En toen was je opeens je hondje kwijt...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Seraphim

En toen was je opeens je hondje kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 23:49

Vanavond om ongeveer 20.30h is onze 7-jarige Cavalier King Charles Spaniel Joey overleden. Echt geheel onverwachts en ik kan het nog steeds niet bevatten. Hij was al een paar dagen niet helemaal goed. De afgelopen 3 dagen at en dronk hij heel slecht en liep niet meer echt mee met de andere honden (we hebben er nog 3 meer). Gisterochtend zijn mijn ouders met hem naar de dierenarts geweest en daar bleek uit dat hij te weinig rode bloedlichaampjes had, hij kreeg een injectie en kreeg pillen en druppels mee naar huis. Maar hij knapte niet echt op.
Vandaag om 18.30h zat ik achter de pc en Joey lag in de gang, opeens begon hij de piepen en te blaffen. Ik ging bij hem zitten in de hoop dat hij wat rustiger werd, maar ik wist al dat het helemaal fout zat. Ik heb de DA gebeld (omdat mijn ouders niet zo goed Spaans spreken), en die verwees ons door naar een noodkliniek 3 dorpen verderop. Daar kwamen we iets na zevenen aan. Joey's bloed werd onderzocht, en er werden x-ray's gemaakt. Zijn bloedwaarden waren abnormaal laag, maar de x-ray's wezen eigenlijk nergens op. Zijn eerste diagnose was dat hij misschien rattengif had gegeten, maar aangezien al onze buren ook honden en andere dieren hebben, en dus niet met gif rond lopen te strooien, was dat eigenlijk onmogelijk. Als differential kwam hij met Leishmania. (Een jaar geleden hebben we een van onze andere honden daar aan verloren, een halfbroertje van Joey: [BB] Wanneer beslis je je hond in te laten slapen? ). Maar het gekke was dat Joey eigenlijk helemaal geen symptomen vertoonde, enkel het niet willen eten en het lusteloos zijn. Toch een test gedaan en die was positief. Ondertussen was Joey's achterhand ook helemaal verlamd, hij kon enkel nog liggen.
Joey zou daar sowieso voor de nacht blijven. We besloten morgenochtend terug te komen en dan verder te zien. De DA was al niet heel erg positief en zei dat we rekening moesten houden met het feit dat Joey het niet zou halen, maar hij wilde hem deze nacht nog observeren, aangezien je binnen een half uur niet kan beslissen of je je hondje wel of niet in wil laten slapen. Hij ging het tijdelijke infuus (antibiotica en tranquillizer) vervangen voor eentje voor de nacht. Opeens kwam Joey overeind en keek ons 'indringend' aan. Toen viel hij achterover, kreeg een spasme, en toen zei de DA 'Hij gaat'. Het was zo raar, je zag het gebeuren en binnen 10 seconden was hij weg. De DA probeerde hem nog een hartmassage te geven, maar het mocht niet baten.

In het topic over Charlie schreef ik 'En het ergste is dat dit pas de eerste was. We hebben nog 4 honden en 3 katten. Ik wil er gewoon niet aan denken dat ze er uiteindelijk allemaal niet meer zullen zijn.' En nog geen jaar later is het tweede hondje al weg.

We hebben ontzettend veel plezier van Joey gehad. Hij was een apart dier, en was vaak erg lachwekkend. Zo stond hij altijd de verkeerde kant op te blaffen. Staat de rest bijvoorbeeld richting de poort te blaffen, staat Joey precies de andere kant op te kijken! Of als er een vreemd iemand op ons terrein kwam, heel stoer staan te blaffen, maar dan wel achter jouw benen, zodat hij veilig staat.

Joey word net als Charlie gecremeerd, en eind volgende week krijgen we zijn as terug. Het zal nog wel even duren voordat ik het een plekje heb gegeven. Dit was de eerste keer dat ik zo snel iemand verloor; eerder wist ik altijd dat het eraan zat te komen, maar Joey was in een mum van tijd gewoon weg.

