Help! hond 3jr plots niet meer zindelijk??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xkusssx

Help! hond 3jr plots niet meer zindelijk??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 10:24

Ik heb ong. een jaar geleden een hond van
een ander over genomen. De hond is in dec nu 3
geworden en we hebben nooit problemen met haar
zindelijkheid gehad. Maar vanaf dat ik 4 weken
terug opgenomen ben geweest in het ziekenhuis
(zie mijn topic: was bijna dood geweest) en ze op
dat moment ook loops is geworden is het helemaal
mis. (mijn vriend was in die tijd gewoon thuis maar
wel veel weg om mij op te zoeken enzo). Maar sinds
die tijd plast ze in huis. En niet 1x,2x maar constant
weet niet wat ik er mee moet. Heb haar gestraft, ge-
negeerd, toen dacht ik misschien aan verlatingsangst
ofzo en heb haar gerustgesteld... maar ik weet het
echt niet meer niets helpt.

Als je maar even de deur
uitloopt ligt er weer wat ook al is het als je even aan
het omkleden bent ofzo dan ligt er 1 plas. en als je
echt even weg bent geweest liggen er soms wel 3
en soms ligt er zelfs poep bij. dit gaat nu al 4 weken
elke dag zo.. wat moet ik nou? angst, verveling, stress, dominantie, gewoonte geworden??

Ik hoop dat iemand ons kan helpen.

groetjes ilona en pootje noa

Jokonootje

Re: Help! hond 3jr plots niet meer zindelijk??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 10:31

Sluit een lichamelijke oorzaak eerst uit. Mijn hond plaste ook veel binnen maar bleek een blaasontsteking te hebben... en deed al haar behoeftes dus plotseling binnen...

is een lichamelijke oorzaak uitgesloten zal je opnieuw moeten beginnen met de zindelijkheidstraining... kan heel goed een combinatie zijn van de factoren hoor een nieuwe situatie doordat jij weg bent geweest... dus verlatingsangst stress en deels gewoonte als ze het vaker binnen moest doen toen er niemand thuis was...

Gaat weer veel tijd in zitten en je zal erg vaak met je hond naar buiten moeten...

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 10:32

best even langs de dierenarts gaan (om een medisch probleem uit te sluiten) voor je kan vaststellen dat het een gedragsgerelateerd probleem is.

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 10:33

Als er niets lichamelijks te vinden is, lijkt mij zindelijkheidstraining, dmv een bench de juiste oplossing.
Maak je bezoekjes in het begin niet te lang (begin bijvoorbeeld bij 1 min.) en kom dan terug en beloon jouw hond enthousiast als hij/zij niets gedaan heeft. Bouw dit langzaam op.

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 10:34

blaasontsteking zat ik opeens ook aan te denken
ja! aangezien ik het zelf ook vaak heb en zit me
ook te bedenken dat haar plas wel donker is...
even da bellen dus..

ondertussen hoor ik graag nog meer..

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 10:36

aswas schreef:
Als er niets lichamelijks te vinden is, lijkt mij zindelijkheidstraining, dmv een bench de juiste oplossing.
Maak je bezoekjes in het begin niet te lang (begin bijvoorbeeld bij 1 min.) en kom dan terug en beloon jouw hond enthousiast als hij/zij niets gedaan heeft. Bouw dit langzaam op.

bench ben ik zelf geen voorstander van.. maar zal de rest mocht er niks medisch
zijn proberen. dus gewoon doen alsof het weer een pup is?

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 10:41

ja gewoon weer trainen alsof hij nog nooit zindelijk is geweest...

Bench hoeft helemaal niet hoor... al mijn honden zijn zindelijk geworden zonder bench...
Ook als het wel een blaasontsteking is zal je veel met hem uit moeten... !! de eerste 2 weken...
maar dan moet het wel weer beter gaan...
Vooral je hond niet straffen als ze in huis geplast/gepoept heeft. Dit is namelijk niet eerlijk tegenover je hond tenzij je haar betrapt terwijl ze plast/poept dat is wat anders dan pak ik hem gewoon op met een ferme nee en zet `m buiten neer (bij een oudere hond)

