Konijnen vraag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Konijnen vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 22:56

Bij mensen die ik ken en in konijnen fokken zijn een aantal nestjes geboren. Allemaal leven geboren. Maar als je de gemiddelde neemt, gaan er veel geboren konijntjes dood. Ze staan allemaal binnen, komen geen wilde konijnen. Echt stress is er ook neit wie weet wat dit kan zijn. Is echt iets van de laatste maand ongeveer. Heb ook van andere mensen gehoord dat ze dat hadden maar niemand weet wat het kan zijn, jullie misschien?

Sting

Re: Konijnen vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 10:27

Misschien een erfelijke afwijking? En gaan ze na de geboorte dood of worden ze doodgeboren?

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 10:29

Wij hebben er ook last van van een nest van 8 vlamen heb ik er nog 3 over...

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 10:31

misschien natuurlijke selectie, dus dat ze minder sterk zijn? ik zou het niet weten.. Anders even een DA bellen om het te vragen?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 11:16

Ze worden gewoon allemaal leven geboren, in goede gezondheid. maar na een paar dagen gaan ze 1 voor 1 dood. Zijn allemaal andere soorten konijnen, en ze zitten niet allemaal bij elkaar, maar apart.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 13:57

Weet je zeker dat mams helemaal gezond is? En is dit haar eerste nest? Zijn de konijnen geent?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 15:08

Misschien verstandig moeders eens na te laten kijken? Parasieten?, Bacterieen?, Virussen enz.

Annekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 20:39

vorig jaar 2 nestjes gehad, eerste nest 3 waarvan 2 dood die 2 waren een miskraan. dit was ook t eerste nestje van het voedstertje en dat gaat meestal wel mis jammer genoeg. 2e nestje 3 jong waarvan 1 dood, uitgedroogt..

Dit jaar een voedster van vorig jaar laten dekken nest van 4 jong dood.. allemaal uitgedroogt. het was haar eerste nestje dus ik denk dat de pijn zo hevig was dat ze te laat naar haar jong omgekeken heeft.

Maar de voedster die ik vorig jaar heb laten dekken heeft nu 5 super gezonde jong alleen 1 heeft ze jammer genoeg afgestoten.. Daar zoe ik nu nog een oplossing voor want nu hou ik telkends de voedster vast om hem te laten drinken..

En verder heb ik nog een drachtige voedster zitten.

De fok vond ik dit jaar niet zo goed gaan, 2 schijndrachtige voedsters gehad, en ze lieten zich moeilijk dekken. Komt mede door het weer!