Papegaaien klimboom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

This_is_me

Papegaaien klimboom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 10:26

Wie van de vogelvrienden heeft er een papegaaien klimboom aangeschaft en kan mij vertellen wat hij er van vind en waar hij deze gekocht heeft??

wij zijn nl opzoek naar een mooie ruime klimboom voor onze CoCo voor in de tuin. Hij heeft nu enkel een standaard waarop hij kan zitten. Erg leuk maar meer kan hij er ook niet op doen. Het is de bedoeling dat de speelboom in de tuin blijft staan en met slecht weer afgedekt word met een op maat gemaakt stuk zeil oid...

Ik heb al op marktplaats gekeken maar het aanbod is erg magertjes.

Ik hoor graag van jullie

Groetjes Deborah

Liezel1

Re: Papegaaien klimboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 10:30

hier in Leeuwarden zit een dierenwinkel die ze heeft. Ze hebben een hele grote in de winkel staan, maar die is dan ook erg prijzig (dat zijn ze zoiezo).
De eigenaren van die winkel hebben connecties met iemand die ze zelf maakt, dus wie weet kun je er eentje op bestelling krijgen...
die winkel is de Pet's Place in de Lieuwenburg in Leeuwarden.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 10:32

a wij hebben hier op het durp ook een Pets Place staan. Volgens mij hebben ze ook een internet site. Bedankt voor je bericht. Ik zal eens kijken Haha! enne dat ze prijzig waren daar was ik inmiddels acvhter.. Maar ja alleen het beste voor je beestje he hahaha

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 13:09

Waarom maak je er niet eentje zelf?
Wij mogen van een fruitteler hier elk jaar appelhout rooien vna de boomgaarden die vervangen worden. Dat gaat de kachel in, maar we gebruiken ook vaak mooie appelstammen om iets leuks voor in onze eigen volieres van te maken, het lijkt me dat als je een beetje handig bent en mooie stammen hebt, je toch wel iets zelf moet kunnen maken?
Waar woon je?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 13:16

een vriend van mij heeft er zelf 1 gemaakt. van ftruitboomhoud, want die splinterd niet als ze er aan knagen...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 13:27

ikenindi schreef:
een vriend van mij heeft er zelf 1 gemaakt. van ftruitboomhoud, want die splinterd niet als ze er aan knagen...

Precies, dat bedoel ik!
Je hebt alleen iemand nodig die een beetje handig is en er een stevige voet aan kan knutselen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 13:33

Wij hebben een klimboom in de tuin.Bij ons is het idd een oude boom die we afgezaagd hebben en dan in een voet waar je palen mee in de grond vast zet gestoken.Op het moment zit hij er lustig in te fluiten ,tot ergenis van de buren Duivel .Als het regent gaat de papegaai naar binnen dus een zeiltje hebben we er niet om.Wel stukken met sisaltouw omwonden zodat hij wat te rommellen heeft.Het afpellen van de boomschors heeft hij zelf voor gezorgd.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 17:56

Als je mazzel hebt en een grote stevige wilg op de kop kunt tikken, ben je al een heel eind Haha!
Maar helaas heb ik die zelf niet. Ik heb 2 valkparkieten, maar trust me, die kleine knagers zijn vaak nog het ergste Nagelbijten / Gniffelen

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 13:00

Nickeltje schreef:
Waarom maak je er niet eentje zelf?
Wij mogen van een fruitteler hier elk jaar appelhout rooien vna de boomgaarden die vervangen worden. Dat gaat de kachel in, maar we gebruiken ook vaak mooie appelstammen om iets leuks voor in onze eigen volieres van te maken, het lijkt me dat als je een beetje handig bent en mooie stammen hebt, je toch wel iets zelf moet kunnen maken?
Waar woon je?

Ik woon in Zwijndrecht Haha!
Ben zelf niet zo handig. Mn vriend zou wel wat kunnen maar ik vind dat allemaal zo'n gedoe Bloos ik weet ook helemaal niet of hij daar wel zin in heeft trouwens. Ben zelf meer van het kant en klare zeg maar hahaha..

Daarom al een beetje op marktplaats ed aan het spitten geweest of er mensen zijn die die dingen zelf maken voor een leuk prijsje. Maar die zijn er bijna niet..

Heb idd vaker gehoord dat zer van fruitbomen mooie speelbomen gemaakt kunnen worden....

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 22:25

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 22:30

Ik heb zelf overigens gewoon geknutseld met andere materialen! Was laatst een soort rozenboog (alleen dan geen boog maar rechtopstaand) in de aanbieding bij de Lidl. Hier heb ik de helft van omwikkeld met cocostouw en grof gaas aan een kant waar ik de voer- en waterbakjes aan kan hangen! Verder wat wilgentakken en speeltjes en klaar is de boom Haha! Haha!