cocktail-prik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

cocktail-prik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 17:16

Wat kost bij jullie dierenarts nou een gewone cocktail enting?
En hoe zijn de meningen over hoe vaak deze gegeven moet worden.

BrncJarig

Re: cocktail-prik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:19

Een cocktail enting weetniet precies hoe vaak die moet, volgens mij elk jaar? De dierenarts stuurt dan toch wel ee kaartje met dat het weer moet. ik weetniet
Kost bij ons geloof ik iets van 25 euro ofzo of iets meer

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 22:17

Hoe duur weet ik niet, maar gewoon elk jaar.
Al heb je wel weer dierenartsen die het ene jaar een kleine en het andere jaar een grote cocktail geven. Want er zijn dan delen van de grote cocktail die 2 jaar werkzaam zijn, dus wisselen ze het af.
Maar dit is geloof ik nog een beetje per dierenarts wel verschillend.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 22:58

36 euro, 1x p/j

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 07:29

30 euro 1 maal per jaar vanaf ze hun laatste puppy spuit gehad hebben (12 weken).

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 09:23

Een cocktail enting hoeft niet elk jaar. Gisteren is onze hond (2 jaar oud) weer voor de enting geweest. Deze keer heeft hij alleen kennelhoest en weil enting gekregen (en zelfs kennelhoest zou niet echt hoeven als de hond geen shows bezoekt of in in een pension gaat). De overige onderdelen uit de cocktailenting (parvo, hondenziekte, leverziekte) zijn in ieder geval 3 jaar geldig. Dat betekent dat ze minstens 3 jaar hun werking doen. De meeste dierenartsen enten dan ook niet zomaar elk jaar standaard de coctail.
Teveel enten is namelijk ook niet goed. Je spuit toch elke keer iets in het lichaam.
Je kunt zelfs een test laten doen bij de hond waaruit blijkt hoeveel antistoffen een hond nog heeft voor een bepaalde ziekte (titeren noemen ze dat). Als dat voldoende is, zou je hem dus helemaal niet hoeven laten enten. Maar zo'n test wordt nog nog niet algemeen gebruikt. Surf even over internet, er is veel over te vinden. En overleg gewoon met de dierenarts.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 18:04

Maar als je je hond mee wil nemen naar het buitenland dient hij ieder jaar zijn coctail gehad te hebben. Rabies mag sinds vorig jaar 1x per 3 jaar.