Ik heb een hele grote kooi waar altijd twee grasparkietjes in zaten en deze konden hier in vliegen en was dus groot genoeg. Door onze honden laat ik ze liever niet los vliegen. Toen kwam een vriendin met het verhaal van twee valkparkieten (een stuk groter dan een grasparkiet) die waren van mensen die ervan af wilde en er niet voor zorgde. Zij wilde ze loslaten en dat kon ik niet laten gebeuren en heb gezegd in een opvlieging dat ze bij mij er wel bij kunnen. Ze zijn nu ruim een jaar bij mij maar mijn probleem is dat ik het idee heb dat ze zich stierlijk vervelen. Ze kunnen nooit eens lekker vliegen. Ik heb eens een tamme valkparkiet gehad en ik hoopte deze ook zover te krijgen maar omdat ze te oud zijn en er nooit niks mee gedaan is willen ze hier niks van weten. Ook heb ik ze een paar keer los laten vliegen wat uitliep op een ravage omdat ze overal tegenaan vliegen.
Ik wil een grote ruimte voor ze maar een volliere buiten is in de winter te koud of kan dat wel. Of ik doe ze weg en dan alleen aan mensen die hun die ruimte wel kunnen geven. Maar eigenlijk wil ik dat niet, dus wie kan me helpen. Kan een parkiet in de winter in een volliere als ik ze van de zomer daaraan wen?
poeh, moeilijk, zou ik zo ook geen antwoord op kunnen geven. Ons valkje vliegt ook niet rond, omdat het huis waar we nu wonen er niet op gebouwd is (grote ramen zonder gordijnen, open keuken, veel gaten en kieren), maar meneer vermaakt zich goed, door veel contact met ons. Is het vogeltje tam?
Probeer verder eens de site www.valkparkiet.com , deze mensen weten er vaak erg veel van af
van gewone parkieten weet ik dat ze in een gewone voillere buiten kunnen blijven van valkparkieten weet ik dat niet. we hebben een verwarming in de volielle zodat het water niet bevriest voor de dieren het blijft dan net boven nul. Sommige dieren blijven gewoon in het buitenhok. ze zijn er langzaam aan gewend aan geraakt in de zomer buiten gezet en nooit problemen mee gehad