Kat dikker kirijgen???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MvdB_

Kat dikker kirijgen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 17:24

Wie o wie heeft er tips om mijn kat wat dikker te krijgen? Vork
Ze is ziek, maar ze eet wel goed, ze moet alleen eigenlijk wat extra's eten, maar madam is nogal kieskeurig........
Haar brokjes eet ze goed, maar al het andere wat je haar aanbiedt trekt ze haar neus voor op.
Iemand ideetjes??
Alvast bedankt!

_WenDy

Re: Kat dikker kirijgen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 01:15

Kittenvoer!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 06:23

wat voer je nu precies allemaal dan?

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 06:56

Hier precies hetzelfde probleem, ik lees even mee Ja

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 07:13

kattenmelk ( was destijds een tip van mijn veearts) nu is mijn kat te dik

MvdB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-08 10:04

Bedankt voor de tips! Ze stond altijd op een dieet tegen blaasgruis, deze brokjes krijgt ze nu nog steeds. Van de dierenarts kregen we de tip om kaas, worst, roomboter te geven, maar dat wil ze allemaal niet. Ook (katten)melk drinkt ze niet. Blikvoer wil ze wel, maar maar kleine beetjes. Het kittenvoer ga ik zeker proberen. Vanmorgen heeft ze ook een likje slagroom gegeten. Ze heeft het aan haar schildklier, daar heeft ze nu medicijnen voor en ze heeft een gezwelletje in haar koppie. Ze is inmidels ook al 17 jaar.....Als ze nu nog verder afvalt dan leeft ze niet lang meer dus alle dikmakertips zijn welkom!!!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 10:08

Heb je verschillende kattenmelk-merken geprobeerd? Er zijn best veel verschillende, misschien gewoon van een paar merken 1 pakje halen en dan kijken wat ze lust?

Ik heb mijn zwakke zieke katertje ook dik gekregen ermee, het werkt dus wel, mits ze het natuurlijk opslurpen Vork

Succes overigens!

Die schildklier helpt natuurlijk niet echt mee aan dikker worden, maar het moet toch te doen zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 00:02

Roomboter dat wist ik niet? Ik ga dit topic ook even volgen, alhoewel mijn ouwetje (15 jaar) denk ik niet meer dikker te krijgen is...

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 00:04

Mijn poes hiero is ook niet echt dik te krijgen, ik kijk mee.

MvdB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 11:57

Die schildklier werkt inderdaad niet echt mee en ze is natuurlijk ook de jongste niet meer (17), maar toch zou ik haar toch nog wel een paar maandjes willen houden. Verder heeft ze nl nog geen pijn e.d.
Ik heb inmiddels verschillende soorten kattenmelk geprobeerd, dat lust ze niet. Kittenbrokjes gaan er met smaak in, maar de tot nu toe geprobeerde kitten-blikvoer laat ze staan.
Ze weegt nu maar 2.8 kilo.......

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 12:16

.
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 07-02-22 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 12:22

maar als je poes dieetvoer krijgt voor blaasgruis mag je dacht ik niks anders voeren?

van blaasgruis dieet zijn ook blikjes he, geef je dat ook?
al is het maar kleine beetjes dat zet toch vaak wel wat aan.

maar als het mag van je dierenarts dan kun je proberen om af en toe wat jus over een beetje groente te geven, moet geen jus zijn met teveel kruiden er in hoor,da's namelijk slecht voor haar nieren.
ze is wel goed ontwormd neem ik aan?

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 12:24

kattenmelk, ik heb ook 2 van die dunnerds en de DA rade dit aan en het werkt idd.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 12:33

Mijn kat heeft precies hetzelfde. Hij is 17 (of iets ouder) en heeft ook sinds een paar weken een te hard werkende schildklier.

Kattenmelk heeft eventjes geholpen, dat was het enige dat er in ging. Ik heb allerlei dingen geprobeerd: de 'jus' van blikvoer/maaltijdzakjes wordt wel gelebberd.

Maar favoriet sinds een paar dagen is kipfilet! Vers van de schap voor menselijke consumptie. Ik doe er wel vitaminespray overheen, maar het blijft natuurlijk veel te eenzijdig qua mineralen e.d. Maandag ga ik vers runderhart voorzetten.

MvdB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 16:15

Weer bedankt voor de tips.

Omdat ze al best oud is, mag ze nu wel ander voer, omdat als ze nog magerder wordt het helemaal hopeloos is.

Ze is altijd ontwormd en krijgt altijd al onbeperkt eten. Ze is haar hele leven al een kieskeurige en kleine eter.

Kipfile hoeft ze ook niet.......Grr wordt er soms ongeduldig van, ik wil zo graag dat ze het allemaal lekker op eet! De andere kat is ook heel beledigd dat zij al die lekkere dingen niet krijgt.....
Jus kunnen we ook nog eens proberen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 16:18

koolvisfilet valt ook nog te proberen.

Verder heb je van Hills bij de dierenarts blikjes die speciaal zijn voor katten die een zware operatie hebben ondergaan. Hier zit ontzettend veel in, vitamines etc de hele mikmak.
Worden ze ook sneller dik van.
Wat je voert zou ik wel in overleg met de dierenarts doen ivm haar andere kwaaltjes.
kittenvoer is ook een dikmaker, maar dit alleen in overleg met dierenarts, omdat er ook veel eiwitten etc in dat voer zitten, wat weer nadelig is voor de blaas .

gwenfflames

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 17:35

Zou ze geen last kunnen hebben van slecht werkende nieren, echt een oude-katten-kwaal?
Daar kunnen ze ook zo mager van worden......Maar ik neem aan dat jouw DA dat al nagekeken heeft?
Succes hoor!!

MvdB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 18:11

T gaat inderdaad allemaal in overleg met de DA.
Zeecocktail v Sheba ging er net best goed in Vork Het probleem is ook niet dat ze niks wil eten; haar eigen brokjes eet ze best goed, maar ze moet wat extra's hebben om aan te zetten.
Zal eens op zoek gaan naar die blikjes v Hills, kijken of madam dat lekker vindt.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 18:14

Mijn kat is dik en verwend (en dus kieskeurig), hij vindt van die vitaminesnoepjes op melkbasis erg lekker. Ook variatiemenu van gouremet smakt hij lekker op, en kattenmelk inderdaad.

Daarnaast krijgt hij ook welleens een plakje ham, kip of zalm. Daar is hij helemaal dol op Knipoog