Opsporing verzocht!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Opsporing verzocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 15:15

vd week met hondjes uitlaten hebben we een jong baby duifje gevonden. hij zat heel zielig in een hoekje bij een flat en kon niet vliegen
grote held dat mijn vriend is, heeft het vogeltje op gehaald en we verzorgen hem nu totdat hij groot genoeg is om zelf te kunnen vliegen
nu zijn wij op zoek naar de ouders van dit diertje.. al weten we niet precies hoe die eruit zien.
wie ow wie heeft de gouden tip voor dit arme weesje?

aangezien elk dier een naar moet hebben, heb ik hem Kroepoek genoemd Tong uitsteken
bij deze een aantal foto's

Afbeelding
Afbeelding

Juut

Re: Opsporing verzocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 17:11

Ik denk niet dat papa en mama duif baby duif weer op zouden nemen; hangt nu een mensen luchtje aan. Als het er om gaat dat beestje weg moet; zit er geen vogelopvang bij jullie in de buurt? Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 17:18

Idd vogelopvang, en ik denk niet dat dit duifje zijn ouders nog nodig heeft, hij is al aardig groot

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 17:20

ow nee hij of zij hoeft zeker niet weg hier hoor
we wachten gewoon tot het kan vliegen en dan laten we hem of haar weer vrij Haha!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:35

Dan moet je hem wel niet aan jullie laten wennen, dus niet op de hand voeren enzv, anders zou hij in de vrije natuur echt neit overleven...

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:38

Ik zou 'm niet bij jullie houden en dan vrijlaten. Dat gaat hij niet overleven als hij aan jullie is gewend en als hij gewend is om eten te krijgen. In de natuur komt dat niet zomaar aanwaaien.

Verder natuurlijk hartstikke leuk om zo'n beestje op toe voeden! Ik heb zelf eens een pijltje uit de sloot gevist, omdat hij door zijn moeder was verstoten (die beet hem en gooide hem echt bij haar weg). Ontzettend lief beestje was dat, maar uiteindelijk heb ik hem bij een vogelopvang gebracht. Daar mocht hij in een vijver met nog meer verstote pijltjes. Het was echt een leuk gezicht om 'm daar te zien rondzwemmen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 16:05

thx voor de reacties Haha!
probleem is alleen dat hij uit zichzelf niet eet
en wel als je het met de hand voor hem houd..
om te zorgen dat hij toch vocht binnen krijgt doop ik eerst het brood in water..