Hoe makkelijk is jullie hond met zijn ochtendwandeling?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bonzjo

Hoe makkelijk is jullie hond met zijn ochtendwandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 10:37

He bokkers Haha!

Ik zit een beetje aan het computeren en kijk naar mijn hond. Het is inmiddels half 11 en hij licht nog vredig te slapen. Hij is de hele dag (sinds gister avond 10 uur) nog niet uit geweest.
Ik ga zo toch maar even uit maar als het aan hem licht, ligt hij daar nog wel een uur of 2.

Hierbij de vraag: hoe makkelijk is jullie hond met zijn ochtenwandeling?

Ben benieuwd .. Tong uitsteken

Billy

Re: Hoe makkelijk is jullie hond met zijn ochtendwandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 10:38

Niet, het eerste wat ik s ochtends doe is de honden uitlaten. Vind ik wel het minste wat ik aan ze verplicht ben...

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 10:42

Magic krijg ik haar mand echt niet uit voor 8 uur `s ochtends... dan moet ik de halsband al slapend bij haar om doen en moet ik haar letterlijk mee trekken naar de deur...
we proberen het dan dus ook zo te plannen de persoon die het laatste weg moet die laat haar uit...

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 10:43

Als ik s'morgens wakkerword zet ik de deur naar de achtertuin open, dan ga ik me ondertussen aankleden en als k aangekleed ben loop ik een rondje met hem Ja

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 10:45

Ooh; ik sta op, douch me, kleed me aan en ga als eerste taak met de honden buiten.
Vanaf ze me naar beneden zien komen is het leibanden aan en gaan wandelen.
Krijg zelfs niet de tijd om mijn sigaretje op te steken, dat moet ik maar doen terwijl ik aan het wandelen ben met mijn drie stinkerds Haha!

Wou dat ik zo'n makkelijke "plashond" zoals jou had, de mijne hier staan echt op uur, dus ook in het weekend en vakanties.

bonzjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 10:46

Jolanda_ schreef:
Magic krijg ik haar mand echt niet uit voor 8 uur `s ochtends... dan moet ik de halsband al slapend bij haar om doen en moet ik haar letterlijk mee trekken naar de deur...
we proberen het dan dus ook zo te plannen de persoon die het laatste weg moet die laat haar uit...

Zo is mijn hond ook ongeveer. Het liefst slaapt ie zo lang mogelijk, moet hij vroeg uit rekt ie zich eerst uitgebreid uit en met een beetje pech als je zijn halsband om hebt gedaan gaat hij gewoon weer liggen.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 10:49

om 7 uur staat Kuno meestal al voor de trap te wachten wanneer ze uit bed komen.. Dan mag ie altijd eerst in de tuin wat rondhuppelen en dan om een uur of half 9 gaan ze lopen Knipoog tussen de middag krijg je hem soms met geen mogelijkheid uit huis.. dan wil ie de hele middag wel slapen, maar s ochtends is het geen probleem!

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 10:51

Mijn ene hond kan je 1 keer op een dag uitlaten en dan heeft die weer genoeg gelopen..( hij zal ook nooooiiittt wat in huis achterlaten!!! ) en als je vaker gaat is de kans groot dat hij niet eens de voortuin uit loopt.. en die ander ( border collie X friese stabij ) wil altijd wel erg graag naar buiten.. Hij heeft pech dat ik 's ochtends moet wandelen, want het kan wel eens 11 uur worden voordat hij uit gaat.. hij zelf heeft er geen problemen mee.. hij is niet anders gewend..
Vriendlief komt wel eens om 4 uur 's ochtends naar zijn mandje, maar dan is die nog niet in staat om wakker te worden Knipoog

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 13:19

Onze hond kan gerust tot laat in de ochtend wachten en uitslapen, mits wij niet wakker en op zijn.. Als we uit bed komen, is de hond binnen een half uur aan de beurt voor haar wandeling.. Zo ook als we na een dag werken thuis komen, zij is als eerste aan de beurt dan..

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 13:21

's ochtends staan ze al te springen als ik beneden kom (werkdagen 7 uur, weekeind 9 uur), dan meteen naar buiten en meteen met elkaar spelen enz.

Meestal gaan ze pas weer in de mand liggen rond het avond eten

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 13:23

Idd, onze honden, t eerste wat ze willen is naar buiten. Alleen t hondje wat op mijn kamer slaapt, die wil nog wel eens gewoon in bed blijven liggen tot ik ook eruit komt..