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 10:41

Idd, doen alsof het een pup is.
Ook ik ben eigenlijk helemaal geen voorstander van een bench. Totdat ik mijn eigen hond wel kon afschieten. Ook zij produceerde regelmatig van alles op de vloer. Begonnen met bench training wat supergoed ging. De bedoeling was dat ze weer uit de bench zou blijven, en toen ik bij mijn huidige vriend introk hebben we dat ook gedaan. Helaas ging het na zo'n 4 maanden weer mis en vonden we steeds vaker weer iets op de vloer. Opnieuw de bench in, en nu blijft deze ook gewoon staan. Luna maakt namelijk zelf het deurtje open als ze erin wil gaan liggen Clown En ik heb er dus om die reden nu geen probleem meer mee. Het is echt haar veilige plek geworden.

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 10:45

Jolanda_ schreef:
ja gewoon weer trainen alsof hij nog nooit zindelijk is geweest...

Bench hoeft helemaal niet hoor... al mijn honden zijn zindelijk geworden zonder bench...
Ook als het wel een blaasontsteking is zal je veel met hem uit moeten... !! de eerste 2 weken...
maar dan moet het wel weer beter gaan...
Vooral je hond niet straffen als ze in huis geplast/gepoept heeft. Dit is namelijk niet eerlijk tegenover je hond tenzij je haar betrapt terwijl ze plast/poept dat is wat anders dan pak ik hem gewoon op met een ferme nee en zet `m buiten neer (bij een oudere hond)

haha weet niet hoe ik haar ga oppakken hoor Tong uitsteken am stafford met 1 hand net uit
het gips Tong uitsteken heel flauw ik weet het. heb net DA gebeld moet even wat opvangen
en dan langsbrengen.... weet nog niet hoe ik dat ga doen maar vooruit..

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 10:46

Dit klinkt als iets voor de DA, blaasprobleem. Niet mee wachten, duurt al even precies...

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 10:50

ja precies.. voel me al een beetje schuldig als het
blaasontsteking blijkt te zijn.. maar omdat ik
eerst in het Zh lag en daarna thuis op bed en
ze loops was heb ik er eerst stress achter gedacht.
nou.. we zullen zien hoelang moet je meestal
wachten op uitslag??

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:02

haha is te doen hoor mijn amstaff pak ik dan ook gewoon op Haha!

alleen als 1 arm net uit het gips is word het wat moeilijker...

misschien raar om te doen maar neem een grote soeplepel.. ga met je hond wandelen en zodra ze ook maar plast duw je die lepel eronder...
Zo heb ik het voor elkaar gekregen en dan even een potje mee en het daar in gieten... (en dan goed je lepel afwassen Knipoog )

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 12:32

ik had ook zo'n zindelijkheidsprobleem met mijn pup, even een staaltje urine mee naar de dierenarts, op zo'n teststrookje afgelezen dat bepaalde waarden (ph en zo) te hoog lagen en hij blaasontsteking had. In 5 minuutjes wisten wij het dus. Duurde 1 weekje met antibiotica voor het enigsinds weer normaal werd.

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 13:02

Jolanda_ schreef:
haha is te doen hoor mijn amstaff pak ik dan ook gewoon op Haha!

alleen als 1 arm net uit het gips is word het wat moeilijker...

misschien raar om te doen maar neem een grote soeplepel.. ga met je hond wandelen en zodra ze ook maar plast duw je die lepel eronder...
Zo heb ik het voor elkaar gekregen en dan even een potje mee en het daar in gieten... (en dan goed je lepel afwassen Knipoog )

aaaah jouw staffje is precies de mijne qua kleur.. mijne is alleen iets slanker (word ook vaak gevraagd of het geen pup is)
en heel iets minder wit..zal eens kijken voor een foto Haha! en mijne heeft de oortjes nog Tong uitsteken hoe oud is die van jou??

