Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Billy schreef:Ik pak mijn kat in het nekvel, trek zijn koppie achterover en de laadklep gaat automatisch los
Billy schreef:Dan had je kunnen weten dat er geen rioolbuizen in die keeltjes lopen en dat je niet zomaar iets in "het verkeerde gat" kunt gooien......
josewoos schreef:Ik heb ook zo'n kat die er niet intrapt. ik ga op de grond op mijn knieën en klem zeg mar de kat tussen mijn benen zodat hij niet achteruit kan lopen dan zijn kop naar achteren en met mijn vingers aan de zijnkant van zijn bek krijg ik de bek open en gooi de pil achterin zijn keeltje, bek gelijk dicht houden (wel kop omhoog houden) en wrijven over zijn keel dan stimuleer je het slikken!
succes
jalo schreef:Bij een van mijn katten(4) is pillen slikken ook een groot probleem. Zeker als een kat in protest gaat is het een heel karwei om meedere keren per dag een pil toe te moeten dienen.
Je kan, zoals al eerder genoemd, hem bij z'n nekvel pakken, en met je andere hand in één beweging de bek openen en de pil zo ver mogelijk achter op de tong dumpen. Maar ook kan een kat hiervan vreselijk in protest gaan .. althans die van mij wel. Wat ik altijd doe is een grote handoek, of badlaken uiteen gevouwen op de tafel of op het aanrecht. De kat erop zetten en de handdoek stevig vanaf de hals (en de verdere achterkant) om de de kat heen vouwen/draaien. Zodat hij helemaal ingepakt is en alleen het kopje nog vrij is. Hij lijkt dan op een soort van mummy ..Je neemt de kat, in de handdoek, op schoot en fixeert hem met één arm voor zijn borst langs terwijl je met je andere vrije hand de bek opent en de pil zover mogelijk achter in de mondholte probeert te krijgen. Even een paar tellen het bekje dichthouden en dan slikt hij vanzelf wel. Op deze manier kan hij jouw hand niet wegduwen met zijn voorpootjes en kan hij tevens niet gaan krabben in de wilde paniek.
Je moet er wel even om denken dat de handdoek niet te strak om de hals zit ivm verstikking ( .. maar dat spreekt voorzich, lijkt me!) Daarna even lekker kroelen samen ..![]()
Deze methode is bij mijn kat(een grote Maine coon) heel erg succesvol.
Nou heel veel succes!