caviahok: waar plaatsen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AliesMeijer

caviahok: waar plaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 11:19

hallo! Haha!
ik heb een vraagje over wat jullie zouden doen in mijn situatie.
ik heb een tijd lang shetlanders verzorgt en daar stonden ook cavia's.
toen de eigenaar overleed moesten alle dieren weg en heb ik 2 cavia's 'geaddopteerd'.
al daarvoor had ik een binnenhokje getimmerd als noodhok voor de eigenaar.
die heb ik samen met de cavia's meegenomen.
het was toen zomer en ik wou dat ze naar buiten konden om een beetje gras te eten enzo.
dus heb ik daarvoor ook een hok getimmerd.
maar nu ik ze een winter heb gehad wil ik eigenlijk dat ze de volgende winter in een groter binnenhok mogen. (omdat mijn cavias aardig zijn gegroeit)
nu heb ik de keuze: * of ik laat ze gewoon in dit hokje, en dan zitten ze binnen bij ons in huis.
* of ik koop/maak een grotere maar dan moeten ze naar de garage. en ook aan de garage zitten nadelen. ze hebben dan wel een groter hok, maar mijn vader rookt daar altijd. en dat lijkt me weer niet gezond. en er zijn 2 delen in de garage en aan de ene kant is de meeste rook en aan de andere kant het meeste tocht. (daar is de deur)

wat denken jullie dat het beste is voor mijn cavias? (foto's van de hokken volgen nog)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Re: caviahok: waar plaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 16:58

Rook is niet goed voor cavia's. Weet niet of je ook de auto in de garage hebt staan maar uitlaatgassen zijn ook heel erg slecht. En tocht kan zelfs dodelijk zijn want cavia's zijn erg bevattelijk voor verkoudheid. Kunnen ze niet in een hok in de tuin? Als je ze hier vanaf het moment dat het 's nachts boven de 10 graden komt aan went kunnen ze ook in de winter prima buiten blijven mits je dan bij vorst het hok isoleert met bijvoorbeeld kranten, dekens of karton. Wel is belangrijk dat ze uit de zon en uit de wind staan.

AliesMeijer

Re: caviahok: waar plaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 17:03

de auto staat niet in de garage. maar ik heb mijn hoofd nog even aan het werk gezet en ik heb iets bedacht: ik heb nu mijn binnenhok op een kastje staan. als ik nu een opening aan de onderkant van het hok maak en dan het kastje vervang door een soort van ren en dan een trappetje van boven naar beneden..... hhihi ik zal het even proberen te tekenen. want ik kan het niet echt uitleggen.. ik plaats straks foto's van hoe de hokken eruit zien.