Dalmatiër Skip aan de kwartel (NRV)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mistic

Dalmatiër Skip aan de kwartel (NRV)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 15:45

De foto's zijn niet geschikt voor mensen met een zwakke maag.

Mijn dalmaat krijgt van mij zelf samengesteld vlees. Dit houdt in dat hij geen brokken of blik krijgt, maar gevoerd wordt zoveel mogelijk volgens de principes van de natuur.

Van het weekend heb ik geprobeerd of mijn dalmaat hele prooidier wil eten. De rat wilde hij niet, maar de kwartel en eendags kuikens smaakte prima.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fenrir

Re: Dalmatiër Skip aan de kwartel (NRV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 15:46

Zo te zien geniet hij er wel van zeg, die gingen zeker snel naar binnen?

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 15:47

iek! Bloos!
heeft het gesmaakt? Nagelbijten / Gniffelen

toch n fijne bijkomstigheid dat n paard vegetarisch eet... Knipoog

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 16:26

Ik heb zo'n 20 minuten bij hem buiten mogen zitten (in huis wordt het niet gegeten Nagelbijten / Gniffelen )
Ik vind het zelf niet zo erg, en het verlicht nog meer als je ziet hoe de hond ervan geniet.

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 22:21

Zou ik mogen vragen waarom jij dit dood?
Is dit gezonder/beter voor de hond? Wat krijgt hij nog meer gevoert en hoe?
Sorry voor de vele vragen! Tong uitsteken
Niet aanvallend bedoelt hoor, ben gewoon heel nieuwschierig Knipoog

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 08:19

Aims schreef:

Hij dood dit niet zelf hoor. De kwartels/eendagskuikens/ratten e.d. worden hiervoor gekweekt en dood verkocht. Het komt bij mij uit de vriezer.

Het is inderdaad gezonder voor de hond aangezien het spijsverteringssysteem van de hond gemaakt is om vlees te verteren.
Als je er meer over wilt weten kan je kijken op www.voernatuurlijk.nl of www.barfplaats.nl

Skip krijgt naast hele prooi ook vuile pens, geitenribben, kalfskopvlees, vis, kippenkarkas, orgaanvlees, bot (zit onder andere aan de geitenribben en kippenkarkas) enz.
Hij krijgt het in zo'n groot mogelijke stukken. Dan is hij er lekker lang mee bezit en is goed voor zijn tanden.

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 09:56

Mistic schreef:
Skip krijgt naast hele prooi ook vuile pens, geitenribben, kalfskopvlees, vis, kippenkarkas, orgaanvlees, bot (zit onder andere aan de geitenribben en kippenkarkas) enz.
Hij krijgt het in zo'n groot mogelijke stukken. Dan is hij er lekker lang mee bezit en is goed voor zijn tanden.

Mij is altijd geleerd dat kippenbotten levensgevaarlijk zijn voor honden omdat deze botjes heel makkelijk breken en zo bij het doorslikken kunnen blijven steken. Is dat dan een fabel?

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 10:15

Tomaatje schreef:
Mij is altijd geleerd dat kippenbotten levensgevaarlijk zijn voor honden omdat deze botjes heel makkelijk breken en zo bij het doorslikken kunnen blijven steken. Is dat dan een fabel?

De meeste mensen dit wel eens kippenbot geven aan hun hond, geven de restjes van wat ze zelf gegeten hebben.

Verwamd (gebakken/gekookt) bot veranderd van structuur waardoor het gaat splinteren.
Rauwe kip met bot is niets mee aan de hand.

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 10:19

Mistic schreef:
Aims schreef:

Hij dood dit niet zelf hoor. De kwartels/eendagskuikens/ratten e.d. worden hiervoor gekweekt en dood verkocht. Het komt bij mij uit de vriezer.

