Welk kattenvoer geven jullie je kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Liez

Welk kattenvoer geven jullie je kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 10:01

Wij krijgen een kitten
Maar we weten nog niet wat voor merk voer we gaan geven
Wat voor merk voer geven jullie en wil je misschien ook zeggen wat voor merk jij niet wil gebruiken zal wel fijn zijn.
Want we weten het nog echt niet.
Ik dacht dat Whiskas wel goed is en jullie'

Stal_Fiore

Re: Welk kattenvoer geven jullie je kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 10:12

Ik zou zeker niet een te goedkoop merk geven. Daar missen toch bepaalde stoffen in en er zit minder vocht in. Je kat heeft dan sneller kans op blaasproblemen.

Onze kat komt uit het asiel en bij haar vorige baasjes kreeg ze altijd goedkoop voer. Met gevolg een blaasprobleem. In het asiel kreeg ze toen speciaal dieet voer van de DA. Dat voeren wij nog steeds, ookal gaat het nu goed met haar blaas en urine. Wil gewoon niet dat het terug komt, want het kan fataal zijn als je er te laat bij bent.
Ik investeer daarom liever in wat duurder voer.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 10:13

Onze katten krijgen verschillende merken voer, van brokjes meestal whiskas/gourmet en van vlees krijgen ze zowiezo geen whiskas omdat 1 kat daar niet tegen kan, dat is meestal ook gourmet Lachen Vinden ze heerlijk.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 10:19

Onze kat krijgt tegenwoordig Royal Canin, hiervoor kreeg ze Eukanuba. Ze krijgt vanwege haar tanden hardvoer Lachen
Inderdaad, wat AngelsDitch zegt: de duurdere merken zijn vaak toch beter, zowel in de (verhoudingen van) voedingsstoffen als de smaak (Ik kreeg een keer een blik Tom Poes kado, mijn poes WEIGERDE het te eten, en om eerlijk te zijn: nadat ik de inhoud eens goed had bekeken kon ik haar niet eens ongelijk geven Knipoog )

Edit: hou in eerste instantie hetzelfde voer aan als wat de fokker ook geeft, en stap dan als je wilt rustig over op voer naar eigen keuze. Mix het eerst een aantal dagen, dat voorkomt ook dat het maag-darmstelsel van streek raakt.

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 10:22

Wij geven ook Royal Canin, Ze doen het er erg goed op!
Wij hebben een poes die erg moeilijk is kwa eten, heel kieskeurig enzo, onze kater eet alles maar de poes is een ramp..
En Royal Canin vind ze erg lekker!

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 10:29

ik geef aldi, maar wel de duurdere, niet die in kartonnen dozen, maar in blauwgroene vershoudzakken.
Mijn kat wil niets anders Huilen van het lachen
Hij heeft nu eenmaal een goedkope smaak Bloos
Heeeel slecht zijn ze volgens mij niet, gewoon bruine brokjes, niet zoals bij whiskas van die abnormaal fel gekleurde brokjes.
Verder krijgt hij nog van die natvoer pakjes (gourmet enzo)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 10:31

Ik geef van alles....en ze eten ook nog alles. Clown
Whiskas, Purina of eigen merk Boni, het maakt ze niets uit.
Ik wissel het af anders hebben ze steeds hetzelfde.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 10:34

ik gooi allerlei soorten vooer doorelkaar, ze eten alles en hun maagjes zijn ook alles gewend. wel gooi ik er altijd wat duurder voer bij.dat vult beter en zitten goede stoffen in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 10:37

Ik geef eigenlijk altijd gewoon de Tompoes brokken of de brokken van het huismerk van Ranzijn, daar doen ze het prima op Ja

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 10:41

katten zijn kieskeurige eters, maar als het lukt, probeer ze dan vers te geven. brokjes is een grote boosdoener wat nierproblemen betreft, brokjes zijn erg droog en een kat drinkt uit zichzelf erg weinig.
mijn honden eten al jaren vers (alles rauw) en de kat eet daar gewoon aan mee. als mijn honden iets eten wat de kat niet lust (pens bv) dan geef ik haar een plakje rodi of wat smuldier. iedere ochtend krijgt ze trouwens twee eendagskuikens (dood hoor, en uit de vriezer)
brokken veroorzaakt ook tandsteen, het is echt een fabeltje dat tanden schoon zouden worden van brokjes.
hier eten al mijn honden en kat gewoon alles rauw. vlees bot en orgaan. al jaren.
Vork

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 10:43

IAMS, eerst kreeg ze Whiskas (toen kende mijn vriend mij nog niet Clown ) en eigenlijk is het op deze manier niet eens duurder.
Eerder at ze een bakje per dag leeg van de whiskas, nu doet ze met 1 bakje drie dagen. Het is beter voer en niet eens erg veel duurder dus alleen maar voordelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 10:47