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 13:24

Die van ons is ook heel makkelijk! Doordeweek gaat ze er tegen half 9 uit, als mn zusje naar school gaat, en in het weekend 9 uur half 10, en dan ligt ze soms ook nog te slapen.. Knipoog

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 15:02

Wij hebben een pup dus die wil ons het liefst meteen uit bed hebben als hij ook wakker is Knipoog
Meestal 's ochtends rond 7 uur, weekends kruip ik daarna weer lekker terug en vermaakt hij zich wel.

floor__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 15:07

Mijn ene hond heeft echt een ijzeren blaas, maar mn andere begint zo rond half 7 te piepen want dan moet ze plassen en heeft ze honger. Dan doe ik gewoon de voordeur open, dan rent ze naar het perkje en doet een plasje en dan krijgen ze allebei eten. Lachen Als ze 's avonds nog zo rond 11 uur worden uitgelaten blijft ze soms wel wat langer stil. Knipoog
Edit ; Na hun eten worden ze natuurlijk allebei nog even uitgelaten.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 20:58

Hier ook hond met super blaas. (moest er zelf niet aan denken om zo lang niet naar de wc te kunnen) Meestal gaat hij dus zodra we wakker zijn naar buiten ( kwart voor 5) Maar soms op zondag vind hij 10 u ook geen probleem..

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 16:37

ik heb een pup van 9 weken, die de hele nacht droos is in zijn bench, en mij rustig laat uit slapen tot een uur of 10!! echt heerlijk!! Haha!

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 16:40

als ik om half 8 beneden kom dan is de kleinste hysterisch en de grote die moet ik echt uit zijn mand roepen en dan nog treuzeld ie voordat hij in de gang staat....
Kom ik vroeger beneden dat doet ie zijn ogen nog niet eens open....

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 18:55

onze honden willen altijd wel uit, al liggen ze erg diep te slapen 1x UIT roepen en ze staan als een stel maloten om je heen te springen. Maakt niet eens uit of je een half uur geleden al bent geweest ze vinden het gewoon heerlijk om buiten te zijn.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 19:12

Kees is 11 maanden. Loopt dus het liefst de hele dag buiten!
Als ik opsta, ga ik direct met hem lopen. Hij plast dus eerder dan ik Haha!

In het weekeinde mag hij op bed slapen en dan slaapt hij ook gezellig uit Haha!

bonzjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 19:13

Benfan schreef:
onze honden willen altijd wel uit, al liggen ze erg diep te slapen 1x UIT roepen en ze staan als een stel maloten om je heen te springen. Maakt niet eens uit of je een half uur geleden al bent geweest ze vinden het gewoon heerlijk om buiten te zijn.

Haha mijn hond licht geloof ik liever te slapen Slapen :s

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 23:14

Nou onze hond is echt een slaapkop en is voor 7.00 niet zo te porren. Helaas als mijn vriend hem doordeweeks 's morgens uitlaat is hij om 6.15 al aan de beurt. Als ik vrij ben of late dienst heb laat ik hem uit en dan kan het ook zo wel eens 10.00 of later worden. Meneer ligt dan vaak nog uitgebreid te pitten als ik beneden kom.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 23:43

Bonnie is heel duidelijk. voor 9u gaat ze gewoon niet mee ( als je haar "dwingt" natuurlijk wel, maar als je gewoon gaat wil ze niet.) Voor tien uur kan ze er eens over denken.
elf uur is al meer mevrouw haar tijd en dan wil ze het liefst na plassen poepen weer naar bed tot 13u en dan gaat ze ongeveer leven zeg maar..

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 08:20

ik sta op, doe eerst even de hond in de tuin voor zijn ochtend plasje, dan gaat hij nog wat slapen(zo half/half wat soezen Dromen )
Dan ga ik even op bokt Vork
Dan ga ik me douchen en aankleden, en vanaf wanneer ik aangekleed ben en mijn schoenen aanheb dan MOETEN we gaan wandelen van Max Haha! Dan word ie klaarwakker en springerig.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 08:22

Die van mij staan te springen. Of we nou om 7.00 of om 10.00 opstaan. Misschien omdat ze altijd na het wandelen s'ochtends, eten krijgen Haha!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 08:22

Eerste wat er gebeurt na aankleden Ja
Zolang we zelf maar rustig zijn, heeft ze ook nog niks, maar 9 uur vind ik bij Fleur het uiterste om uit te laten Lachen Desnoods even in de tuin laten