Nestje met kittens??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sundance11

Nestje met kittens??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 14:37

Vorige week pakte ik bij mij in de hooiopslag de bovenste baal hooi en tot mijn verbazing hield zich daar een zwart witte kat schuil.
In eerste instantie deed ik er niks op uit maar ik als dierenliefhebster wilde natuurlijk wel het fijne weten van die kat. Dus ik een bakje melk voor de kat gepakt (ik weet dat melk slecht is maar had niks anders). Na een tijdje was de melk op.
Ik de volgende dag kattenvoer gekocht en dat gevoerd, de kat kwam er meteen aan.
Dus ik kon al zien dat het een poes was met een vrij dikke buik. Mijn eerste gedachte was dat ie achter het hooi een nestje wilde maken.
Maar nu ik haar dus 2 x per dag voer is dat natuurlijk geen veilige plek meer. Zal zo'n kat dan toch nog daar gaan werpen of als het zover is op zoek gaan naar een andere plek?
Het is wel een heel aanhankelijke kat.

CM_

Re: Nestje met kittens??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 14:39

ze zal wss zelf wel een fijn plekje zoeken. Katten weten heel goed mooie verstopplekjes te vinden waar ze kunnen werpen Clown

Je kunt haar helpen door vlak bij waar je haar steeds ziet, ergens in een hoekje een mooie kist met deksel en kleine opening neer te zetten, met daarin een deken of handoek, of gewoon kranten.

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 14:40

ik denk wel dat ze daar zal werpen als je haar verder met rust laat. ik zou gewoon het voer er neerzetten en meteen weer weg gaan.
is de kat trouwens echt tam ? dat iemand hem kwijt is misschien??

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 14:41

Op zich is de plek waar ze nu zit erg beschut, als je niet weet dat daar een kat zit zie je er niks van. Maar ik moet natuurlijk wel iedere keer balen hooi pakken, dus haar oppervlakte wordt dan wel kleiner.

Lijkt me wel leuk als ze toch daar zou werpen.

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 14:42

raylaatje schreef:
ik denk wel dat ze daar zal werpen als je haar verder met rust laat. ik zou gewoon het voer er neerzetten en meteen weer weg gaan.
is de kat trouwens echt tam ? dat iemand hem kwijt is misschien??

Sinds ikd e kat voer kan ik hara aaien en geeft ze kopjes en is ze druk aan het spinnen. Het is ook een schone kat. Ik heb ze al eens eerder bij ons in de weilanden zien lopen. Maar buren weten ook niet van wie die kat is.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 14:49

onze katten werpen altijd op de raarste en onhandigste plekken Haha!
sturen werkt naar mijn idee niet, want die plekjes die ik maak zijn nooit goed en leuk genoeg. het is veel leuker om je kittens in een hoekje van een paardenstal (die in gebruik was!) te werpen of gewoon in een kruiwagen waar toevallig een beetje schoon hooi in lag Vork
waar "jou" kat uiteindelijk zijn nestje neerlegt is ook maar de vraag... maar de kans is wel vrij groot als ie daar veel te vinden is dat je over een tijdje een nestje vind tussen je balen Haha!