Hoe kattenpis uit nieuwe laarzen krijgen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

paardje2005

Hoe kattenpis uit nieuwe laarzen krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 14:47

Ik heb het hier maar neer gezet, want het heeft niets met paarden te maken. Als het niet goed staat moet het maar even verplaatst worden.

Ik had een paar maand geleden hele mooie bruine laarzen gekocht(geen rijlaarzen) voor onder rokjes o.i.d. maar ik had nog steeds geen tijd gehad om ze in te lopen(hoog uit 2 keer op gelopen met hond uit laten) en had ze dus meegenomen toen ik bij mijn moeder op het werk ging helpen.
’s Avonds at ik bij mijn moeder en had de laarzen uit gedaan en mijn oude vertrouwde bergschoenen weer aangedaan. Laarzen lagen in de keuken(nou ja verlengde van de woonkamer waar de keuken ook in zit).

Nou heeft mijn moeder 5 katten waarvan 1 niet helemaal goed is. Totaal niet zindelijk en je kunt dus niks op de gang of de overloop of op de grond in de slaapkamers laten liggen want dan pist of poept hij erop. Erg ranzig.
Maar normaal doet hij dit niet met dingen die in de woonkamer/keuken liggen.

Maar jullie raden het al…. Hij heeft over mijn spiksplinternieuwe laarzen heen gepist! En dit terwijl de bak 1,5 meter verder is(schoon) en het raam op een halve meter verder op stond.

Ik ben des duivels nou, maar de vogel is gevlogen…..

Ik ben echt zo kwaad…. Ik heb altijd al een hekel gehad aan die kat… maar nu is onze haat liefde verhouding alleen nog maar haat.

Dit is al het zoveelste paar schoenen dat ik kan weggooien omdat hij erover heen gepist heeft… alleen hier baal ik erger van want deze zijn splinternieuw.

Iemand toevallig nog een idee hoe schoon te krijgen? Het zijn nepleren laarzen(bruin). Voor heen heb ik nog wel eens geprobeerd schoenen in de wasmachine te wassen met gewoon wasmiddel alleen dit mocht nooit baten..

Oooo wat haat ik die kat..

CM_

Re: Hoe kattenpis uit nieuwe laarzen krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 14:50

Laten luchten, en schoonmaken met dettol.
Ik heb er een die over mijn kleren pist als ze krols is Boos! maar flink wat wasverzachter doet in dat geval wonderen Knipoog

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 14:56

crossmonster schreef:
Laten luchten, en schoonmaken met dettol.
Ik heb er een die over mijn kleren pist als ze krols is Boos! maar flink wat wasverzachter doet in dat geval wonderen Knipoog

Deze pist over alles heen, echt alles. Maakt hem niet uit wat het is..

Wou die schoenen nog wel aan vandaag. snik snotter...

Dus dettol helpt? Is dat niet agressief spul dat zich in de stof bijt?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 15:00

nee, ff verdunnen zou ik wel doen.
Als het nepleer is zou je de lucht eruit moeten kunnen krijgen.Hier spuit ik er ook veeeel deo op als ze ergens een "ongelukje"hebben gehad

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 15:03

crossmonster schreef:
nee, ff verdunnen zou ik wel doen.
Als het nepleer is zou je de lucht eruit moeten kunnen krijgen.Hier spuit ik er ook veeeel deo op als ze ergens een "ongelukje"hebben gehad

Heb net moeke gebelt en die rijdt nu om, om dettol te halen. Ze mag ze ook mooi schoonmaken en de veters eruit peuteren.

Debiele kat zit nu voor het raam te bleren dat hij naar binnen wil, maar zolang als ik hier nog ben komt hij er mooi niet in! Rot beest.

Michelle99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 15:05

Ik heb ook ooit zo'n kat gehad. Moest haar ontzettend in de gaten houden. Op een dag pist ze op de leren zitting van een stoel. Dit is al zeker 10 jaar geleden. De stoel was nagenoeg nieuw. Ik heb toen schoongemaakt met alles wat ik kon maar verzinnen. En gelucht ook. En toen het helemaal droog was heb ik het ingevet. De stank was er wel uit, maar de donkere vlek is gebleven,... en zelfs nu is nog altijd te zien. Boos! Maar ja, ik ben de einige die weet waar de vlek vandaan is gekomen. Dus, waarschijnlijk krijg je het wel schoon (de zout moet er zeker uit), maar ik vrees dat je een vlek zult houden. Mss. wat donkere schoenen poets erop...