Hiphopje, mijn katten krijgen alleen maar brok, en 2x in de maand een beetje blikvoer. En daar doen ze het prima op! Ja Haha! En mijn katten drinken best veel hoor Ja Dus in mijn ogen kán het wel Knipoog Lachen

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 10:50

Onze katten krijgen ook alleen brok. Ze krijgen EcoStyle en dat raad ik echt aan is goed voer. 1 van onze katten verhaarde als een gek, altijd. Vanalles geprobeert, ook de 'dure' voeren als Royal Canin enzo. Maar op EcoStyle doen ze het super.

http://www.ecostyle.nl (als dat mag)

[EDIT] En van m'n moeder krijgen ze elke dag een klein blikje van dat natte voer, maar dat is absoluut niet voedzaam en alleen als extra. Ach ja, als zij haar geld eraan uit wil geven is dat haar keuze maar ik niet. Vork

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 10:54

mijn kat drinkt ook genoeg, ik let daar wel altijd op, hij heeft graag stromend water dus laat ik hem ook nog regelmatig van de kraan drinken Clown
verder geloof ik wel dat vers voer goed is, maar mijn kat is zo'n speciaal geval.
Die lust het niet Bloos
Alléén van die kleine vierkante plakjes van gourmet enzo, maar een stukje hesp ofzo wil hij niet.

AstraGirlieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 11:55

royal canin, intens hairball. Lust ze erg graag en staat e goed op.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 12:43

onze poes krijgt orijen, omdat deze het hoogste vleespercentage heeft, en geen granen bevat.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 13:36

Mijn katten krijgen vers vlees.
's Ochtends Carnibest en 's avonds echt vers (rundvlees, kipfilet, kippenvleugeltje met bot, vis, enz.). Voorheen gaf ik altijd brokken van One.
Maar sinds ze op vers staan zijn ze totaal veranderd. In hun voordeel. Hun vacht is zijdezacht, ze zijn veel speelser en levendiger en zijn gewoon in topconditie. Plus dat ze het veel lekkerder vinden. Voor mij niks anders meer Knipoog

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 13:37

Wij wisselen om de 3 maanden momenteel met voer. Die van ons eet eerst altijd heel veel van het nieuwe voer en dan steeds minder. Hij wordt dan ook dunner.
Wij voeren Royal Canin en Whiskas

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 16:08

Mijn katten willen alleen maar Felix en dan nog het liefst de vissmaken Vingers aflikken . Whiskas lusten ze ook wel, maar dan gaan ze van aan de dunne.
Vers vlees laten ze staan, verse vis willen ze wel een hapje van nemen, maar meer ook niet.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 16:11

Amanda schreef:
Mijn katten krijgen vers vlees.
's Ochtends Carnibest en 's avonds echt vers (rundvlees, kipfilet, kippenvleugeltje met bot, vis, enz.). Voorheen gaf ik altijd brokken van One.
Maar sinds ze op vers staan zijn ze totaal veranderd. In hun voordeel. Hun vacht is zijdezacht, ze zijn veel speelser en levendiger en zijn gewoon in topconditie. Plus dat ze het veel lekkerder vinden. Voor mij niks anders meer Knipoog

ah leuk, nog zo'n enthousiaste versvoerder Vork
mijn honden hebben in het begin ook carnibest gegeten, totdat ik steeds meer zelf adresjes wist om aan vlees te komen. Je raakt er een beetje aan verslaafd vind ik, naar het zoeken van adresjes voor vers voor je beesten. Zo haal ik sinds kort de eendagskuikentjes voor de kat hier vlakbij een kuikenbroederij, kosten bijna niks Haha!
En lekker dat ze het vind, eerst gaat ze er buiten mee gooien en stoeien en dan worden de kuikens luid brommend opgegeten. Geen hond die dan in haar buurt durft te komen Haha!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 17:14

Mijn kat krijgt iedere dag vlees, nl. carnibest.
En verder krijgt ze ook brokjes, van Whiskas.

Skotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 17:20

Onze kat krijgt Royal Canin! De Indoor, ze heeft flinke aanleiding om dik te worden dus vandaar de indoor!
Ik heb 4 jaar in een dierenwinkel gewerkt en weet er toch wel het nodige vanaf als ik dat mag zeggen.
Zorg er altijd voor dat je een voer koopt wat de zuurgraad van de urine in de gaten/ op peil houd. Dit zorgt voor een verminderde kans op blaasgruis!.
Vers vlees is ook idaal!

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:43

Joey ( gecastreerde kater van 4) krijgt Royal canin Fit.

Moortje ( Gecastreerde kater van 3) krijt Cat Cow Urinary.. dit omdat hij anders snel last krijgt van blaas problemen maar het niet zó ernstig is nog dat ik over moet op voer van de DA.

Als ze aan het einde van de dag binnen komen krijgen ze alletwee een lepeltje blikvoer van net wat er is.. meestal is dat gourmet..
Laatst bijgewerkt door _Rianne_ op 12-04-08 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:43

Royal Canin (skin care). Lachen

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 19:36

carnibest Lachen