Een time-out aan een hond... hmmm kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat het beestje nog maar zoveel snapt van de reden waarom hij in de garage zit na 2 minuten.
Ten eerste vind ik dat je je toch moet realiseren dat je een PUP in huis hebt gehaald die, zeker nu met een jonge hond erbij, nu eenmaal eet, slaapt en speelt speelt speelt. Voor een jonge hond houdt dit ook in de ander uit te dagen met blaffen. Pup, spelen en blaffen gaan in mijn ervaring samen en dat kon je wel aardig inschatten toen je een pup kocht. Het missen van een volwassen hond die het gedrag corrigeert zodra hij het beu is, is hier 'vervelend', want die andere jonge hond doet vrolijk mee natuurlijk.
Maar goed, jij zit er misschien niet mee, maar je buren inmiddels wel

een oplossing dus. Probeer ook bij je buren te sussen en leg ze uit dat er in ieder geval aan gewerkt wordt. Dat neemt vaak al veel spanningen weg.
Ik zou de pup zeker niet straffen in de zin van 'foei' of uit elkaar halen of iets dergelijks als hij blaft tijdens het spelen. Je wilt niet dat hij gaat denken dat spelen niet goed is en dus moet je iets hebben wat precies op dat blaffen triggert. Wat dat betreft ben ik helemaal voor de plantenspuit! Het vergt wat inspanning maar hiermee bereik je denk ik wel wat je wilt.
Telkens als je hondje blaft spuit je het liefst zo ongemerkt mogelijk met de spuit op zijn neusje (of lijfje). Probeer er zelf niet in betrokken te zijn, dus kom niet dreigend over hem heenstaan, maar bouw daar je negeer element in. De spuit water moet uit het niets lijken te komen en niet als een directe straf van jou. Het enige wat het water moet bereiken is dat hij op het moment van de blaf zo verbluft is van wat hem overkomt, dat hij 'vergeet' te blaffen. Beloon hem ook niet als hij stil is, want dan raak jijzelf weer betrokken hierin. Hij moet blaffen tijdens het spelen met iets onaangenaams gaan associeren. Hopen natuurlijk dat ie je waterspuit niet helemaal geweldig gaat vinden hahaha.

Ben hier een hele poos consequent in en dan zal hij het waarschijnlijk vanzelf door gaan krijgen. Als je hem het blaffen niet geheel wilt afleren, bijvoorbeeld omdat je wilt dat hij gaat blaffen als hij naar buiten wilt, dan echt alleen dan spuiten wanneer de blaf in combinatie met het uitdagen en spelen voorkomt.
Veel succes ermee!