onze hond heeft ons lieve konijn vannacht opgegeten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

celticpony

onze hond heeft ons lieve konijn vannacht opgegeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 14:06

vannacht geblaf van onze hond, uit raam gekeken,niets te zien. Kom ik vanmorgen tuin...geen Boris(lief knuffelkonijntje)...midden op grasveld wel een pluk haren en uitgespuugde ingewanden Verdrietig .

Wat word ik hier verdrietig van! Kan niet boos zijn op hond,maar zou hem eigenlijk wel wat aan kunnen doen. Konijnen lopen redelijk vrij rond,hek eromheen, in 3 jaar geen probleem. En nu dit???
Vreemdste vind ik dat alles verder weg is....zouden honden zelfs hoofd en al opeten??
Zouden jullie andere konijn anders gaan houden ivm eventuele herhaling???

zo ik ff verhaal kwijt en iemand (met verstand van honden) misschien tips??

PercyLeen

Re: onze hond heeft ons lieve konijn vannacht opgegeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:07

Hoe weet je zo zeker dat het je hond is geweest? Misschien is het wel een vos geweest? En heeft je hond daar tegen staan blaffen?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:09

Pff niet leuk om tegen te komen. Weet je zeker dat de hond het gedaan heeft en dat er geen vos of iets rondloopt?
Ik zou in elk geval wel ervoor zorgen dat de dieren niet meer bij elkaar kunnen komen, anders zal het zich herhalen.

Nicky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:09

Och dat is vreselijk :S
ikdenk dat ie hem wel helemaal opgegeten heeft.
Als de hond het nu heeft geproefd en het is hem dus bevallen (omdat die het hele konijn op heeft gegeten),
is er natuurlijk een grote kans dat hij het vaker probeert,
ik zou het risico niet durven te nemen:)

sterkte!

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:10

Wat vreselijk zeg.. dat arme dier!
Heb je een idee hoe hij toch bij het konijn is gekomen? En is je hond altijd buiten s'nachts? Misschien je hond dan binnen laten, en het konijn gewoon buiten laten, en overdag bij de hond blijven als hij in de tuin is..
Of inderdaad veranderingen aanbrengen bij het hok waar de konijnen in zitten.

Wat ik me wel af vraag is waar hij de rest van het konijn heeft gelaten.. Verward

Edit; wat hierboven is gezegt, het kan inderdaad ook een ander dier geweest zijn waartegen de hond stond te blaffen..

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:13

Ik weet niet wat honden al dan niet opeten maar ik heb helaas hetzelfde meegemaakt. Alleen was dat niet met onze hond. Onze hond deed nooit wat met het konijn. Tot de hond van mijn oom kwam logeren. Mijn moeder was er tijdens het voeren niet op verdacht en plots stak de hond zijn kop in het hok en weg was mijn konijn... Gelukkig was ik er niet bij toen het gebeurde.

Honden zijn en blijven jachtdieren dus je kan het hem inderdaad niet kwalijk nemen.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:14

Ik denk eerlijk gezegd als ik dit zo hoor, dat het iets anders is geweest. Dat je hond heeft staan blaffen, en dat iets anders je konijn heeft gepakt. Een hond zou volgens mij ook niet de ingewanden uitspugen, maar gewoon mee opslokken.
Ik zou je andere dieren gaan opsluiten. Als die beesten eenmaal weten waar ze moeten zijn, blijven ze terugkomen.
Sterkte!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:16

tenzij hij er beroerd van is geworden natuurlijk.
Wat ik niet snap, hoe kan een hond 's nachts bij een konijn komen?. Als de hond los loopt 's nachts, hoort dat konijn in een hok te zitten

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:19

Pluttersput schreef:
Ik denk eerlijk gezegd als ik dit zo hoor, dat het iets anders is geweest. Dat je hond heeft staan blaffen, en dat iets anders je konijn heeft gepakt. Een hond zou volgens mij ook niet de ingewanden uitspugen, maar gewoon mee opslokken.
Ik zou je andere dieren gaan opsluiten. Als die beesten eenmaal weten waar ze moeten zijn, blijven ze terugkomen.
Sterkte!

ik sluit me hier bij aan! ik vind het verhaal niet logisch als het gaat om de hond. hij lijkt mij niet de aanvaller.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:25

mijn hond heeft een tijdje terug mijn kip doodgebeten. En toen hebben de katten van de buurt de kip meegenomen om ze op te eten ( achteraf heeft de buurvrouw de kip terug over de draad gegooid). Ik was er ook door aangedaan , mijn lievelings kip en mijn lieve hond. maar je kan er niet boos op zijn e het zit in mijn hond zijn ras ( retriever) maar het blijft echt jammer

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:28

lijkt mij ook vreemd, dat opeten. mijn ontzettend lieve golden retriever Bloos heeft wel eens een konijn (sprong over 1,5 m hoog hek heen) en een cavia (liep bij de buren naar binnen) vermoord, maar dat was een greep in het nekje en verder zat hij er niet aan en niet opgegeten, dus geen bloed etc.
Ik zou de diertjes zeker opsluiten, ook al was het niet je hond maar een ander dier.

