Ik weet echt niet wat ik er mee aan moet...
Wij hebben een dalmatier teefje, 13 jaar oud.
Ongeveer een jaar geleden begon ze slechter te lopen en ongeveer
een half jaar geleden kregen we metacam voor haar gewrichten (artrose).
De eerste tijd ging dat super, ze was weer als vanouds. Rende lekker rond, helemaal vrolijk.
Maar in januari begon ze steeds over te geven, we dachten een virusje of iets verkeerd gegeten maar het bleef aanhouden. Dus weer naar de dierenarts... deze heeft allerlei testen en onderzoeken gedaan en voor de zekerheid antibiotica en een maagstabilisator (o.i.d.

Geen verbetering, ze bleef overgeven. Dus weer terug naar de dierenarts, hij dacht dat het aan de metacam lag. Dat haar maag het niet meer kon verdragen, maar zonder metacam kan ze amper lopen... Dus een paar dagen met de metacam gestopt en medicijnen om haar maag tot rust te brengen. Na 3 dagen weer metacam gebruikt hebben begon het overgeven weer. En dat is nu dus nog steeds, minstens 4x in de week. Erg zielig dus... Ze moet veel kracht zetten om het eruit te 'gooien' en staat dan als een zielig hoopje ellende in elkaar gedoken.
Nou, dan is de keus snel gemaakt denk je dan. Geen hondwaardig bestaan meer.
Máár, met uitlaten rent ze rond als een jonge hond. Ze rent zo hard dat ze af en toe 5 meter doorschuift als ze een noodstop moet maken

Nou, toch nog maar even aankijken als ze nog zo vrolijk en actief is denk je dan..
Maar dan kom je thuis en gaat ze gelijk weer op haar kussen liggen, daar ligt ze zo'n 20 uur per dag... Af en toe komt ze een aaitje halen of schooien als we aan het eten zijn. Verder doet ze niet veel meer.
Ik weet het echt niet meer

Wat moeten we doen? De andere pijnstiller proberen? Het zo laten totdat ze niet meer vrolijk rondrent en zelf duidelijk aangeeft dat ze niet meer kan? Nu stoppen, om haar verder leed te besparen? Pfff... het is zo'n heerlijk dier. Die wil je niet missen!