Vraagje over reutje van 12 weken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Toess

Vraagje over reutje van 12 weken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 14:20

Ik vind het een ontzettend stomme vraag, maar kan een pup van 12 weken al een zaadlozing hebben?? Verward Blond

Ik heb nu voor het eerst een reutje dus heb er helemaal geen kaas van gegeten, hiervoor 2 teefjes gehad.
Maar zonet buiten lag hij lekker te rollen op zijn rug en ik zie op zijn pootje wittig spul en op zijn koker (heet dat bij honden ook zo? Bloos ) ook.
Verder ziet alles er normaal uit...

Brnc

Re: Vraagje over reutje van 12 weken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:15

Denk het niet
Maar wat maakt het uit ? ? Nors opkijken

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:17

lijkt me op deze leeftijd nog niet, is ie al compleet zindelijk? Puppies plassen ook vaak als ze aan het spelen zijn, dan kunnen ze het niet zo goed ophouden door alle opwinding, bij een teefje valt dat misschien niet zo op, maar die hebben hetzelfde.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 20:05

Brnc schreef:
Denk het niet
Maar wat maakt het uit ? ? Nors opkijken

Nah als dat het niet is dan zou het pus ofzo moeten zijn, dus dan zou er iets aan gedaan moeten worden Lips are sealed

Sjorsie nee hij is nog niet helemaal zindelijk maar het was geen urine, was echt sja wit/gelig en niet doorzichtig.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 20:08

als het geen urine was, zou ik toch even opletten of hij goed kan plassen en anders even langs de DA gaan voor de zekerheid

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 20:09

Hij kan wel goed plassen en geeft ook niet aan pijn te hebben, maar ik houd het goed in de gaten. Mocht ik nog iets verdacht zien dan gaan we langs de DA.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 20:12

het klinkt als voorhuidontsteking. dan hebben ze zo'n gelig/witte drup bij de opening, dat zie je wel meer bij ongecastereerde reuen, ik weet alleen niet of ze dat al zo jong hebben. Ze hebben daar verder geen pijn aan ofzo of problemen met plassen maar gewoon eigenlijk bijna altijd zo'n klodder. Je kunt bij de dierenarts voorhuidcleaner halen (lekker klusje Vingers aflikken Haha! )

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 21:05

Ik had het er toevallig vrijdag nog met de DA over. Of het het beste is om te castereren of dat het gewoon kan als wij het willen. Toen had ze het inderdaad nog over voorhuidontsteking.

Ik houd het in de gaten, als ik die klodder vaker zie zitten dan moeten we maar even langs de DA Knipoog

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 09:28

onze gurbe had dat vroeger ook wel eens, beetje vies zag het er wel uit maar had toen niks met een ontsteking te maken. ik weet alleen niet meer hoe oud hij was toen het begon.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 20:56

wij noemen dat pieleritus Haha! komt vaak voor bij reutjes. Word hier boven al uitgelegt wat het is. Mijn mening is dat dit normaal is bij reutjes en dat ik het te rigoreus vind om daar voor een hond te laten castereren.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 21:00

Kymalin schreef:
het klinkt als voorhuidontsteking. dan hebben ze zo'n gelig/witte drup bij de opening, dat zie je wel meer bij ongecastereerde reuen, ik weet alleen niet of ze dat al zo jong hebben. Ze hebben daar verder geen pijn aan ofzo of problemen met plassen maar gewoon eigenlijk bijna altijd zo'n klodder. Je kunt bij de dierenarts voorhuidcleaner halen (lekker klusje Vingers aflikken Haha! )

Dit ga ik even onthouden! De hond van mijn zus ( 1 geworden in januari) is niet gecastreerd en heeft dit ook constant.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 21:47

Als je er niet mee gaat fokken, zou ik hem zowiezo laten castreren, hij gaat zichzelf toch alleen maar in de weg zitten als hij ouder wordt en zijn hormonen gaan razen.
Het zou best een voorhuidsontsteking kunnen zijn, niet heel ernstig, maar ook niet zo fris.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 11:11

rockwitch schreef:
Als je er niet mee gaat fokken, zou ik hem zowiezo laten castreren, hij gaat zichzelf toch alleen maar in de weg zitten als hij ouder wordt en zijn hormonen gaan razen.
Het zou best een voorhuidsontsteking kunnen zijn, niet heel ernstig, maar ook niet zo fris.

Sorry maar dit vind ik de grootste onzin wat er bestaat. Wij hebben altijd reutjes ook gehad en nooit gecastreerd en ze hebben zich zelf nog nooit in de weg gezeten. Gewoon reu laten hoor als er verder niks aan de hand is...

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 14:15

Ik ga hem niet castreren als hij geen hormoon bommetje word.
Zolang hij goed te handelen is vind ik het prima.
De buurvrouw heeft wel een (ongeholpen) teefje dus ik wacht ook nog even af hoe hij daar op reageert, maar er zit een hek tussen onze tuinen en die hond zit vaak nog weer in een grote ren, dus hij zou er niet bij kunnen komen. Maarja als hij straks constant hier zit te janken omdat ie niet bij een loops teefje kan komen dan word het wel "hakkie-takkie".

Maar om weer ONTOPIC te gaan, ik heb nog niks weer gezien dus het valt wel mee.