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:31

Pluttersput schreef:
Sterkte!

ik sluit me ook hierbij aan. ik denk niet dat het je hond is geweest, misschien toch een vos of een roofvogel?

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 14:32

bedankt voor de reacties

@stef. konijnen zitten ook in "hok: omheining van 90 cm Hoog. Hond loopt snachts buiten (luik in garage) en dit gaat al jaren goed zo. Is nog nooit in kooi gesprongen of iets geks gebeurd...sterker nog als wij erbij zijn lopen/liepen ze zelfs samen in de tuin.

ik heb me ook af zitten vragen hoe konijn eruit heeft kunnen komen...vogel of iets anders.
Vossen kan echt niet,wonen in woon wijk, ene kant schutting staat langs sloot,andere is straatkant en erg hoog.
Had echt vraagtekens. Maar enige wat ik kon bedenken is dat konijn eruit is gesprongen en onze hond is gaan jagen...ik zou anders echt niet weten. Vind ook erg gek dat ingewanden er nog liggen...misschien gal???
Rare is dat andere konijntje nog heel relaxt zit,ook als hond in de buurt komt....misschien toch iets anders.

Ga voor zekerheid nu wel bovenkant van omheining ook afdekken....wordt lastig want is aardig groot stuk,maar goed liever dat dan volgende konijn weg. De kids maar uitleggen dat hun lieve knuffel is weggelopen?????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:34

Ga er maar van uit dat dit het werk is geweest van een vos, ook omdat de hond aansloeg. Het komt wel eens voor dat een hond een konijn doodt maar opeten doen ze echt niet. En verkijk je niet op vossen, die kom je ook in woonwijken tegen. Een sloot of een schutting stelt voor een vos niks voor, daar zijn ze zo overheen...

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:36

Ik denk ook een vos of een roofvogel.
Min kippen zijn zo helaas ook uitgemoord er zat een roofvogel in het nachtverblijf.

Ook ooit een konijn verloren hieraan, vogel pakte hem mooi op uit de ren, dag konijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:37

Alleen een roofvogel neemt kleine dieren mee naar een andere plaats om ze daar te gaan eten. In dit geval lagen er nog ingewanden, wat een teken is dat het geen roofvogel is. Nee, dit is typisch vossenwerk, helaas heb ik er zelf vaak mee te maken gehad...

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:39

De ingewanden van mijn kippies lagen nog duidelijk in de kooi. Hij nam de kippen dus niet mee, maar dit was dan ook niet op open veld.

Brr een vos, pas maar op voor je andere konijnen.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:41

Ik denk ook niet dat het de hond is geweest...
Vossen zijn heel slim in het vangen van kippen en konijnen.. Ze komen bijna elk hok in. En vossen slopen hun prooi en kunnen het over een grote afstand verspreiden...
De kippen van onze oude buren zijn ook eens aangevallen door een vossefamilie... Honderden meters verder lagen ook nog resten van de kippen. De kippen zaten in een grote ren...
En als vossen honger hebben gaan ze ook gewoon een woonwijk in op zoek naar eten...

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 14:43

zou de hond met een vos niet een goed gevecht mee aangaan??
en zou een hond een konijn echt niet opeten...betwijfel het...onze hond heeft namelijk wel zijn eerste 10 weken op straat geleefd (op aruba),heeft dus wel moeten jagen. Maar ja...al die jaren wel goed gegaan..dus twijfel,twijfel. Maar hoe dan ook ik ga afdekken. En hou mijn oren en ogen maar ff goed open.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:46

Klinkt meer als een vos of een bunzing oid...

sterkte met het uitleggen aan je kids...

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:52

Honden eten konijnen ook gewoon met huid en haar op. En mijn buurhond spuugde laatst nadat ie in het maisland is geweest, ook gewoon de ingewanden eruit.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:52

[LZP] -> [BB]

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:58

Ik denk zelf inderdaad ook eerder aan vos dan aan je hond. Voor zo ver ik weet eet een hond gewoon alles op, hij spuugt niet specifiek alleen de ingewanden uit. Een vos daarintegen sloopt zijn complete "prooi". Ik denk dus wel zelf dat het een vos is geweest!

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 15:06

Ik zou je konijnenhok idd goed afdekken.

Het kan heel goed een vos zijn geweest hoor. Vergis je niet, die leven ook in de stad. Ik heb een half jaar in Bristol (Engeland) gewoond, midden in de stad. De dichtsbijzijnde 'vrije natuur' was vele kilometers ver weg. 's avonds zag ik regelmatig vossen over straat lopen. Ze halen vuilnisbakken leeg, en pakken huisdieren die buiten lopen.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 16:43

nou geen vos dus.....het raadsel is opgelost...

sta ik met mijn dochtertje in de keuken..komt de hond aanzetten....met konijn in zijn bek...drama helemaal compleet hier thuis natuurlijk Huilen Huilen . Konijn dus niet opgegeten (wel helemaal gesloopt,maar verstopt(wehebben vanmorgen hier vanalles nagekeken). pfffffffffffff.