[foto] LAMBO half uit de kleren....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

polbo

[foto] LAMBO half uit de kleren....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-08 19:52

Ik was een paar weken geleden zo dom geweest om de scheermachine uit elkaar te halen en hem in het stopcontact te stoppen waar door er een dikke steekvlam uit kwam en er een aantal onderdeeltje doorgebrand waren.

Maar hij moest wel even uit elkaar want er zat iets verkeer om als die aan stond was die it en andersom. Had alleen vergeten de machine weer goed inelkaar te zetten.
Maar gelukkig waren vanochtend alle onderdelen binnen en deed de scheermachine het weer. Wel kwamen we er tijdens het maken van de machine achter dat het kop stuk niet meer helemaal goed was. De vorige eigenaar van de machine had hier zelf aan zitten klussen, Dus mijn vader zei als dat het wel even kon maar dat we wel even moesten kijken naar een andere oplossing daar voor.

Maar afijn ding deed het weer dus vanmiddag hebben we Lambo geschoren.

Zo zag Lambo er eerst uit als een vies zwart/bruin schaap. Hij ging als wit schaap onder de trekker door lopen en kwam na het schuren door alle jeuk van het warme weer en de wol als zwart/bruin schaap er weer onder uit.
Afbeelding

En toen gingen we scheren. Eerst de hals en daarna Lambo maar weer snel op 4 poten gezet en de rug geschoren.
Afbeelding

Lambo vond het scheren echt lekker. Hij begon helemaal terug te likken en te knabbelen.
Afbeelding

Er komt al een lekker warm dekentje van af.
Afbeelding

En toen moest ik zijn kont doen en daar mocht ik niet aan komen (is zo sinds die gecastereerd is, dus al bijna zijn hele leven) En toen ging meneer er vandoor.....dit bleef er over.
Afbeelding
Dat is maar 1/4 van al zijn wol.

En de ontsnapte Lambo, want de andere kant moest ook nog gedaan worden.
Afbeelding

De andere kant van Lambo bijna klaar...Ja ik weet het hij ziet er niet uit... moet hem nog even bij werken Clown
Afbeelding

Tja en toen gebeurde waar we al bang voor waren. De scheermachine ging stuk.... Dus nu hebben we een half geschoren schaap wat er niet uit ziet.
Afbeelding

Aan de rechter kant moet zijn hele kont nog worden gedaan.
Afbeelding

en aan de linkerkant alleen zijn flank nog...ja en zijn hele buik.
Afbeelding

Afbeelding

Dus hij zal nu een tijdje zo in de wei moeten staan.
Afbeelding

Afbeelding
En Lambo en Kruimel zijn nu echt dikke vrienden eten samen slapen samen en Lambo is ook helemaal niet meer jaloers. Kruimel is nu ook druk aan het uit haren, en er lijkt wol onder die haren vandaan te komen. Toen we Lambo hadden geschoren lipe Kruimel ook meteen naar Lambo toe van wat heb jij nu waar is je jas Cool

Maar volgends mij vind die dat helemaal niet zo erg want het is toch wel iets koeler.
Afbeelding

De boerin daar zei nog is het geen optie om hem half te scheren zodat het niet in 1 keer te kouwd voor hem wordt. Ik zei nog als grapje ja das een goed idee....nu loopt Lambo er dus echt als een poedel bij Haha!

Owja en bij deze te koop LAMBO wol Tong uitsteken
Afbeelding

(weet er misschien ook iemand waar in de buurt van Groningen mijn messen van de scheermachine kan laten slijpen?)

LiNdA1986

Re: [foto] LAMBO half uit de kleren....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 19:56

Haha, wat een leuke foto's. Bij die ene foto kijkt hij echt zo van: okeee Haha!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 19:58

haha wat een bak, scheermes kapot, en nu je schaap zo op de wei Haha!
als je het nou geweten had had je nog vormpjes kunnen scheren, dan leek het nog wat Tong uitsteken

scheer je zelf?
volgens mij (zo lijkt het) mag je wel iets korter afscheren.
is er niet een schapenboer in de buurt van wie je even het scheerapparaat kan lenen voor het laatste stukje?

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-08 20:10

Ja ik scheer hem zelf. Als een echte schaap scheerder het doet moet die er bij liggen. Een normaal schaap geeft zich over en blijft rustig liggen. Lambo weet dat die niet bang hoeft te zijn voor mensen dus die blijft maar vechten. En omdat ik dat niet wil hebben en hij ook niet bang voor mensen moet worden scheer ik hem in alle rust zelf. Kan die ook lekker blijven staan.

Lambo vind het op deze manier niet erg om geschoren te worden alleen bij zijn kont dan maar dan binden we hem even aan het hek vast de rest van de tijd staat die los en blijft die lekker staan.

Ik moet hem inderdaad nog iets korter afscheren. Ik moet het zelf allemaal ook nog leren en ben nog wel is bang dat ik hem in zijn velletje scheer. Ik scheer meestal eerst een beetje ruim alle wol er af en dan pas kort er op alle rest wol er af. Maarja daar is het nu niet van gekomen.... Sigaar

En we gaan de scheermachine zo snel mogelijk maken en waarschijnlijk scheer ik hem maandag helemaal af. Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 00:52

Als schaap zijne zou ik een schadeclaim indienen hoe moet hij zich nu nog zo onder zijn soortgenoten vertonen Haha! Het arme beest zou dr wat aan over houden Cool

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 01:02

ROFL Oh Chantal,...wat ziet Lambo er geniaal uit *LOL*

Zo had je mee moeten doen met HGT Tong uitsteken
Hopelijk is je machientje snel weer gemaakt Knipoog