Beetje overdreven titel misschien maar ik ben nogal bezorgd om het konijn van mijn werk.
We hebben voorlopig konijnen in hokken zitten in een ruime en lichte stal totdat het konijnenverblijf af is.
Omdat ik ze graag beweging wil geven laat ik ze altijd één voor één door de stal heen huppelen.
Gisteren heb ik mannetjeskonijn plukkie los laten lopen in de stal, helaas is de persoon die hem binnen zou halen hem vergeten.
Vanacht is dus ons enigste vrouwtjeskonijn ontsnapt terwijl Plukkie los liep.
Het kan niet anders dan dat ze gedekt hebben want Plukkie springt altijd overal bovenop, plus dat ons vrouwtjeskonijn alles wel prima vindt, dus ik ben erg bang dat ze zwanger is.
Nou komt het volgende probleem, ik heb niet genoeg verstand van konijnen om te zien of ze daadwerkelijk zwanger is.
Paar weken geleden was ze nog schijnzwanger maar daarna heb ik haar niet meer zien plukken in de vacht.
Ik heb wel in een boekje gelezen dat je het konijn zoveel mogelijk met rust moet laten en zo min mogelijk stress moet geven.
Op mijn werk komen behoorlijk wat mensen en die lopen ook veel bij de konijnen.
Wat is wijsheid?
Plukkie verplaatsen naar een rustigere plek?
Of haar misschien mee naar huis nemen, binnen waar het vrijwel altijd rustig is waar ze kan bevallen ( mocht dat zo zijn)
Hoe kan je zien dat een konijn zwanger is? aan gedrag ofzo?
Nouja allemaal vragen dus, ik hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen.
Ik wil graag dat als ze zwanger is, dat alles goed verloopt en dat alles gezond en en wel ter wereld komt.
Ik hoor graag jullie tips!
Groetjes en bedankt voor het lezen!