Het verhaal is iets langer geworden dan de bedoeling was, maar iig bedankt voor het lezen Lachen

Afbeelding
                              Joey *25-07-00 - 27-04-08*

blacklight

Re: En toen was je opeens je hondje kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 23:50

Sterkte!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 01:32

Jeetje Eline! Bloos!

Wat erg zeg!
Ach gut

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 01:37

Veel sterktemet je verlies, ik weet hoe moeilijk het is om je maatje te verliezen. Wat ik zo mooi vind aan je verhaal is 'Opeens kwam Joey overeind en keek ons 'indringend' aan' Alsof hij het toch nog wou laten merken Bloos. Veel sterkte !!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 08:21

jeetje wat naar zeg Ach gut
Veel sterkte met het verlies.
Een jaar geleden hebben we onze hond ook weggebracht. Niet om diezelfde kwalen, maar het gemis is er nog elke dag..
Geniet van alle foto's en herinneringen die je hebt... Vriendjes zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 10:39

Ik ben afgelopen vrijdag mijn hond verloren. Ik weet hoe je je voelt Verdrietig Hij had al een jaar een lekkende hartklep en vrijdag heeft hij besloten dat het genoeg was, hij was ook erg achteruit gegaan. Het gekke was dat ik in NYC was en opeens wakker werd middenin de nacht, ik was koud kon niet meer ademen en bewegen ging ook niet. Ik voelde dat er iets mis was. Die ochtend belde mijn moeder met het nieuws Verdrietig Heel veel sterkte met het verwerken van dit enorme verlies. Al vraag ik me af hoe men hier ooit weer bovenop kan komen Verdrietig

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 10:51

Heel veel sterkte de komende tijd.
Onze honden zijn toch onze maatjes en het doet echt pijn als je ze verliest.

Vio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 10:55

Sterkte! Het is altijd verselijk als je een vriendje verliest.......

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 10:58

Jeetje wat een verhaal. Nog vrij jong voor zo'n beestje toch?!
In ieder geval veel sterkte met het verwerken van je verlies!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:56

Wat erg zeg!
Veel sterkte nog!

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 18:10

Iedereen bedankt voor de lieve berichtjes. Het is nu wat realistischer, omdat het gewoon heel erg 'kaal' is in het hondenhok. Joey's maatje Belle is nogal onrustig. Belle is een Blauwkees, en zij en Joey waren net een getrouwd stel. Ze eet wel, maar het gaat niet echt van harte. Ik hoop dat ze snel bijtrekt.

Frenka schreef:
Onze honden zijn toch onze maatjes en het doet echt pijn als je ze verliest.

Precies. En dan zijn er mensen die zeggen: 'Ach, je hebt er toch nog 3..' Ik snap niet dat mensen dat kunnen zeggen.
karinFTbing schreef:
Jeetje wat een verhaal. Nog vrij jong voor zo'n beestje toch?!

Hij was idd heel jong. Onze andere Cavalier was pas 8 toen hij overleed. Maar echt een heel sterk ras is het ook niet. Zo had Charlie een lekkende hartklep en Joey een te groot hart. Ook zijn de oogjes erg kwetsbaar, Joey had bijvoorbeeld ook glaucoom op een van zijn oogjes.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 14:15

Heel erg veel sterkte Eline. 2 Honden in korte tijd, dat maakt het er nog moeilijker op, lijkt mij?
Wel heel mooi hoe hij ´afscheid´ van jullie heeft genomen, door die blik van hem, maar een troost is het natuurlijk niet.
Nogmaals sterkte. Ach gut

Aman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 16:31

Eline, wat vervelend. Bloos! Heel veel sterkte. Ach gut

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 16:35

Pff lijkt me vreselijk om zo onverwacht je huisdier te verliezen... mijn hond lijkt op de jouwe, qua uiterlijk maar ook met van die rare acties ... Ik hoop dat je het verdriet een plek kan geven. Ach gut Sterkte!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 16:41

Heel erg veel sterkte...

Ik heb echt een pest hekel aan kleine hondjes...maar me oppashondje was ook een Cavalier King Charles Spaniel en heb toch wel een zwak voor dit ras nu...

Het kan ongelovelijk snel gaan Boos! Zo ging het bij Ricky ook. vreselijk Verdrietig nogmaals sterkte