Klein konijntje gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IneV

Klein konijntje gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 22:41

Mijn zus en haar vriend kwamen juist thuis met een klein konijntje, ze hebben dit 'gered' van hun kat.
Het konijntje heeft alleen een klein wondje op het been, maar heeft er (zo te zien) geen last van, heb het wel een beetje ontsmet.
Maar hoe verzorg ik dit nu juist? Het zit nu in een (geïmproviseerd) kooitje met hooi, een beetje stro, wortels & vers gras.
Ik heb ook geen idee hoe oud het juist is, maar in ieder geval niet zo oud. Verder ziet het er heel gezond uit!

Alvast bedankt!

eempiej

Re: Klein konijntje gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 22:44

Mm ik denk morgen iig de buurt maar rond gaan! Kijken wie hem mist. Weet niet of vers gras zo handig is voor een jong konijntje. Mijne raakte heel erg aan de scheiterij:P toen ie dat kreeg. Moeten ze eerst even aan wennen lijkt mij, (net als paarden) Vergeet je het water niet!;) gewoon in een stevig bakje (beton) anders pakt ie het beet en kiepert ie hem om.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 22:45

IneV schreef:
Mijn zus en haar vriend kwamen juist thuis met een klein konijntje, ze hebben dit 'gered' van hun kat.
Het konijntje heeft alleen een klein wondje op het been, maar heeft er (zo te zien) geen last van, heb het wel een beetje ontsmet.
Maar hoe verzorg ik dit nu juist? Het zit nu in een (geïmproviseerd) kooitje met hooi, een beetje stro, wortels & vers gras.
Ik heb ook geen idee hoe oud het juist is, maar in ieder geval niet zo oud. Verder ziet het er heel gezond uit!

Alvast bedankt!

een wild konijn?
een tam konijn?
hoeveel weegt het dier?
foto?

IneV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 22:47

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 22:48

als het dan nog jong is breng je hem het beste naar een opvang
is het wel zeker te weten een konijn? (die zitten in holen onder de grond nl Verward ) en geen haas?

IneV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 22:52

Mijn zus haar vriend dacht dat het zo'n 6 - 7 weken is & aan zijn oren te zien zou het een konijntje zijn.. ( Hij heeft nl. niet zo'n lange oren..? ) We hadden deze al eerder zien lopen op de boerderij & hoogstwaarschijnlijk is zijn moeder doodgereden..

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 22:58

als hij al zo oud is, voldoende groenvoer eet, en van zijn pootje geen last heeft zou ik hem niet te lang houden!
gewoon een veilige (konijnvriendelijke) plaats zoeken om uit te zetten
stress is ook vreselijk voor die diertjes Lachen

IneV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 23:01

Ja, hij heeft nu eten tot zijn beschikking & hopelijk eet hij dit dan ook op! Tot morgen blijft hij wel hier & dan zien we wel verder!
Bedankt in ieder geval!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 23:04

als het wild is... gewoon weer terugzetten... naar buiten met dat beest, dat kun je echt niet binnen houden. Ik weet niet waar je woont (buitenaf?) maar ik zou 'm terugzetten daar waar je die 'ongeveer' gevonden hebt! liever nog vandaag dan morgen! als het een wild konijn is tenminste!

IneV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 23:06

Het probleem is dat waar hij gevonden is hij hoogstwaarschijnlijk terug door dezelfde katten gepakt wordt.. ( Er lopen er 2 rond.. ) Wij hebben hem dan ook al vaker ( alleen ) zien rondlopen, dus weet niet of hij nog enige familie ofz heeft..
De plaats waar we hem gevonden hebben ( de boerderij ) ligt ook langs een drukkere weg..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 23:07

ik zou 'm toch terug zetten hoor...

IneV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 23:08

Dat gaan we ook doen, morgenvroeg..
Mijn zus & haar vriend zijn alweer hun bed in en ze zetten hem morgenvroeg terug als ze naar de paarden gaan. ( Daar is hij dus ook gevonden )

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 11:44

Ben heel benieuwd hoe het nu met het konijntje gaat...
Je mag altijd om advies vragen natuurlijk!