Wat is er met mijn hond aan de hand?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Lynn

Wat is er met mijn hond aan de hand?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 19:04

Wij hebben een kleine Jack Russel van 9 jaar, Fly.
Fly is nu al ongeveer 2 weken erg lui. Hij gaat niet meer mee spelen, met je meerennen of achter andere mensen aanrennen. Hij loopt alsmaar met de staart tussen de benen en is héél voorzichtig. Hij bibbert best veel, maar niet omdat die het koud heeft. Met wandelen loopt hij ook steeds met zijn staart tussen zijn benen, loopt heel langzaam en springt niet meer in het rond. Als die binnen is, ligt die alleen maar in zijn mand en af en toe eet die wat, en dan gaat Fly weer terug. Hij blaft ook niet meer. Eerst deed die bij ieder geluidje wat ie hoorde blaffen. Altijd. Maar nu niet meer.
Fly is om het zo maar even te zeggen een saaie hond. Niks is leuk meer.
We zaten de denken dat het gewoon aan het ouder worden lag. Maar dan is ze toch niet zooo lam?
En als het goed is gaan we morgen ook even naar de DA. Ik vind het toch wel raar. Wat kan het zijn? Verward

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Re: Wat is er met mijn hond aan de hand?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 20:27

Heeft tie soms last van zijn rug, een hernia of zo? Het kan best dat tie een dagje ouder wordt, maar dat gaat meestal geleidelijk en niet zo ineens. Het lijkt mij of tie pijn heeft. Even afwachten wat de DA morgen zegt.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:13

Klinkt inderdaad als een rugprobleem wat op die leeftijd geen gek idee is. Dat kan het niet graag willen bewegen en het bibberen verklaren.

_Lynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 12:41

Ik pakte hem net ook op en toen begon ze te piepen, ik ben toch benieuwd wat de DA zegt..

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 12:44

Ik denk ook iets aan de rug, en het bibberen is bijna nooit van de kou maar vaak van stress/angst. Ben benieuwd wat de DA er van vind

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 20:35

Pijn?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 20:43

zou maar spoedig naar de dierenarts gaan..
kan pijn of algeheel zich niet goed voelen..
om wat voor reden dan ook..

Is het een hij? je zegt van wel..
Maar ik scheld ook altijd mannelijk en vrouwelijk
door elkaar over mijn huisdieren..

Let voordat je naar de dierenarts gaat ook even goed op
hoe zijn ontlasting eruit ziet..
Of hij net zo eet en drinkt als anders..
Net zo plast (zo veel plast ) als anders..
Eventueel plasje meenemen naar dierenarts..

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 20:46

Hondje van een vriendin van mij was ook opeens zo. Die bleek iets met zn rug en met zn nieren te hebben. Maar hun waren er veelste laat bij. (Lees: Hondje was al hartstikke mager en moesten ze in de tuin laten plassen omdat die niet meer wou lopen ) Dus ik zou even een DA bellen Lachen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 20:48

en.. wat heeft de DA gezegt? Lachen

_Lynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 15:25

We gaan er dadelijk heen.. We zijn bang dat die gewoon door zijn jaartjes heen is.. Boos! Hij eet en drinkt nog goed, en is niet mager..

Ik ben zo bang dat er echt iets ernstigs mee aan de hand is en dat Fly moet worden ingeslapen Boos!

Nancy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 15:46

Hoi Lyn,

Het beste kun je naar de dierenarts gaan zoals bijna iedereen hier al aanraad.
Mijn hondje Goofy had ook van deze symptomen (traag worden, niet meer willen lopen, af en toe mank lopen en soms bij het oppakken een gil geven). Terwijl hij nog gewoon dronk, at, plaste en poepte. Had ook geen koorts.
3 dagen later kreeg hij een soort epileptische aanval. Kwam bloed uit zijn anus en hij bleef rondjes draaien omdat hij gedesorienteerd was (van zijn rug op zijn buik).

Bij de dierenarts aangekomen bleek er niets meer aan hem te kunnen doen en is hij ingeslapen. Wat het uiteindelijk geweest is weten we niet. De DA zegt dat hij waarschijnlijk tumoren in zijn buikje of hersentjes heeft gehad, maar zeker weten deed hij het niet.
Ik wil zeker niet zeggen dat dit bij jouw hondje het geval is. Laat hem goed nakijken door de dierenarts, vraag goed door.
Ik was namelijk al een keer eerder naar de DA geweest omdat ik hem gewoon anders dan anders vond. Toen konden ze niets aan hem ontdekken, maar waarschijnlijk heeft hij dit al veel langer onder de leden gehad.

Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat je hondje zich gauw weer goed voelt.

_Lynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 15:54

K.t zeg, ik zit hier helemaal te janken, ik ben zo bang dat mijn hondje dadelijk word ingeslapen.. We gaan er dadelijk heen, als onze visite weg is.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:57

Het hoeft helemaal niet zo erg te zijn. Rugproblemen komen heel veel voor bij die hondje op die leeftijd. En als je zo die symptomen beschrijft, maar ik ben benieuwd wat de DA constateerd.

_Lynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 21:44

Okee, we zijn bij de DA geweest. Eerst dachten ze ook dat het baarmoeder ontsteking was, daarvoor hadden ze een echo gemaakt , maar dat bleek het niet te zijn. Het waren idd rugproblemen. Daarvoor heeft Fly pijnstillers gekregen en nog andere pillen die ze nou een week moet krijgen. Als het dan nog niet over is, dan moeten we weer terug komen. Hopelijk hoeft dat niet!
Als ze over 2/3 dagen ook niet wat meer gaat eten, dan moeten we ook weer terugkomen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 23:44

Heb wat tips voor je die onze dierenarts altijd geeft. Misschien heb je er wat aan. Zorg dat je hondje warm ligt. Koud/tocht/wind verergert de klachten.
Verder vinden ze het heerlijk om een kersenpittenkussen op de rug te leggen. Ook kan je proberen zachtjes te masseren.