Het is inderdaad gezonder voor de hond aangezien het spijsverteringssysteem van de hond gemaakt is om vlees te verteren.
Als je er meer over wilt weten kan je kijken op http://www.voernatuurlijk.nl of http://www.barfplaats.nl

Okee, ik snap het dan wel, omdat het beter is voor je hond. En zijn spijsverteringssysteem is gemaakt voor vlees.
Zou ook niet willen weten wat er allemaal in zo'n blik wordt gedaan.
Zelf zou ik het niet kunnen om een heel dier te geven. Maar ik ben er niet tegen ofzo Tong uitsteken
Je hond zal er ook wel blij mee zijn denk ik Lachen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 10:22

Goed dat je boefje hele prooitjes eet! Geweldig hoe er van genoten wordt!

Mijn katten blieven wel kuikens, maar al het andere met vacht of veren laten ze liggen. De hond keek me héél beteuterd aan, dus die doe ik er ook geen plezier mee. Heel jammer, want ik ben van mening dat veren en vacht een belangrijk onderdeel van het versmenu uitmaken Scheve mond

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 14:48

Mijn leraares van het praktijkvak Hond, vertelde dat ze het liefste haar honden een schapenkarkas zou geven. Omdat ze daar alles uitkunnen halen wat ze nodig hebben, net als wolven. Maar dat dat tegenwoordig niet zou kunnen.
Daarom vind ik het fijn om te zien dat je hond toch zo kan eten!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 15:13

Knap hoor dat je het aandurft om te BARFen.
Doe mij maar gewoon een brok bestaand uit 70% vers vlees en zonder granen en zonder schadelijke anti-occidanten ed.
Ik zou bij BARFen bang zijn dat ze niet alle benodigde voedingsstoffen binnen krijgen.

Femi krijgt ook veel grote botten, rauwe kip, eieren ed ernaast, maar brok blijft toch wel mijn (betrouwbare en door waarnemend personeel makkelijker te verteren) hoofdmoot Haha!

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 20:50

welke brok voer je dan corine1981?

De angst voor een gebrek aan benodigde voedingsstoffen is ons door de brokkenfabrikanten aangepraat. Voor onszelf zijn we daar gek genoeg niet bang voor? Maar een alternatief is een compleet versvoer uit de vriezer? Dan heb je tenminste 95% vlees wat nog herkenbaar als zodanig is ook.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:22

Doen meer mensen ratten voeren bij BARFEN?
Dat zou ik nu nooit doen.

Ook ik ben vh gemak hoor, rauwe pens en Rodi schijven.
Ooit begin ik wel aan geitekoppies oid.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 00:49

Ik heb zelf jaren tamme ratjes gehad, dus nee, die zou ik nooit voeren.
Muizen moeten de katten (gelukkig) ook niet..

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 00:54

Nou die hond word 'lekker' verwend zeg Haha!, mijn hond had overlaatst ook een vogeltje gevangen.. En ze vond dat beestje maar wat te lekker..

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 00:55

ik ben nog niet verder gegaan dan eendagskuikens. De rest is altijd 'onherkenbaar' Knipoog

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 00:58

Konijnkoppen, ontveld, bevallen de hond érg goed. Wel herkenbaar maar niet meer schattig om te zien Knipoog

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 13:26

Rosita schreef:
welke brok voer je dan corine1981?

De angst voor een gebrek aan benodigde voedingsstoffen is ons door de brokkenfabrikanten aangepraat. Voor onszelf zijn we daar gek genoeg niet bang voor? Maar een alternatief is een compleet versvoer uit de vriezer? Dan heb je tenminste 95% vlees wat nog herkenbaar als zodanig is ook.

Beetje late reactie, maar ik voer Acana of Orijen.
Wissel het af. Femi doet het wel beter op de Acana, daar kan ik ook meer in afwisselen qua smaak, dus voer ik meestal die.
Daarnaast krijgt ze regelmatig Nature Diet en rauwe kip oid, net wat wij eten (behalve varkensvlees)...
Afijn, ze doet het er briljant op en het concept en de gedachte erachter sluit prima aan bij BARF-en en past denk ik erg goed bij mensen die geen tijd/ zin/ moed hebben om te BARF-en.
Overigens wordt vooral Orijen ook erg vaak gegeven aan sledehonden, naast de voornaamste hoofdmoot vers vlees, om aan alle extra's die ze nodig hebben te kunnen voldoen en bij pups om te groeien.