.
Ik houd dit topic even in de gaten ! Lachen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 17:10

zorg dat de nachttemperatuur 15 graden is, anders barsten ze 's nachts van de kou.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 17:12

schuilgelegenheid, schaduw, en idd als ie binnen is gewend pas buiten zetten als het weer het echt toe laat. evt extra hooi in het hok zodat ie goed warm kan blijven...

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 17:25

Die van ons staat al weer een paar weken buiten, heeft er niks van gehad. (maar staat wel tegen het huis aan)

Justice_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 22:01

Banjer schreef:
Mijn ouders hebben een heel mooi groot buitenhok met ruime ren gekregen van hun buren. Nu bieden ze mij de mogelijkheid om 1 van mijn konijnen, Floortje, alvast naar het noorden te verhuizen... (ik ga zelf ook daarheen, maar dat kan pas als ik werk heb)

Floortje gaat dus van een binnenhok naar een buitenhok. De geplande datum van verhuizing is volgend weekend.
Er staat een binnenhok als reserve klaar, zodat de overgang niet te groot is. We beginnen met een paar uurtjes buiten, op warme momenten van de dag.

Zijn er nog dingen waar we rekening mee moeten houdeN

Heb precies hetzelfde gedaan met mijn cavia's, kan dus makkelijk!
ik heb ze 2 jaar binnen gehad en wegens allergie moesten ze naar buiten, je kunt je konijn dan het beste in de zomer buiten laten, en dan word het heeeel langzamerhand weer wat kouder buiten maar dan heeft je konijn ook lange tijd om zijn wintervacht aan te laten groeien.
succes!