Na de castratie nog steeds aan de gang?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lydia_

Na de castratie nog steeds aan de gang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 20:30

Onze hond, Quickie, is nu ± 1,5 jaar oud en sinds woensdag gaat hij door het leven als man-zonder-ballen. Hyper!
We hebben hem laten castreren omdat hij erg hypersexueel was, en dit niet alleen maar bij zijn kussen maar ook bij onze
voeten.. Vork

Sinds woensdag hebben wij hem dus laten castreren en de eerste dag was hij vrijwel gelijk van zijn probleem af.
Dit zou bij nader inzien wel door de nacose komen maargoed, hij plaste in een keer en had geen intresse in onze voeten/zijn kussen.

De dag daarna ging hij bij het avond eten naast onze tafel liggen, zoals gewoonlijk. Maar na een tijdje rustig liggen ging hij toch
aan de handel en pakte hij zijn kussen weer. Op het eerste gezicht niets aan de hand, maar even later ging hij toch zijn
sexuele frustratie's erop af reageren en keken wij met z'n alle vol verwarring naar hem toe. Want, hij had geen ballen meer en
alles moest toch afgelopen zijn? Verward Ook plaste hij weer in kleine hoeveelheid heel vaak..

Bij onze vorige hond was alles gelijk afgelopen maar hierbij moet ik wel zeggen dat we hem al op jongere leeftijd hebben laten
castreren (hij was nóg drukker dan Quickie en Quick is al een hyperende kip..) en na de castratie hadden wij zijn knuffel waar hij
op reed weggegooit. Dit laatste zijn wij ook van plan om met zijn kussen te doen, en dan een andere kussen te kopen, maar of
dit zou werken?

Mijn vraag is dus, is dit normaal? Hebben wij hem telaat laten castreren of zou het aan zijn kussen liggen? Of werkt het soms
gewoon niet bij sommige honden..?

BiatCh_

Re: Na de castratie nog steeds aan de gang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:34

volgens mij duurt het even voor de hormonen uit zijn lijf zijn..net als bij paarden.

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:35

bij paarden duurt het geloof ik een maand of iets in die richting dus zal bij honden wel et zo zijn..Het lijf zal toch moeten omschakelen.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:37

de hormonen moeten het lijf nog verlaten ja, dat kan nog wel even duren maar het moet wel beter worden Lachen

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 20:39

Ohh gelukkig, want dat gehijg naast me onder het eten werk nogal ontsmakkelijk.. Nagelbijten / Gniffelen

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:39

Ik heb mijn Schotse Terrier 6 weken geleden laten castreren en tegen mij werd verteld dat het ongeveer een half jaar duurt voordat de hormonen uit het lichaam zijn verdwenen.
Ik weet niet hoe zijn gedrag voor de castratie was omdat ik hem 2 weken had en toen was het hakkie takkie weg zakkie maar hij gedraagt zich nu wel 'normaal'.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:39

Het kan goed 4-6 weken duren voordat je goed effect merkt. Lachen
Dus heb nog even geduld.
Lijkt me wel irritant een hond die het op zn kussen voorzien heeft. Vooral als je bezoek hebt. Bloos!

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 20:43

Ik vroeg me dit vooral af, omdat dit grdrag bij onze vorige hond gelijk weg was. Lachen

Iris82 schreef:
Lijkt me wel irritant een hond die het op zn kussen voorzien heeft. Vooral als je bezoek hebt. Bloos!

Nou, liever op zijn kussen dan de voeten van het bezoek.. Nagelbijten / Gniffelen

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 07:28

Ja, bij onze hond was het benen. Sprong hij vrolijk tegen je op(grote hond) en huppa, ging die hoor Nagelbijten / Gniffelen Clown

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 07:31

T duurt idd even voordat de hormonen weg zijn.
En wat je zegt, dat in één keer plassen, dat zal hij wss per ongelijk hebben gedaan. Veel reuen piesen als nog overal tegenaan, zelfs als ze gecastreerd zijn. Wij hebben er maar ééntje die het niet doet, en die is wss veel te vroeg gecastreerd door zijn vorige eigenaren. Maar dat zal hij dus wss blijven doen..