Konijnenvragen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mooney

Konijnenvragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 12:39

Ik heb een paar vragen voor jullie. Ik heb op het moment 2 voedsters, 1 is er 2 jaar en de ander 1½. Nu zijn mijn vragen of je met ze kan 'reizen' en hoe lang kunnen ze aan? En zou er nog 1 bij kunnen of wordt dat vechten (leeftijd van de 2)

Pluttersput

Re: Konijnenvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 12:41

Ik hoorde van iemand dat voedsters bij elkaar vaak gedonder geeft. Dus ik zou er niet nog eentje bij doen. Als je de knijnen in een reismand zet, en ze af en toe de tijd geeft om eten en drinken denk ik dat ze best wel even mee kunnen hoor Lachen Wat was je van plan dan?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 12:46

Ik ben vaak op vakantie en had altijd wel oppas, maar nu misschien niet in de zomervakantie en dan ben ik 6 weken of meer weg, we hebben een caravan op Terschelling en als we niets zouden vinden, zouden ze eventueel meekunnen.

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 14:43

dat mee opvakantie kan wel deden wij vorig jaar ook..
verder moet je altijd een even aantal konijnen bijelkaar houden(tenminste dat had ik gehoord )
www.konijnenforum.nl kun je het anders nog vragen?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 17:30

Bedankt voor je antwoorden!

Annekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 18:15

Pluttersput schreef:
Ik hoorde van iemand dat voedsters bij elkaar vaak gedonder geeft. Dus ik zou er niet nog eentje bij doen. Als je de knijnen in een reismand zet, en ze af en toe de tijd geeft om eten en drinken denk ik dat ze best wel even mee kunnen hoor Lachen Wat was je van plan dan?

voedsters bij elkaar gedonder.. nee dat is onzin. Rammen bij elkaar is wel een probleem!
Dat wil niet zeggen dat alle voedsters het met elkaar kunnen vinden dus ik zou eerst even kijken (als je daar de mogenlijkeid toe heb) of de voedsters het een beetje met elkaar kunnen vinden.

Zo ja. Kunnen ze best met zijn 3en bij elkaar.

Konijnen zijn geen moeilijke dieren. Ik Heb een keer een reis van 3 1/2 uur met mijn konijn gemaakt en er was niets aan de hand! Je kan er alleen wel beter voor zorgen dat ze wat te knabbelen hebben en als het warm is moeten ze ook wat water hebben.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 18:17

Als je konijnen bij elkaar zet moet je ze rustig aan elkaar laten wennen. Verder kun je er heel lang mee reizen. Je moet alleen zorgen dat er genoeg ventilatie is en dat ze niet in de felle zon komen te zitten. En gewoon voer en drinken er bij inzetten.

Ik vervoerde ze altijd gewoon in een binnenkooi met wat stro, hooi, worteltje, biks en water.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 18:18

Annekie schreef:
Pluttersput schreef:

voedsters bij elkaar gedonder.. nee dat is onzin. Rammen bij elkaar is wel een probleem!
Dat wil niet zeggen dat alle voedsters het met elkaar kunnen vinden dus ik zou eerst even kijken (als je daar de mogenlijkeid toe heb) of de voedsters het een beetje met elkaar kunnen vinden.

Konijnen zijn geen moeilijke dieren. Ik Heb een keer een reis van 3 1/2 uur met mijn konijn gemaakt en er was niets aan de hand! Je kan er alleen wel beter voor zorgen dat ze wat te knabbelen hebben en als het warm is moeten ze ook wat water hebben.

Heel erg bedankt voor je antwoord, waar heb je je konijn in vervoerd, ik zit te denken aan een kattenmand, is dat een goed idee?
Ik heb op het moment inderdaad 2 voedsters en dat gaat super (zie profiel)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 18:19

tallechie schreef:
Als je konijnen bij elkaar zet moet je ze rustig aan elkaar laten wennen. Verder kun je er heel lang mee reizen. Je moet alleen zorgen dat er genoeg ventilatie is en dat ze niet in de felle zon komen te zitten. En gewoon voer en drinken er bij inzetten.

Ik vervoerde ze altijd gewoon in een binnenkooi met wat stro, hooi, worteltje, biks en water.

Ja, alleen ik moet het fatsoenlijk mee kunnen nemen, dus een binnenkooi is te groot Knipoog Verder wel bedankt voor je antwoorden

Annekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 18:38

Pluttersput schreef:

Konijnen zijn geen moeilijke dieren. Ik Heb een keer een reis van 3 1/2 uur met mijn konijn gemaakt en er was niets aan de hand! Je kan er alleen wel beter voor zorgen dat ze wat te knabbelen hebben en als het warm is moeten ze ook wat water hebben.[/quote]

Heel erg bedankt voor je antwoord, waar heb je je konijn in vervoerd, ik zit te denken aan een kattenmand, is dat een goed idee?
Ik heb op het moment inderdaad 2 voedsters en dat gaat super (zie profiel)[/quote]

Bij mij zaten ze in zo'n kattenvervoers kist. Een katten mand springen ze onderweg uit (als je zo'n ''platte'' bedoeld, en al zou de auto had moeten remmen vallen ze eruit..

Dus ik zou iets nemen waar ze echt in opgesloten zitten, ook voor de veiligheid. En je moet ook zorgen dat de kist pf he je het ook neomt, vast staat een gordl om het handvat ofzo Knipoog

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 19:26

ja dat bedoelde ik Lachen Zo'n bak met een traliedeurtje ervoor

Annekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:40

die gebruik ik ook altijd alleen voor 3 konijnen word ie een beetje krap 2 gaat wel Knipoog

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 20:54

Ik heb 2 handen gelukkig Lachen En de 3de is nog niet zeker, maar denk dat ze wel gaat komen, wil het niet lukken met de anderen heb ik een appart hok (heb een hok met verdiepingen en als ik er 1 bij wil komt er een verdieping bij)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:59

reizen zou ik niet te veel doen. geeft een hoop stress.

en voedster er bij kan best. even aantal konijnen heb ik nog nooit van gehoord...

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 21:00

Het reizen zou dan alleen als noodoplossing zijn, dus voor de lange tijden. Voor de meivakantie zullen we wel oppas kunnen vinden.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:09

Ik heb altijd gewoon van alles bij elkaar gehad, voedsters en rammen, wel gecastreerd dan. En mijn eerste 2 konijnen waren ook 2 rammen die samen zaten, en dat waren echt goeie maatjes. Toen de een dood ging, wilde de ander niet meer eten (en die vrat altijd goed), pas toen hij een nieuw maatje kreeg ging het weer goed.
Dus ik heb er zelf nooit last mee gehad.
Reizen kan denk ik best hoor met je konijnen, krijgen ze vast niet zoveel van.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:19

Reizen kan, maar let op stress ivm coccidiose etc. andere problemen. Zorg dat ze veel hooi hebben, rustige plek hebben en water.
Ik zou overigens geen voedster bij zetten, maar een leuke gecastreerde ram uit de opvang halen. Dan heb je een vele grotere kans van slagen.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 16:12

Bedankt voor je antwoord Haha!