Hulp Gevraagd Pup van 12 weken die veel blaft!!! *tips*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

doom

Hulp Gevraagd Pup van 12 weken die veel blaft!!! *tips*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 15:46

Hallo allemaal
Doei!

Wij hebben sinds 3 weken een koningspoedelpup erbij, die sinds 1.5 week wat manser is geworden naar onze andere Koningspoedel van 9 maanden toe.
Hij begint namelijk tijdens het spelen heel erg te blaffen (een beetje uitdagen enzo).
Nou is het dagelijkse ritueel bij een pup natuurlijk slapen, eten en spelen.
Dus hij blaft erg vaak!!!!

Nu zitten wij op puppytraining en die hebben gezegt dat als hij het doet je tegen hem moet gaan fluisteren Blond
Want normaal fluister je niet tegen je hond... dus daar kijkt hij raar van op.
Nou ja dat werkt dus TOTAAL niet meneer gaat gewoon lekker verder met spelen.

Nu heb ik al via via gehoord dat de buren wat aan het mopperen zijn, en wij vinden het ook vervelend dus er moet wat aan gedaan worden.
Weten jullie misschien tips om uit te proberen?

Groetjes

Jolliegirl

Re: Hulp Gevraagd Pup van 12 weken die veel blaft!!! *tips*

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 15:48

negeren.
hij mag alleen spelen (jij speelt alleen mee) als hij NIET blaft.. Lachen
zo heeft onze het afgeleerd

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 15:50

ik denk dat het lastig word om hem dit af te leren. poedels en ander kleine hondje zijn nou eenmaal keffers Knipoog
wat je zou kunnen proberen is om hem te 'straffen' als hij blaft en te belonen als hij het niet doet. maar ik denk niet dat je dit gedrag kunt afleren. die doen deze hondjes nu eenmaal

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 15:51

Jolliegirl schreef:
negeren.
hij mag alleen spelen (jij speelt alleen mee) als hij NIET blaft.. Lachen
zo heeft onze het afgeleerd

Hij speelt niet met mij, hij speelt met de andere hond en die is ook nog jong dus die negeert hem niet.
We wonen in een rijtjeshuis en kan moeilijk de een de hele dag in de gang houden.
Als hij met ons speelt kunnen we het idd onder bedwang houden.
Het blaffen negeren tijdens het spelen van de honden werkt natuurlijk niet dan blijft hij gewoon door gaan Knipoog (spreekt uit ervaring)

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 15:52

xxxmarexxx schreef:
ik denk dat het lastig word om hem dit af te leren. poedels en ander kleine hondje zijn nou eenmaal keffers Knipoog
wat je zou kunnen proberen is om hem te 'straffen' als hij blaft en te belonen als hij het niet doet. maar ik denk niet dat je dit gedrag kunt afleren. die doen deze hondjes nu eenmaal

Grote poedels zijn geen blaffers (het is dus een konings) die andere konings doet ook niet blaffen het is ook echt alleen op het moment dat hij de andere wilt uitdagen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 15:57

ze meteen uit elkaar halen als hij begint te blaffen en met de andere hond gaan spelen (die dus niet blaft)...
Geen idee, bedenk ook maar wat Knipoog

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 15:59

secricible schreef:
ze meteen uit elkaar halen als hij begint te blaffen en met de andere hond gaan spelen (die dus niet blaft)...
Geen idee, bedenk ook maar wat Knipoog

Naja dat lijkt mij totaal geen goed idee dat brengt namelijk jaloezie op.
Komt ook nog eens bij dat zo'n kleine pup (baby) totaal niet door heeft wat hij fout doet, en dus ook niet inziet dat ik hierdoor hem wil etteren door met de andere te spelen Knipoog

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 16:04

andere mogelijkheid dan: misschien er een commando aan koppelen (luid oid.) en daarna ook stil te leren? Heb ook even gegoogled en hoor van meerdere mensen dat zij het op dezem anier opgelost hebben.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 16:14

Ik heb net de tip gelezen over een plantenspuitje en dan zodra die blaft ff op hem spuiten.
ook maar eens proberen Ja

Zal hij niet nog te jong zijn om dat aan te leren het woord *luid* ?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 16:16

denk dat het er van af hangt of hij erg leergierig is. Als hij dingen makkelijk oppakt is er niets aan de hand, anders is het misschien wat moeilijker.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 06:58

Tsja, je hebt nu 2 pups om op te voeden heh, want die oudste hond is pas negen maanden....

Blaffen is in dit geval zeker uitdagen om te komen spelen. Buiten leuk, binnen vervelend. De oudere hond leert het de jongere niet af, wat vaak wel gebeurt, misschien reageert hij zelfs wel postief en zo blijft het gedrag in stand. Je oudste hond vind het juist geweldig denk ik want die wil ook graag spelen, waar en hoe dan ook.