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 15:20

Michelle99 schreef:
Ik heb ook ooit zo'n kat gehad. Moest haar ontzettend in de gaten houden. Op een dag pist ze op de leren zitting van een stoel. Dit is al zeker 10 jaar geleden. De stoel was nagenoeg nieuw. Ik heb toen schoongemaakt met alles wat ik kon maar verzinnen. En gelucht ook. En toen het helemaal droog was heb ik het ingevet. De stank was er wel uit, maar de donkere vlek is gebleven,... en zelfs nu is nog altijd te zien. Boos! Maar ja, ik ben de einige die weet waar de vlek vandaan is gekomen. Dus, waarschijnlijk krijg je het wel schoon (de zout moet er zeker uit), maar ik vrees dat je een vlek zult houden. Mss. wat donkere schoenen poets erop...

Nou ja met een donkere vlek kan ik eventueel nog wel leven, maar die gruwelijke stank....

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 15:49

Azijn is ook heel goed om de lucht eruit te halen: eerst dettol, dan azijn, dan flink "spoelen". Ik ken veel katten die op 'vreemde' dingen plassen, het is echt vies maar je kunt er vaak niet zoveel aan doen.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 15:54

ik zou de laarzen in een bad gooien met flink heet water en dettol.
laat maar ff soppen en dan uithangen een paar dagen toto droog is en dan maar alsnog ff voor alle zekerheid een spuitbus lekkere deo erin.
succes ermee.

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 15:57

Ecodor.. is speciaal tegen kattenpies luchtjes..

Kijk even op http://www.ecodor.nl echt wereldspul..
Mijn dochter haar laarzen zijn ook ondergepiest en ik heb ze 2 x behandeld met dit spul en de lucht is er helemaal uit..

Kost een beetje, maar is altijd goedkoper dan weer een paar nwe laarzen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 12:15

crossmonster schreef:
Hier spuit ik er ook veeeel deo op als ze ergens een "ongelukje"hebben gehad

Doe ik ook meestal Haha!

Mijn eigen kat doet het gelukkig nooit, maar mijn ouders hebben een irritante sproeikater die altijd mijn spullen moet hebben. Schoenen maak ik altijd schoon met een sopje (allesreiniger) en daarna spray ik er deo op.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 12:18

geef de kat maar de schuld.. zindelijk zijn ze te maken.
en als je het weet laat je je laarsen toch neit slingeren?
ik vind je behoorlijk sneu tegenover die kat.
ik snap dat je boos bent, en tuurlijk dure laarzen! maaar laat de boel dan niet liggen... het is al het zoveelste paar dus je wéét ervan

dettol werkt idd erg goed! allesreiniger voor een frisse geur daarna werkt ook nogwel.
en volgende keer, spullen opbergen! Ja
ennuh.. nu niet je agressie gaan uiten op die kat als je hem onder handen hebt.....
Alsof dat dier het allemaal doet om jou te treiteren

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 20:52

Je moet iets hebben wat eiwitten (pis) afbreekt, ik weet niet of dettol dat doet, ik betwijfel het.
Wat wel werkt is bv Vanish oxy, of biotex.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 21:59

is het nog gelukt Paardje? Anders kan je altijd nog Halemid proberen, werkt gegarandeerd en veilig en laat geen nare geur of vlekken na (Verkrijgbaar bij de dierenwinkel) ik maak dr ook alles mee schoon wat verpist wordt Haha!

Maar dettol werkt dus ook? Dat hoor ik voor het eerst.

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 22:03

Haha sorry maar toen ik de titel las moest ik toch wel even lachen.

Ik hoop dat je schoenen onder tussen al weer schoon zijn maar anders wil tandpasta misschien nog helpen? Ruiken ze meteen lekker fris.

Volgends mij gaat het met deo alleen maar meer stinken...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 22:05

Ik zou deo en tandpasta ver weg houden maar inderdaad kiezen voor zaken die de enzymen afbreken, die ecodor ziet er wel interessant uit (het ene product voor de vlek, het andere voor de geur).