Mijn hond heeft iets gevonden in het park......

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Casca

Mijn hond heeft iets gevonden in het park......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 13:07

Namelijk; een klein konijntje! Mijn moeder was vanmorgen met hem aan het wandelen (Duitse staande langhaar die ook opgeleid is tot jachthond) en onze hond ging voorstaan (teken dat er levend wild zit).. Maar deze keer was het wel erg duidelijk wat er lag, een klein bont hangoor konijntje...

Ik denk dat hij een week of 9 is, hij was helmaal doorweekt en sloom, mijn moeder kon hem zo oppakken..
Mijn moeder hem mee naar huis genomen, we hebben hem nu in een bak zitten met zaagsel en hooi erin (en natuurlijk water) en wat brokjes, van science. Hij heeft verder geen wonden gelukkig, dat had namelijk wel anders kunnen zijn in het park waar sommige honden zelfs nog wilde konijnen vangen...

Hij is alleen wel erg sloom, zit veel met de oogjes dicht, hij eet wel wat zelf, en zag al wat keuteltjes liggen, dus dat is gelukkig nog wel op gang. Het is een beetje een angora type en duidelijk gewent aan mensen.. Maar ik denk dat hij vooral ook doodop is van zijn angsten in het hondenpark.

een fototje mag natuurlijk niet ontbreken Knipoog
Afbeelding
Afbeelding
Hij ziet er nog erg slecht uit en is nog erg mager, maar ik verwacht dat hij wel aardig zal opknappen, als hij achteruit gaat kunnen we ook direct naar de DA met hem, die zit om de hoek Lachen

Ik weet nog niet wat ik straks met hem ga doen, wat mij betreft mag hij (of zij, dat weet ik eigenlijk niet) bij mij en mn andere konijnen blijven.. maar misschien dat ik een advertentie op marktplaats zet voor de mensen die hem kwijt zijn, maar dan, zullen ze er de volgende keer wel beter op letten??

Nouja, misschien dat ik hier nog wat tips kan krijgen wat mensen misschien nog meer zouden doen om het kleintje te helpen Lachen

Frenka

Re: Mijn hond heeft iets gevonden in het park......

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 13:13

Ach gossie, wat een hummel!
Lekker op krachten laten komen, ik hoop dat het goedgaat Haha!

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 13:42

Hij heeft een beetje zijn vlagen, dan is hij even heel actief (gaat met de voorpootjes op de rand van de box) en dan zit hij weer heel lang met zn oogjes dicht als een klein balletje..

Volgens mij is het wel een vechtertje Haha! ik hoop ook echt dat hij een groot konijn mag gaan worden Lachen Hij heeft al zo veel geluk gehad tot nu toe Lachen

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 13:45

Wat goed dat je hem zo opvangd! OK dan! Ik denk dat het konijntje geluk heeft gehad met jou. Arm beestje, gelukkig wordt hij nu goed verzorgd.
Ik hoop dat hij snel opknapt! Beterschap aan het konijntje.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:37

Zeer goed dat je hem opvangt, maar voor de zekerheid zou ik even een controle bij de DA gaan doen. Er heerst alweer veel myx en met risico's op je huigige konijnen Lachen

Kiki27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:44

Ach wat een droppie! Ik denk dat hij vooral erg onder de indruk is van zijn avontuur. Goed in de gaten houden of hij eet, drinkt en keutelt. En idd even naar de da ivm ziekten.
Is er bij jullie in de buurt een dierenopvang? Anders kan je altijd daar nog melden dat je een konijn gevonden hebt en dat'ie bij jou zit. Misschien briefje ophangen bij de dierenwinkel?
Succes iig.

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:46

Ach gût. Vind het geweldig dat jullie hem zo mee naar huis nemen Lachen

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 17:12

We hebben de dierenambulance gebeld, die hebben geen melding van vermissing binnen gekregen.. Hij staat nu ook op marktplaats als gevonden konijntje.. Nu maar hopen dat de mensen het zien/horen en dat ze hem komen halen en dan wat beter op hem gaan letten Lachen

Ik heb ook een afspraak gemaakt bij de dierenarts voor 5.45 dus hij mag straks even ter controle, volgens mij is 1 van zijn oorgjes namelijk niet helemaal goed, beetje ontstoken, even laten nakijken wat voor geslacht en een algehele check-up Lachen

briefje ophangen bij de dierenwinkel kunnen we inderdaad ook nog wel even doen Lachen

Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 18:16

Wat een dropie zeg! Knipoog

We hebben zelf een 'gedumpte rat' uit ons recreatie gebied gehaalt..
M'n ouders waren in januari wandelen met de honden en zag m'n moeder
een ratje lopen OP de autoweg.. m'n moeder probeerde hem van de autoweg
af te jagen maar toen ging ie al op dr schoenen zitten Tong uitsteken (ook duidelijk gewend aan mensen)
Naar de dierenwinkel geweest en gezegt dat ie bij ons zit als iemand 'm mist..
wat onwaarschijnlijk is voor een rat, die ontsnapt niet zo maar.

Veel succes met het konijntje Lachen

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 18:22

Ach wat een lieffie, zo eentje zou toch niet zomaar in het park horen los te lopen... Verdrietig
Wel super dat jij heb hebt opgevangen, ik hoop dat hij snel weer helemaal fit is! OK dan!

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 20:41

wat raar van die rat, dat zijn ook beestjes die daar niet 'per ongeluk' los lopen.. Al helemaal niet als ze zo op je schoenen gaan zitten..

