Steeds vreemde katten binnen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_Anne_x

Steeds vreemde katten binnen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 11:42

Al een paar weken lang zie ik steeds katten het kattenluik uitrennen als ik de bijkeuken in kom.
Ze eten het eten van mijn katten, en de hele bijkeuken ruikt steeds naar kattenpies.

Mijn katten doen er helemaal niets aan. De zetten een dikke staart op maar verder niets.
Als ze zelf in de woonkamer zijn spitsen ze wel hun horen.

Terwijl ze dit eerder echt niet toestonden. Onze oudste was echt t vechtertje van de staart.
Het kattenluik dicht doen is ook niet echt een optie want ze zijn gewend de hele dag van binnen naar buiten en van buiten naar binnen te lopen. Ook hebben we geen kattenbak, en daar zijn ze ook niet aan gewend.

Dus wie weet wat we hier aan kunnen doen?

Vjestagirl

Re: Steeds vreemde katten binnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 11:43

Wij hebben een speciaal kattenluik, dat werkt met een zendertje. Kat heeft een zendertje in z'n halsband, ontvangertje in de deur. Zo kunnen alleen onze katten naar binnen...

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 11:46

Ja dat zat ik me toen ik dit typte ook te bedenken. Maar mijn katten kunnen nog geen dag een halsband ophouden. Ze raken hem altijd kwijt. Nagelbijten / Gniffelen

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 11:47

Je kunt het voer (tijdelijk) verder in huis zetten; bijv. niet meer in de bijkeuken maar in de kamer. Voor vreemde katten is dat vaak te ver.
Verder moet je vooral de kattenpies niet schoonmaken met chloor want dat trekt katten juist weer aan om eroverheen te gaan piesen. (ik weet niet of je dat doet hoor, maar dat deed ik eerder wel...)
Schoonmaakazijn is een betere optie.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 11:49

Idd wat beantsje zegt,chloor vinden ze juist lekker ruiken.

Ik zou zelf eens een mmiddagje uittrekken om met een plantenspuit langs de deur te gaan zitten, en alle vreemde katten eens flink nat te spuiten als ze weer eens binnenkomen.
Die tip van het voer verder weg zetten is ook een goede Knipoog

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 11:52

Ja dat is zeker een goede optie.
Maar ik ben er door de weeks helemaal niet. En mijn vader is gewoon werken dus dan worden ze altijd 'opgesloten' in de bijkeuken.

Maar bedankt voor de schoonmaak tip! Lachen

edit: Pling oja plantenspuit helpt misschien wel

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 14:02

Ik lees hier even mee.

Ik heb ook zo'n exemplaar lopen.
Een ongecastreerde kater.
Die van mij hebben vriendschap gesloten met deze meneer, hartstikke leuk, in de tuin.
Maar hij loopt ook doodkalm bij me naar binnen.
Weg jagen is hij niet echt van onder de indruk, plantenspuit is vervelend maar niet om weg te gaan.
van de week lag ik even op de bank, werd ik wakker, ligt hij op de bank te slapen! Nors opkijken

Ik weet het ook even niet meer, om de hele zomer de deur dicht te houden is ook zoiets..
Ik heb trouwens geen idee van wie deze kat is. Het is een schatje. maar om mijn hele huis vol te laten sproeien...? (door hem, en dan mijn kater er weer overheen.... )

Tips? *LOL* Lachen

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 14:04

hier gebeurt het ook.. Ga je kijken in de keuken zit er weer een vreemde kat.. Meestal schrikken ze wel van ons.. Maar anders gooi ik er een glas water over heen.. Of een lege fles of iets