Waar kitten laten als we in bed liggen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Liez

Waar kitten laten als we in bed liggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 17:35

heey.
Wij krijgen een kitten. Alleen wat we nog niet weten is waar we het katje laten s'nachts
,we hebben geen achterhuis en als we hem in de gang doen kan hij naar boven en naar zolder.En in de kamer kunnen we het helemaal niet doen want dan zijn we bang dat hij alles stuk maakt.
Weet iemand hoe we dit op moeten lossen.please help me.

CM_

Re: Waar kitten laten als we in bed liggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 17:37

Heb je geen kleine kamer voor hem/haar?

Een kitten moet je in elk geval niet in een bench doen. Dit werkt voor een hond,maar niet voor een kat.
Een kamertje met een krabpaal, mandje, verstopplekjes ,kattenbak en eten en drinken volstaat wel Lachen

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 17:38

kan je je keuken niet aflsuiten?
of een bijkeuken?
of heb je een halletje die afgesolten kan worden?
bij ons sliep hij altijd in de bijkeuken en dan met kattelijk naar buiten.
vermaaktie zich wel...

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 17:39

gewoon mee naar bed toch? Anders is'ie straks helemaal alleen in een groot donker huis.

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 17:42

crossmonster schreef:
Een kitten moet je in elk geval niet in een bench doen. Dit werkt voor een hond,maar niet voor een kat.

Waarom eigenlijk niet? Wij deden de eerste tijd kitten 's nachts en als we weg waren wel in een bench. Kattebak/eten/drinken en dekentje erin. Vonden we zelf een prettiger idee omdat we ook honden hebben.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 21:29

Onze kittens (opvangmormels) bleven gewoon 's nachts in de kamer hoor. Eerst wel in een bench, maar als ze groot genoeg zijn (en niet met al te veel), mogen ze gewoon in de kamer blijven lopen. Ze kunnen dan in de kamer, (open) keuken, bijkeuken en badkamer. Er staan een aantal (2 - 3) kattenbakken en wat schoteltjes met voer op de keukentafel en dat gaat best goed. Ze slapen samen met onze eigen poes en onze 2 honden. en eigenlijk is er nog niets stuk gemaakt. Vorig jaar hadden we een tijd lang 5 kittens in de opvang hier. Ja die gingen 's nachts wel in de bench, want 5 stuks in huis was een beetje te. Daarna kregen we er 3 en toen die bleven ook een tijdje in de bench. Maar na de kerst (vanwege die boom) mochten ze lekker vrij.
1 kitten hebben we zelf gehouden en die loopt gewoon 's nachts rond in de huiskamer en de rest van de beneden verdieping. Gaat goed hoor.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 21:46

Onze katten mochten altijd gewoon overal komen toen ze klein waren, nu nog steeds, gezellig hoor zo'n grote kater in je bed erbij, lekker warm.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 21:48

Gewoon lekker beneden rond laten lopen...

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 21:49

Ja joh, lekker zo'n kat erbij op je bed Knipoog maar mocht je hier niet zo blij mee zijn, heb je niet ergens een kamertje waar hij in kan? of in de woonkamer, en alles wat kapot kan uit de weg halen Knipoog

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 21:51

scoobydoe schreef:
in de kamer kunnen we het helemaal niet doen want dan zijn we bang dat hij alles stuk maakt.

Gewoon in de woonkamer laten.
Wij hebben 4 katten en ze hebben nog nooit wat gesloopt.
We hebben regelmatig nestjes die met 12 weken weg gaan en ook hun hangen echt niet in de gordijnen of wat dan ook.
En als ze iets doen wat niet mag, ff in het nekvel pakken en twee meter verderop 'gooien'.
Werkt prima! Als je ze vanaf het begin meteen aanpakt in ieder geval.
Of met een plantenspuit spuiten als ze iets doen wat niet mag.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 09:22

Ik heb mijn katten altijd in de gang zitten. In de woonkamer mogen ze niet als we weg zijn, aangezien Elmo de bank eerst uitgebreid op zal gaan kloppen met z'n nagels voor ie gaat liggen en Koekie plast erop.

Vroegâh zaten mijn katten wel op mijn slaapkamer, maar dat was ook de enige kamer die ik had Clown Ik had een kattenluikje in de buitendeur, dus als ze niet buiten waren lagen ze bij mij in bed. Sinds we in Tilburg wonen slapen ze op de gang Lachen

Zoals al gezegt, als je een klein kamertje hebt, desnoods de badkamer, lekker daar neerzetten. Krabpaal, kattenbak, eten en drinken en het gaat helemaal goedkomen Lachen Bench ben ik geen voorstander van, gewoon gevoelsmatig. De enige reden dat ik een bench heb is omdat Koekie d'r bekken gebroken heeft een paar jaar terug en ze toen een paar weken niet mocht bewegen.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 11:26

Ik ben er geen voorstander van om het kitten al op te sluiten voordat ie uberhaupt een kans heeft gekregen om zich goed te gedragen. Hier doen de katten nooit iets wat niet mag, wat ik ook al eerder had verteld.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 11:29

Dat heb ik ook altijd gezegt, maar ik vind het toch typisch dat de planten op het dressoir aangevreten zijn als ik niet beneden ben, dat Koek op de bank plast, etc. Ze weten dat ze er niet op mogen (ook niet op het dressoir, de keukentafel, het aanrecht, etc) en ik heb ze ook nog nooit betrapt, maar ik vind meer en meer bewijzen dat ze het wel doen als ze alleen zijn... Knipoog

