Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
aswas schreef:Als er niets lichamelijks te vinden is, lijkt mij zindelijkheidstraining, dmv een bench de juiste oplossing.
Maak je bezoekjes in het begin niet te lang (begin bijvoorbeeld bij 1 min.) en kom dan terug en beloon jouw hond enthousiast als hij/zij niets gedaan heeft. Bouw dit langzaam op.
Jolanda_ schreef:ja gewoon weer trainen alsof hij nog nooit zindelijk is geweest...
Bench hoeft helemaal niet hoor... al mijn honden zijn zindelijk geworden zonder bench...
Ook als het wel een blaasontsteking is zal je veel met hem uit moeten... !! de eerste 2 weken...
maar dan moet het wel weer beter gaan...
Vooral je hond niet straffen als ze in huis geplast/gepoept heeft. Dit is namelijk niet eerlijk tegenover je hond tenzij je haar betrapt terwijl ze plast/poept dat is wat anders dan pak ik hem gewoon op met een ferme nee en zet `m buiten neer (bij een oudere hond)
Jolanda_ schreef:haha is te doen hoor mijn amstaff pak ik dan ook gewoon op
alleen als 1 arm net uit het gips is word het wat moeilijker...
misschien raar om te doen maar neem een grote soeplepel.. ga met je hond wandelen en zodra ze ook maar plast duw je die lepel eronder...
Zo heb ik het voor elkaar gekregen en dan even een potje mee en het daar in gieten... (en dan goed je lepel afwassen)
Kasmir schreef:& Blijf bovenaan in de rangorde staan, ik heb er nog niet eerder van gehoord maar een hond kan wel gefrustreerd worden wanneer een ranglageren uit zijn roedel verdwijnt. (Honden vertonen dan sloopgedrag.) Geen idé of dit gedrag daar ook onder hoort maar het kan natuurlijk geen kwaat. In hoeverre sta jij boven je hond? Wie verlaat er met het uitlaten eerst de deur? Wie krijgt er als eerst eten? Kun jij je hand op zijn hoofd leggen en térgend langzaam naar het puntje van de staart laten glijden zonder dat hij zich daartegen verzet. Legt de hond wel een spontaan een poot of hoofd op je schoot? Allemaal dominantiehandelingen die je juist moet corrigeren wil je boven je hond blijven staan in rangorde.