Met het knijntje gaat het nu erg goed! Voor zover de dierenarts kon zien was hij myx. vrij. Het is een voedster, heeft wel een ontstoken oogje (deze zat ook meer dicht dan het andere oogje), heeft koorts waar ze al spuitjes voor heeft gehad. Van de dierenarts moest ze lekker veel voer zodat ze snel wat aan zou komen. Ook zit haar buik/onderkant helemaal vol met klitten, dit moet helemaal weggeknipt worden.. Ik heb dr nog wel even werk mee Haha! Knipoog Maar de dierenarts zei ook al; het konijntje heeft onwaarschijnlijk veel geluk gehad!

edit; arme nijn.. iedereen hier thuis vindt het maar een giga lelijk beest! hij wordt uitgescholden voor cavia en mislukte hamster.. Ach gut en nog erbij dat als mn moeder had gezien dat ie zo lelijk was dat ze hem had laten zitten, dat die mensen hem dáárom de deur uit deden... Koe

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 21:47

Super dat het verder goed klinkt! Ik zou met voer beetje rustig opbouwen en keuteltjes in de gaten houden en zeker groentes opbouwen voor de vitamientjes. Ik denk dat dit een heel mooi konijntje word. Haar vacht ziet er nu niet uit ivm ondervoeding en de bemaning is klittig en niet mooi. Maar met 6 maand zal ze haar definitieve beharing hebben waarbij dit soort konijntjes vaak erg mooi zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 22:17

O gut wat een hompie! Als ik jou was zou ik het wel even melden bij
de plaatselijke dierenbescherming of DA wie weet is dit diertje wel
ontsnapt.....Kan me niet voorstellen dat dit zomaar los is gelaten.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 23:07

@chiqa; we hebben de dierenbescherming gebeld, ze is niet als vermist opgegeven, ze staat nu wel in het bestand voor het geval de eigenaren dat nog doen.

ze heeft nu onbeperkt hooi en krijgt een paar keer per dag wat brokjes. Ik denk ook dat het een heel mooi konijntje kan gaan worden. Ik heb net de klitten voor een groot gedeelte weggeknipt, heel eng werkje, een heel dun konijnenvelletje en hele dikke klitten tot op de huid.

maar hoe zit dat met de vacht als ze blijft? Dan gaat ze namelijk bij mijn andere konijnen in, maar heeft de vacht dan veel onderhoud nodig? Of blijft het dan wel goed?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 23:53

Je zal pas na 6 maanden weten wat haar vacht blijft. Of ze volledig langharig is of half langharig of zelfs bijna alles kwijt raakt. Mijn Leeuwenkophangoren met zeer volle bemaning lopen ook gewoon tussen de andere konijnen. Af en toe kammen en het zit goed, maar sommige dieren zijn zo doorgefokt dat ze heel snel klitten en je toch regelmatig moet kammen. Kunnen ze wel tussen de andere konijnen, maar moet je d'r regelmatig pakken, maar laten we hopen dat ze straks een gezonde nette vacht heeft.

LaUrOssssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 23:57

ooooooooo echt een heel schattig ding
en lelijk vindt ik haar nu niet bepaald

sanie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 00:11

Ik vind haar ook echt niet lelijk.
Onze hond heeft weleens een vogeltje gevonden. Die heeft nog jarenlag bij ons gewoond, was echt een lief beestje. Heel tam.
Succes met het konijntje!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 00:15

Ik vind het echt een droppie, goed kijken of ze eet, drinkt en poept. En even naar de DA voor ziektes voordat jouw konijn het ook krijgt.

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 00:20

HAha wij liggen dubbel van je kleine tekstje Tong uitsteken ben heel benieuwd hoie het verder gaat... ohja wie is science???? Tong uitsteken

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-08 00:38

science is een merk Haha! Clown

het is echt een vreterdevreetzak! sjonge Tong uitsteken eet evenveel als de andere 2 volwassen konijnen bij elkaar Vork

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 00:53

maar hoe zit dat met de vacht als ze blijft? Dan gaat ze namelijk bij mijn andere konijnen in, maar heeft de vacht dan veel onderhoud nodig? Of blijft het dan wel goed

ik heb er precies zo 1 zitten van 3 jaar oud ofsow, ( kijk in me profiel)
en de vacht kost wel wat onderhoud je moet toch regelmatig borstelen voor de klitten.. want door veel klitten kunnen ze ook stikken,

en hier thuis vinden ze de mijne ook maar lelijk en noemen ze het ook maar een vloerveger,,, germ me meisje

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 16:26

Super om te horen dat ze zo goed eet, dat ze maar lekker groot mag worden Haha!

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 13:29

Ach wat een droppie, ik vind haar ook helemaal niet lelijk hoor, juist lief!
Op een soortgelijke manier ben ik vorig jaar ook aan een konijntje gekomen. Ik was op fietsvakantie en ineens zat er een lief klein konijntje van een week of 4/5 in de berm. Opgepakt en in stuurtas meegenomen.
Inmiddels is hij gecastreerd en heeft een vriendinnetje. Was niet in de planning om konijntjes te nemen maar kon hem ook niet wegdoen na ons avontuur!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 15:45

Goed dat je ze zo opvangt Ja Ik hoop dat ze snel wat bijkomt.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 21:05

ik vind het wel een heel erg schattig nijntje hoor. Knappe hond! Mag tie blijven? ik hoop dat ze gauw opknapt en lekker groot wordt.