Zodra jij reageert op het blaffen in WELKE vorm dan ook beloon je ook de hond...want reactie=beloning.
Hij uit zijn natuurlijk gedrag dus gewoon, daar kun je jonge hond niet voor straffen.
Wel moet je het gedrag indammen.

Het is lastig zijn 2 jonge honden in huis. Veel mensen adviezeren een groot leeftijds verschil, dan is overwicht oudere hond beter.
Je zou ze gewoon om beurten of sowieso veel in de bench kunnen doen, het zijn beide pups, die moeten het leren , en zeker ook om elke blafgelegenheid te verminderen. Ook zulen ze wel moe zijn en hebben hun rust nodig, al lijkt dat niet altijd zo.

Daarnaast kun je ze even buiten laten spelen en dat belonen door mee te spelen en het blaffen niet te straffen.

In huis negeer je het blaffen dan, je haalt de honden uit elkaar want in huis wordt niet gespeeld=niet uitgedaagd=niet geblaft.
Je kunt bij het binnen blaffen dan ook steeds nee zeggen.

Let straks ook goed op, bij dit kleine leeftijdsverschil zou er ook snel rangorde strijd kunnen komen.

AstraGirlieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 09:19

ik ga mee met wat biepmiep zegt! Als onze cockerpup te enthousiast wordt en ook z'n keel open zet, dan proberen we dat in de eerste instantie comlpeet te negeren (we gaan weg uit de kamer). Blijft hij blaffen, dan vragen we hem een oefeningetje, zodat hij ermee stopt (hierkomen, zitten of liggen). Doet hij nog steeds voort, dan volgt er een time out. In de garage, voor 5 minuutjes afgezondert. We halen hem er dan uit en negeren hem de eerste minuten. Daarna gedragen we ons weer normaal.

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 09:40

Een time-out aan een hond... hmmm kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat het beestje nog maar zoveel snapt van de reden waarom hij in de garage zit na 2 minuten.

Ten eerste vind ik dat je je toch moet realiseren dat je een PUP in huis hebt gehaald die, zeker nu met een jonge hond erbij, nu eenmaal eet, slaapt en speelt speelt speelt. Voor een jonge hond houdt dit ook in de ander uit te dagen met blaffen. Pup, spelen en blaffen gaan in mijn ervaring samen en dat kon je wel aardig inschatten toen je een pup kocht. Het missen van een volwassen hond die het gedrag corrigeert zodra hij het beu is, is hier 'vervelend', want die andere jonge hond doet vrolijk mee natuurlijk.

Maar goed, jij zit er misschien niet mee, maar je buren inmiddels wel Clown een oplossing dus. Probeer ook bij je buren te sussen en leg ze uit dat er in ieder geval aan gewerkt wordt. Dat neemt vaak al veel spanningen weg.

Ik zou de pup zeker niet straffen in de zin van 'foei' of uit elkaar halen of iets dergelijks als hij blaft tijdens het spelen. Je wilt niet dat hij gaat denken dat spelen niet goed is en dus moet je iets hebben wat precies op dat blaffen triggert. Wat dat betreft ben ik helemaal voor de plantenspuit! Het vergt wat inspanning maar hiermee bereik je denk ik wel wat je wilt.

Telkens als je hondje blaft spuit je het liefst zo ongemerkt mogelijk met de spuit op zijn neusje (of lijfje). Probeer er zelf niet in betrokken te zijn, dus kom niet dreigend over hem heenstaan, maar bouw daar je negeer element in. De spuit water moet uit het niets lijken te komen en niet als een directe straf van jou. Het enige wat het water moet bereiken is dat hij op het moment van de blaf zo verbluft is van wat hem overkomt, dat hij 'vergeet' te blaffen. Beloon hem ook niet als hij stil is, want dan raak jijzelf weer betrokken hierin. Hij moet blaffen tijdens het spelen met iets onaangenaams gaan associeren. Hopen natuurlijk dat ie je waterspuit niet helemaal geweldig gaat vinden hahaha. Clown Ben hier een hele poos consequent in en dan zal hij het waarschijnlijk vanzelf door gaan krijgen. Als je hem het blaffen niet geheel wilt afleren, bijvoorbeeld omdat je wilt dat hij gaat blaffen als hij naar buiten wilt, dan echt alleen dan spuiten wanneer de blaf in combinatie met het uitdagen en spelen voorkomt.

Veel succes ermee!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 16:21

Hallo
Bedankt allemaal voor de goede tips.
Ik zit er idd niet erg mee dat hij wel eens blaft Hij snapt het duidelijk nog niet dat dat niet mag .. overgens doet de pup van 8/9 maanden niet blaffen laat dat even duidelijk zijn dus alleen die kleine doet het tijdens het spel Ja
Maar als hij eenmaal begint kan hij 5 min achter elkaar door gaan.