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:17

& Blijf bovenaan in de rangorde staan, ik heb er nog niet eerder van gehoord maar een hond kan wel gefrustreerd worden wanneer een ranglageren uit zijn roedel verdwijnt. (Honden vertonen dan sloopgedrag.) Geen idé of dit gedrag daar ook onder hoort maar het kan natuurlijk geen kwaat. In hoeverre sta jij boven je hond? Wie verlaat er met het uitlaten eerst de deur? Wie krijgt er als eerst eten? Kun jij je hand op zijn hoofd leggen en térgend langzaam naar het puntje van de staart laten glijden zonder dat hij zich daartegen verzet. Legt de hond wel een spontaan een poot of hoofd op je schoot? Allemaal dominantiehandelingen die je juist moet corrigeren wil je boven je hond blijven staan in rangorde.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:26

Dat snap ik niet helemaal van je kasmir?
Eerst heb je het over dat het frustrerend is als de leider van de roedel ineens weg is. Dan neem ik aan dat je dus bedoeld dat je denkt dat TS wel roedelleider is, en vervolgens vraag je of ze wel boven de hond staat ? sorry voor mij een beetje vaag Nagelbijten / Gniffelen

Ik zou even afwachten wat de dierenarts zegt, en als het geen blaasontsteking is opnieuw zindelijk maken zoals al gezegt word.

Hond straffen heeft geen zin hij kan dat verband niet zien, tenzij het op heterdaad is, maar dan zal die het achter je rug net zo goed kunnen doen Lachen en dat probleem heb je al, dus lijkt me niet opschieten Lachen

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 15:41

Kasmir schreef:
& Blijf bovenaan in de rangorde staan, ik heb er nog niet eerder van gehoord maar een hond kan wel gefrustreerd worden wanneer een ranglageren uit zijn roedel verdwijnt. (Honden vertonen dan sloopgedrag.) Geen idé of dit gedrag daar ook onder hoort maar het kan natuurlijk geen kwaat. In hoeverre sta jij boven je hond? Wie verlaat er met het uitlaten eerst de deur? Wie krijgt er als eerst eten? Kun jij je hand op zijn hoofd leggen en térgend langzaam naar het puntje van de staart laten glijden zonder dat hij zich daartegen verzet. Legt de hond wel een spontaan een poot of hoofd op je schoot? Allemaal dominantiehandelingen die je juist moet corrigeren wil je boven je hond blijven staan in rangorde.

- ik ga als eerst door de deur ( de hond moet gaan zitten dan ga ik erdoor en daarna mag zij)
- wij eten eerst dan zij
- kan me hand overal leggen waar ik dat wil, deze hond heeft nergens problemen mee
- hond ligt op de bank vaak met hoofd op mijn schoot (hoor wel eens dat dat dominantie kan zijn maar zie dit bij haar niet zo???)

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 15:43

heb overigens net geprobeerd met de soeplepel wat op te
vangen met uitlaten maar heb maar 1 hand op dit moment dus
moet de riem vasthouden en het op de lepel krijgen en toen ik
het op de lepel had en het in het bakje wou gooien liep ze door
en gooide ik het erlangs... haha zou dus toch even moeten
wachten tot mijn vriend straks thuis is en het even samen doen.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 16:05

haha dat is ook niet handig he Nagelbijten / Gniffelen idd maar even wachten op je vriend dan Nagelbijten / Gniffelen

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 21:56

een kop op je schoot leggen hoeft echt geen dominantie te zijn hoor. Je kan vaak een klein testje doen om te zien hoe de dominantie verhouding is (zegt echt niet alles hoor) door op de grond te gaan liggen en kijken wat je hond doet. Gaat hij voor je staan, over je heen staan of wil hij onder je kruipen.
Je hebt me al pb gestuurd, ik hoop voor je dat het een blaasontsteking is, dat is tenminste met een anitibiotica kuurtje op te lossen. En anders mag je me altijd weer pb sturen natuurlijk.
Nog succes met het opvangen van de urine, idd beter even met je vriend erbij doen. Zeker omdat je maar 1 hand ter beschikking hebt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 15:48

Hoe gaat het nu met het hondje?

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 13:59

gaat inmiddels weer super ze doet opeens haar behoeftes
al een paar dagen (sinds in mobieler ben) niet meer in huis
en ze gedraagd zich ook weer "normaal" denk dat het toch meer
met mijn ziekenhuis opname te maken had.

was trouwens geen blaasontsteking.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 16:50

Die van ons had een vaginitische ontsteking ofzo.. :p En daarom plaste zij ook steeds in huis. Ze kreeg toch medicijnen en nu is het over..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 18:59

Mss idd wat stress of had je een vreemde geur mee? Goed dat het nu weer goed gaat Ja