Maar goed, wat je zegt over het opsluiten, daarom ben ik geen voorstander van de bench. Koekie en Elmo hebben een hele kamer en de gang, met 2 kattenbakken, een krabpaal, speelgoed, eten en drinken. Dat is gewoon hun vaste plek, dus opsluiten kan ik het niet noemen Lachen

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 11:36

Ze weten het dondersgoed. Haha!
Onze herdershond mag niet op de bank maar als we weg zijn, is ie toch duidelijk op de bank gaan liggen. Nagelbijten / Gniffelen Dus nu zetten we de kussens omhoog maar soms word dat nog vergeten.
Tja, heeft ie mazzel. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 00:08

Gewoon opvoeden, kan wel degelijk met een kat.
En als ze gaat huilen, en ej laat dr in de woonkamer,
niet reageren anders blijft ze janken.IK heb dr altijd
een in de kamer, de ander ligt bij mij op bed, want ze
hebben allebij apart voer, heel vervelend.

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 00:17

Die van mij denderde gewoon door het hele huis en zijn mandje ligt op mijn kamer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 00:22

Toen Freddy nog een kitten was van 6 weken jong, had ik haar in een bench gedaan, maar ze paste er tussendoor, dus langer dan een minuut heeft ze er niet in gezeten. Vervolgens heb ik haar in de badkamer gedaan, kattenbakje erbij, voer, speeltjes, kussen, etc. Dat vond ze niet zo fijn, ze bleef heel sneu piepen. Dus ook maar toegang tot de slaapkamer gegeven (grensde aan de badkamer).

Binnen een paar minuten hoorde ik een behoorlijk gekrabbel aan mijn bed en heeft ze zich naar boven geworsteld. Vervolgens kroop ze naast mijn hoofd en besloot ze dat ze daar voortaan ging overnachten. Ik vond het zo ontzettend schattig dat ik het maar zo gelaten heb Nagelbijten / Gniffelen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 00:24

bij ons bleven de kittens ook altijd gewoon los in de huiskamer..geen enkel probleem mee gehad
niet met peos en kater die we nu hebben , ook niet met de hele rits voorgaande katten
laat maar lekker lopen, zorg voor voldoende speeltjes etc , dan blijf tje huis echt wel heel hoor

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 00:36

Gewoon los in de woonkamer, gaat prima. Wel even kittenproof maken natuurlijk (snoeren verstoppen, sloopbare spullen uit bereik van poeslief en een lekker kleedje op de bank bijv.).

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:14

Die van ons zijn ook van begin af aan gewoon door het hele appartement geweest, ook op de slaapkamer, ik vond het zo sneu, zo'n kitten alleen in de woonkamer.
Oh wacht, de eerste nacht dat we Luca hadden, is ze wel alleen in de woonkamer geweest, omdat ze vlooien bleek te hebben, die hebben we gelijk behandelt, maar ik had niet de behoefte aan al dan niet dode vlooien in mijn bed Haha!.
Sindsdien slapen die 2 altijd bij ons op bed, heel gezellig

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 22:27

Onze katten mogen in de hal beneden, in de hal boven en ze hebben een eigen kamer. Ze mochten tot voor kort ook in de slaapkamer, gezellig bij ons op bed slapen alleen sinds onze kater Ice aan het sproeien is zo af en toe mag hij dit niet meer. Onze katers hebben een eigen kamer met krabbpaal, speelgoed, en een reuze klimpaal waar ze lekker in liggen te slapen....

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 14:02

Mijn kitten (is inmiddels 9 maanden) mocht met me mee naar bed Haha!

Nu hij wat ouder is doet ie dat niet meer, dat vindt ie waarschijnlijk veel te warm (en ik draai nogal veel in bed Nagelbijten / Gniffelen ) dus gaat hij bij mijn oudere kat in de mand liggen.

Ik heb eigenlijk nooit problemen met hem gehad Knipoog

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 17:35

Mijn kitten is ook vanaf het begin in de woonkamer geweest. Hij heeft in het begin nooit wat gesloopt.
Dat kwam eigenlijk pas met een maand of 5 toen hij zich op zijn gemak voelde en baldadig werd. Scheve mond
Maar goed, opvoeden gaat heel goed met een kat. En zeker met een kitten weet je dat ze speels zijn en er nog wel eens iets kan sneuvelen. Ik had mijn woonkamer er zo op aangepast dat hij weinig schade kon aanrichten.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 18:18

Sonja_vR schreef:
bij ons bleven de kittens ook altijd gewoon los in de huiskamer..geen enkel probleem mee gehad
niet met peos en kater die we nu hebben , ook niet met de hele rits voorgaande katten
laat maar lekker lopen, zorg voor voldoende speeltjes etc , dan blijf tje huis echt wel heel hoor

Ja Het enige wat die van mij proberen te slopen is elkaar Clown

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 19:41

Ons kitten mocht in het begin overal komen, totdat ze via mijn gordijnen omhoog klom en de bank als krabpaal gebruikte (er staan 2 levensgrote krabpalen hier in huis..). Nu mag ze als wij weg zijn overal komen, behalve in de huiskamer. We hebben haar een tijdje in de logeerkamer gehad als we weggingen met een grote krabpaal erin, eten, drinken, kattenbak, speeltjes etc. Maar ze werd alleen maar lastiger in die kleine ruimte! Nu gaat het super Lachen