Ik heb er 2.
Toen ik ze als pup kreeg heb ik dat gedaan terwijl ik 4 weken vakantie had. Heb toen 4 weken fulltime me bezig gehouden met ze.
Wat ideaal is, is dat wij een schutting hebben, een enorme tuin en een hondenluik. De honden kunnen dus naar buiten en naar binnen gaan naar eigen believen.
Ook komt mijn schoonmoeder tussen de middag even bij ze kijken en om de water en voerbakken aan te vullen.
Ik moet hier wel bijzeggen dat ikzelf 2 dagen vrij ben door de week, en me dan ook altijd met ze bezig hou, maar ik denk dat als ik dat niet was geweest het ook niet zo'n probleem zou zijn. Zolang ze maar de mogelijkheid hebben om zelf in en uit te gaan.
Als je een tuin met schutting hebt is het dus denk ik niet zo'n punt. Laat een hondendeurtje zetten en zorg dat er in de tuin genoeg afleiding is. Ook is het handig als er iemand in je omgeving is die één keer per dag even bij je hondje wil gaan kijken.
En op je vrije dagen natuurlijk wel veel met 'm doen.
Sowieso is het dan wel noodzakelijk om voor je naar je werk gaat een goeie wandeling te maken, en 'savonds nog een keer.
Je moet er wel wat voor over hebben.