Is een hond nu écht zo onverstandig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Is een hond nu écht zo onverstandig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 13:57

Tja... Ik weet dat ik een moeilijk persoon ben, dus ik geef mijn vent enerzijds gelijk, en aan de andere kant...

Momenteel hebben wij een discussie. Ikzelf ben altijd opgegroeid met huisdieren (katten, knagers en honden van anderen). Mijn man niet... Toen we samen gingen wonen nam ik mijn ratten en kat mee. Een tijd ging dat goed, tot hij steeds erger begon te niezen en zwaar allergisch bleek voor ratten en huisstofmijt, en ook behoorlijk allergisch voor katten.

Ik had op dat moment nog maar twee ratten over, en het idee was toch al om ze te laten uitsterven (nee, niet verhongeren, gewoon geen nieuwe er meer bij ter vervanging Knipoog ) dus uiteindelijk heb ik eerder een plekje voor ze gezocht.

De twee katten die we in huis hadden voor herplaatsing wat niet lukte hebben we uiteindelijk toch naar het asiel gebracht, en zo bleven we alleen nog met onze originele kat over. We wilden hem niet kwijt, maar hij bleek heel erg te vereenzamen in zijn eentje. Lang overna gedacht, kat erbij en allergie verergeren of ander huisje zoeken? Uiteindelijk met pijn in ons hart afscheid genomen van onze knuffelkanjer.

En toen was het stil...

Nou ja, niet compleet stil, want onze kindjes zijn er ook nog, maar toch raar leeg 's avonds laat als de kinderen op bed liggen.

Het idee van een hond speelde al heel lang -voornamelijk bij mij- en is door de huidige stilte uiteraard extra aangewakkerd. Maar mijn vent is het er dus niet mee eens...

Onze situatie: We wonen in een apartement op 1 hoog met een riant balkon. Zijn met zijn vijfjes (m'n man en ik, dochters van 3 en 1,5 en een zoontje van 3 maanden). Op het moment ben ik thuis bij de kinderen, maar over 1,5 jaar wil ik een studie oppakken.

Zelf zat ik te denken aan een wat oudere hond uit het asiel. Zodat we kunnen kijken hoe het werkt (en als het dan toch niet helemaal is wat we zoeken is 5 jaar makkelijker te overbruggen dan 15 jaar) en omdat die vaak langer in het asiel zitten te wachten op een baasje dan de vrolijke jonge honden.

Ik heb er eentje gevonden van 11, die niet meer zo heel druk is, goed met kinderen en andere honden op kan schieten (ook belangrijk, want mijn moeder heeft een hond) en die -na wennen uiteraard- het ook prima vindt om eens alleen thuis te zijn.

Mijn man zegt dus nee, en aan de ene kant wil ik hem overtuigen van mijn gelijk. Bloos Maar dan voel ik me ook weer het meisje van vroeger dat steeds aan haar ouders uitlegde dat een pony écht niet duur is Schijnheilig

Is mijn plan nou echt niet reëel?

Tallie1979

Re: Is een hond nu écht zo onverstandig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 14:01

Hmm, moeilijk Len!! Zou je niet eens een 2 weken op de hond van je moeder passen om te kijken of het wat voor jullie is? Kan je ook meteen kijken of je huspup er allergisch voor is Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 14:04

Whahaha nou dat wordt geen succes, dat weet ik nu al Knipoog

Hubby is er sowieso niet allergisch voor, daar hebben ze namelijk ook op getest, maar de hond van mijn moeder...

Da's een Cocker Spaniël van net een half jaar oud, ontzettend druk ding, sloopt kinderspeelgoed, loopt het liefst 24 uur in een dag, en volop aan het puberen. Haha!

Maar als iemand een rustige hond ter beschikking heeft voor een logeerpartijtje wil ik dat best proberen Knipoog

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 14:05

Als je man zo allergisch is heb je een grote kans dat hij ook allergisch is voor de hond. En dan moet het beestje weer terug naar het asiel. Ik zou dan eerst laten testen waar hij precies allergisch voor is. Is hij bijvoorbeeld allergisch voor de haren dan kun je kiezen voor een hond die niet haart. Maar is hij allergisch voor huidschilfers, dan zou ik er niet aan beginnen. Daarnaast is het handig om je af te vragen hoeveel je van huis bent als je straks gaat studeren, want juist een oudere hond moet vaker uit en vraagt met tijde meer aandacht. Ik heb zelf een 11 jarige rondlopen, die vroeger gerust een hele dag alleen bleef, maar die nu tussen de middag graag uit wil.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 14:05

Misschien is het eerst verstandig om na te gaan of je man ook allergisch is voor honden. Anders ben je net gehecht aan het beestje... en mag hij al weer weg.
Verder lijkt het mij geen verkeerd plan. Mits je natuurlijk genoeg tijd en geld hebt om hem te onderhouden.
Een hond is natuurlijk veel werk, maar ik denk niet dat jij dat nog niet wist... Knipoog
Lijkt mij verder alleen nog handig dat jullie er wel beiden achterstaan... Ik kan je in ieder geval goed begrijpen, ik ben ook opgegroeid met dieren, en ik kan mij geen leven meer zonder voorstellen (veel te rustig!!).
Succes met beslissen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 14:07

Hij is in ieder geval dus níet allergisch voor honden. Hij is op alle standaard dingen getest en honden waren geen probleem, net als paarden overigens Lachen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 15:16

Ik vind wel dat jullie er beiden achter moeten staan, dus ik zal nog even met hem gaan praten.
Overigens vind ik het wel slim en goed dat jullie dan een wat oudere hond nemen uit het asiel.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 15:05

gewoon die hond nemen Tong uitsteken
haha, nee maar dat hadden wij wel gedaan.
Toen ik nog bij me oma en opa woonde, wouden ik en mijn broertje graag een hondje. nou kreeg onze buurman in spanje puppies en die had ons een paar jaar geleden belooft dat wij er een zouden mogen hebben.
Van mijn oma mocht het wel, maar mijn opa was er absoluut op tegen en wou het woord hond dan ook niet horen.
Dit was niet omdat hij niet van houden houdt, maar hij is bang teveel van het beesie te gaan houden (hij heeft vroeger honden gehad en ook veel verdriet).
Nou uiteindelijk gingen wij weer naar nederland met ze allen, en me oma zou dan stiekem paar maanden later terug gaan om de hond te halen. maar dat wist me opa niet.
Dus op de avond dat ze weer thuis kwam dreigte me opa haar niet meer binnen te laten Tong uitsteken maar nu hebben we de hond al weer bijna 2 jaar en me opa en die hond zijn onafscheidelijk haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 15:08

Haha, als het zo makkelijk zou zijn Knipoog

Maar dan heb ik echt bonje, en mijn man zet me dan mooi wel met hond en al de deur uit Knipoog

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 15:19

haha doe het dan maar niet Tong uitsteken

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 15:25

Honden zijn net als kinderen. Je moet er beide achterstaan. Stel je even voor als het andersom zou zijn, dan wil je ook niet dat je man iets aanschaft wat jij absoluut niet ziet zitten.

De enige mogelijkheid is je man toch te overtuigen. En dan is idd een oudere hond het verstandigste in jullie situatie.

Trouwens ben je ervan overtuigd dat je kinderen niet allergisch zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 15:32

Precies, ik ga hem niet dwingen door een hond in huis te nemen, ik vind dat echt een beslissing om samen te maken.

Ik weet niet zeker of mijn kinderen niet allergisch zijn, maar tot nu toe lijken ze absoluut geen last te hebben van wat voor dier dan ook.