gestreste hond? bibberen enz

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimonoo

gestreste hond? bibberen enz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 18:02

Onze hond is nu bijna 13 jaar, ze word dus erg oud. De laatste tijd gaat het hier thuis niet zo goed, mijn moeder ik en mijn broertje hebben altijd ruzie. Als we 's avonds met zijn 3e aan tafel zitten is het iedere avond weer raak.

De hond begint dan heel erg te hijgen en zit onwijs te bibberen net of die elk moment een hartaanval kan krijgen ofzo. Ik probeer er heel erg op te letten dat ik niet ga schreeuwen omdat ik het gewoon zielig vind. Maar als mijn moeder en me broertje dan tegen elkaar beginnen te schreeuwen en ik zeg er iets van omdat het zielig is voor de hond, beginnen ze allebij tege mij. Dat ik me er niet mee moet bemoeien omdat ik zelf net zo goed vaak schreeuw en dat het vooral aan mij licht dat die hond zo bang is.

Wat moet ik nu doen? ik vind het echt heel zielig voor de hond. Als je alleen thuis zit komt die bij je zittne en vraagt die de hele tijd aandacht. Zo gouw de andere ook thuis komen weet die niet hoesnel die weg moet komen
Laatst bijgewerkt door Kimonoo op 16-04-08 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Frantic

Re: gestreste hond? bibberen enz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 18:03

arme hond, meer wil ik er eigenlijk niet over zeggen.

Maar goed, doe wat je kan en probeer anders een rustig thuis te vinden voor de hond, dit is geen leven voor een dier die gewoon vrienden om zich heen wil hebben.

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 18:05

Het is niet zo dat die hond altijd gestrest is hoor. want we zijn bijna nooit alledrie thuis. Eigelijk gaat het altijd goed tot het avond eten, verder heeft ze niks te klagen. Licht de hele dag in het zonnetje en mag drie keer per dag in het bos rennen. Alleen ik vind het gewoon heel zielig hoe die reageert als er hier ruzie is.

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 21:33

niemand meer?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 21:39

Kun je niet met de hond gaan lopen als er ruzie is? Gewoon even weg? Ik zou een beestje van 13 jaar iig niet zomaar naar een ander huis doen (zoals werd voorgesteld) waarschijnlijk gaat ie dan gewoon dood van heimwee..Een hond voelt heel goed aan wat er gaande is..ik zou gewoon mijn hond meenemen en als ik er commentaar op krijg zou ik zeggen dat ze kunnen kiezen of ergens anders gaan lopen schreeuwen of ik ga wel weg tot jullie klaar zijn Vork

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 21:44

nee dat zou ik ook niet doen hem ergens anders laten, dat hebben we met de vakantie gedaan, en toen heeft die de eerste 3 dagen helemaal niks gegeten en alleen maar lopen janken dus dat zou nog zieliger zijn. Met hem gaan lopen is idd wel een goed idee, waarschijnlijk word ze dan alleen nog bozer. Maarja jammer dan beter als dat die hond dood gaat van de stres ofzo

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 13:52

umh geen ruzie maken met elkaar. of ga gewoon een blokje om met de hond om je woede eruit te lopen

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 20:41

ja geen ruzie maken gaat soms nogal moeilijk..

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 10:33

heeft er niemand meer tips?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 10:35

Als er ruzie is ga dan even een blokje om met het hem. Wordt hij rustig van en jij ook. Dat is de enigste oplossong die ik kan bedenken buiten het minder ruzie maken.