Om wisselen van bench gaat helaas niet wel, gaat de kleine af en toe de bench in (hij gaat namelijk niet uit zich zelf.)
de hond van 8/9 maanden ( weet het zo uit mijn hoeft niet precies) zit niet in de bench, ook nooit gezeten die vond het verschrikkelijk.
verder worden ze lang uit gelaten, maar het zijn en blijven poedels met ontzettend veel energie.

Heb toevallig wel het idee dat het vandaag wat minder is (sinds gisteren met een planten spuitje aan de gang gegaan)
en heb in de avond de oudse pup in de gang gedaan, of in de gaten gehouden. en zo ging het goed Ja

AstraGirlieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 17:34

de time out werkte wel bij ons, maar onze pup blafte om aandacht, niet uit enthousiasme van het spelen. (als je dan alle aandacht wegneemt, stopte hij al snel met dat opdringerig geblaf).
Als je de plantenspuit gebruikt, let er dan zeker op dat hij je niet ziet spuiten. Anders zal hij wel gaan blaffen als je niet in de kamer of bij hem in de buurt bent.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 18:07

Ik zou eerder kiezen voor uit elkaar halen. Zo maak je het spelen niet minder leuk, wat met water spuiten wel kan gebeuren. Ik ken een aantal mensen die het zo hebben opgelost en die honden konden heel goed spelen zonder geluid te maken.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 18:26

Ik bedoelde geen time out voor straf, maar ter voorkoming van...

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 13:12

Je zou met een plantenspuit of waterpistool kunnen proberen. En dan proberen niet te laten zien dat het van jou komt. En als hij dan even zielig doet, geen aandacht geven. Vooral belonen als hij weer even stil is.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 13:19

Ik heb 4 honden en 2 ervan maken ook een vreselijk kabaal met spelen, zelf vind ik dat dat moet kunnen , zeker bij spel en het zijn behoorlijk grote honden.
En voor de rest blaffen ze eigenlijk alleen wanneer nodig, bij bezoek.

sosy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 15:35

Jana_en_Ik schreef:
Een time-out aan een hond... hmmm kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat het beestje nog maar zoveel snapt van de reden waarom hij in de garage zit na 2 minuten.

Ten eerste vind ik dat je je toch moet realiseren dat je een PUP in huis hebt gehaald die, zeker nu met een jonge hond erbij, nu eenmaal eet, slaapt en speelt speelt speelt. Voor een jonge hond houdt dit ook in de ander uit te dagen met blaffen. Pup, spelen en blaffen gaan in mijn ervaring samen en dat kon je wel aardig inschatten toen je een pup kocht. Het missen van een volwassen hond die het gedrag corrigeert zodra hij het beu is, is hier 'vervelend', want die andere jonge hond doet vrolijk mee natuurlijk.

Maar goed, jij zit er misschien niet mee, maar je buren inmiddels wel Clown een oplossing dus. Probeer ook bij je buren te sussen en leg ze uit dat er in ieder geval aan gewerkt wordt. Dat neemt vaak al veel spanningen weg.

Ik zou de pup zeker niet straffen in de zin van 'foei' of uit elkaar halen of iets dergelijks als hij blaft tijdens het spelen. Je wilt niet dat hij gaat denken dat spelen niet goed is en dus moet je iets hebben wat precies op dat blaffen triggert. Wat dat betreft ben ik helemaal voor de plantenspuit! Het vergt wat inspanning maar hiermee bereik je denk ik wel wat je wilt.

Telkens als je hondje blaft spuit je het liefst zo ongemerkt mogelijk met de spuit op zijn neusje (of lijfje). Probeer er zelf niet in betrokken te zijn, dus kom niet dreigend over hem heenstaan, maar bouw daar je negeer element in. De spuit water moet uit het niets lijken te komen en niet als een directe straf van jou. Het enige wat het water moet bereiken is dat hij op het moment van de blaf zo verbluft is van wat hem overkomt, dat hij 'vergeet' te blaffen. Beloon hem ook niet als hij stil is, want dan raak jijzelf weer betrokken hierin. Hij moet blaffen tijdens het spelen met iets onaangenaams gaan associeren. Hopen natuurlijk dat ie je waterspuit niet helemaal geweldig gaat vinden hahaha. Clown Ben hier een hele poos consequent in en dan zal hij het waarschijnlijk vanzelf door gaan krijgen. Als je hem het blaffen niet geheel wilt afleren, bijvoorbeeld omdat je wilt dat hij gaat blaffen als hij naar buiten wilt, dan echt alleen dan spuiten wanneer de blaf in combinatie met het uitdagen en spelen voorkomt.

Veel succes ermee!

Dit werkt echt met het spuiten

sosy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 15:37

xxxmarexxx schreef:

Ben ik het totaal niet mee eens dat kleine hondtjes eenmaal keffers zijn het ligt er net aan hoe je ze opvoedt

Als je het toe laat tjah dan heb je eenmaal een keffertje maar ik heb ook een klein hondtje en die blaft alleen als de deurbel gaat en meer niet en het is een pup van 16 weekjes Knipoog