Eerst niet zo druk om gemaakt, hij vecht vaker en wordt dan wel eens gebeten. Loopt eventjes kreupel en gaat wel weer over. ( wel controleer ik het altijd even uiteraard)
Ik heb hem een nacht in huis gehad en s óchtends ging hij een stuk beter lopend weer op pad.
Zaterdag toen ik thuis kwam, kon hij echter niet meer op zijn poot staan. Hij lag op de oprit en ging ook niet aan de kant voor de auto. Dus ik uitstappen en hem weer naar binnen doen. Ik heb hem weer wat eten gegeven en de DA gebeld. We konden meteen komen, dus met gevaar voor eigen leven weer met een wilde buitenkat in 2 mandjes in elkaar naar de DA toe. Onderweg heeft hij zijn kop nog door het eerste mandje weten te krijgen, waardoor ik hem er eerst weer in moest drukken.

De DA heeft eerst zijn leeftijd geschat ( 7 jaar) en hem gewogen. ( 5,5 kilo) toen naar zijn poot kijken, helemaal bevoelt, maar niets gebroken. Wel wat wondjes die op het eerste gezicht niet zo erg leken en een flink opgezette en warme poot. Poot uiteindelijk maar geschoren en wat daar onder vandaan kwam

Daar heeft hij 2 dagen gebivaceerd, zodat ik kon zien hoe het ging als de pijnstiller uitgewerkt was.
En na die 2 dagen (gisteren) was zijn poot een stuk minder warm en liep hij weer gewoon. Temperatuur opgemeten en deze was 38,6. Normaal dus. Kat dus weer naar buiten gelaten en hem zoals ik verwacht had de hele dag niet meer gezien. Vanmorgen lag hij weer in de heg zoals altijd. Toen ik de deur open deed kwam hij eraan en je hoor, weer kreupelend. Ging voor me zitten en tilde zijn zere poot op. Dus kat weer naar binnen en temperaturen, 39.0. Ik heb hem toen maar even eten gegeven en ondertussen weer de DA gebeld, met de vraag hoe het nu zou moeten gaan. Die zei dat hij waarschijnlijk gewoon zijn poot overbelast heeft en dat de temperatuur tussen 38 en 39 hoort te liggen dus dat er niet veel aan de hand was. Gaat het vrijdag nog niet beter dan moet ik terug bellen. Meneer moet nu binnen blijven en ik moet hem elke dag temperaturen.
Toen ik echter net naar hem toe ging lag hij te slapen. Werd wakker door de deur die open ging en ging zitten. Toen ik hem aaide merkte ik dat hij gekwijld had, zat allemaal opgedroogd op zijn wang. Ik heb nog even aan zijn poot gevoeld maar toen ik hem over zijn hoofd aaide, blies hij op me, dat doet hij anders nooit.

Al met al zit het me niet lekker, en twijfel ik een beetje of de DA het wel bij het goede eind heeft.

Wat zeggen jullie hiervan? En moet ik wachten tot vrijdag of morgen gewoon weer bellen?