Heb al 2 konijntjes, nog 1tje nemen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Heb al 2 konijntjes, nog 1tje nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-08 20:36

Hoi,

ik ben een trotse 'mama' van 2 witte dwergkonijntjes Haha!

De ene heb ik 2 jaar, de andere een jaar. Het zijn beide vrouwtjes en hebben een luxeleventje. Ze hebben toegang tot heel het appartement, en hebben een normale kooi om in te slapen.

Nu zag ik gisteren helaas in de dierenwinkel een pracht van een dwergje zitten...

Zwart hoofdje, witte borst en buik, en terug zwarte billetjes...

Het was zo actief en deed echt alles om de aandacht te trekken. Nu vraag ik mij alleen af, zou ik het wel doen, er nog eentje bijnemen?

Ze zeggen toch altijd, drie is eentje te veel?

Wie kan me even duidelijkheid scheppen?

Faniek

Re: Heb al 2 konijntjes, nog 1tje nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 20:42

Drie hoeft niet teveel zijn, maar ik zou er alleen een gecastreerd rammetje bij zitten en niet nog een dame. Die kans dat het goed gaat is wel erg klein.
Overigens zou ik geen konijntje uit de dierenwinkel halen. Komen vaak uit de broodfok wat je dan in stand houd en kunnen allerlei gebreken hebben denk aan olifantstanden.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 20:43

Ik zal ook niet snel een dier uit een dierenwinkel nemen, maar ik snap dat het verleidelijk is.
Knipoog

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-08 20:47

Dan keer ik maar beter niet terug Haha!

Mijn eerste heb ik op een veemarkt gekocht. Ze zat er zo smerig bij dat ik haar niet kon laten zitten.

Mijn tweede heb ik via internet gekocht, helaas bij iemand die voor het plezier fokte. Maar heb me ook laten verleiden door haar mooie oogjes.

Zal er dus maar beter wegblijven Tong uitsteken

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 20:48

Ja, hoe verleidelijk het ook is Clown

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 20:51

mijn evaringen met drie konijnen is ook niet al te best.
en vechtende konijnen is echt niet leuk.
en zie ze dan maar eens te vangen

hoe verleidelijk ook, ik zou het niet doen.
beter 2 gelukkig dan 3 ongelukkig

al moet ik ook elke maand weer slikken en hard doorlopen bij de konijnen bij de boerenbond

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 20:56

Waarom niet. Je kan toch altijd het proberen als het goed gaat. Ik heb het ook gedaan. Ook uit de dierenwinkel, Het is misschien een gok omdat het diertje uit een dierenwinkel kwam maarja. Wilde het graag. Heb ook gezegd van als het niet goed gaat met de andere of ik hem dan terug mocht brengen. En dat was goed dus heb hem toen meegenomen. En ze loopt nu gezellig achterom en is gezond en heeft het heel gezellig Haha!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 20:58

Ik ga binnenkort een konijn erbij halen en ik ga ook kijken bij de dierenbescherming, misschien zie je daar ook een leuke? Wij hebben in de buurt een dierenwinkel die aangesloten is bij een stichting waar ze niet van broodfok komen en ze hebben hele ruime kooien, ben ik heel blij mee!

Dierenbescherming- Knaag en Ko

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 00:09

@ Horsesandme
Tot je ze 's nachts bijelkaar laat en het toch mis gaat en er 1 dat flinterdunne babyhuidje bijt en er zo een abces zit. Ik ben dus geen voorstander van hele jonge dieren koppelen aan oudere dieren ivm hun huidje. Dan zou ik eerst wachten tot die groter is en dan kan die niet meer terug. Ik zou als je toch echt graag een konijntje erbij wil een gecastreerde ram uit de opvang halen. Ik heb wel goeie ervaringen met 3 bijelkaar, maar dan wel een gecastreerde heer met 2 dames en niet 3 dames.

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 00:11

Wij hebben 5 dames en een gecastreerd ventje, gaat perfect! Ik zou de gok wagen. Lachen

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 00:12

ik ben bewust bij 2 gebleven om problemen te vermijden... Ik heb mijn 2 schatjes bij een professionele fokker gehaald die fokt voor wedstrijden en shows... Ik ben wel tevreden van deze 2...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 07:58

ik sluit me volledig bij faniek aan.
wij hadden er 2 (ex-ram en nex-voedster) en daar kwam door omdandigheden een ex-ram bij. 2 rammen en 1 voedster gaan niet samen, dus extra voedster erbij gezocht; een 10 weken oude 'baby'. mika werd na 2 dagen gebeten, resulteerde in fik abces, resulteerde in haar dood omdat het abces haar van binnen al had opgevreten voordat het zich aan de buitenkant liet zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 23:12

Ik zou geen jonkie bij 2 volwassen voedsters zetten. Die uk wordt compleet overrompeld denk ik.

Ik heb nu een voedster van 9 jaar en daar heb ik een gecastreerd rammetje van ongeveer een jaar oud bij gezet. Dit ging perfect, niet al te lang daarna heb ik 2 jonge (12 weken) groot Lotharinger voedsters bij gezet. Dit gaat prima, maar de twee ukkies waren al redelijk groot.

Wil je een dwergje erbij, ga dan voor een iets oudere gecastreerde ram. Ga kijken bij een opvang, zij kunnen je ook helpen met koppelen.