Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ikenindi schreef:als het hok riant genoeg is gaan ze er waarschijnlijk zelf wel in? kunnen ze er op stok? hoe breed is je stok, en hoe groot issie? ze moeten er wel confortabel op kunnen zitten...
inkepink schreef:kunnen ze zelf in en uit het nachthok of kun je het nachthok ook afsluiten??? een idee is om alle kippen en de haan een nacht op te sluiten in het hok, smorgens eerst te voeren voor je het hokje openzet en s'avonds weer binnen doen en voeren, weer het hokje afsluiten en dit een paar dagen volhouden, vaak gaan ze dan vanzelf tegen de avond naar binnen voor het eten (niet klaar leggen, even op vaste tijd zelf voeren)
zijdehoenders gaan zowiezo moeilijk op stok (alleen een laag stokje) heb er hier 1tje die nog nooit op stok is gegaan, die zit naast de lage stok waar de andere zijdehoen en twee wyandottes zitten, de overige kippen (8) zitten op de hoge stokken net als de twee hanen.
waarschijnlijk voelen ze zich nog niet veilig genoeg in het nachthokje...
inkepink schreef:kunnen ze zelf in en uit het nachthok of kun je het nachthok ook afsluiten??? een idee is om alle kippen en de haan een nacht op te sluiten in het hok, smorgens eerst te voeren voor je het hokje openzet en s'avonds weer binnen doen en voeren, weer het hokje afsluiten en dit een paar dagen volhouden, vaak gaan ze dan vanzelf tegen de avond naar binnen voor het eten (niet klaar leggen, even op vaste tijd zelf voeren)
ikenindi schreef:staan ze ms sop de tocht ofzo als ze in t hok zitten?
freespirit schreef:ik zou ze best wel buiten willen laten, maar ben erg bang dat ze dan opgevreten worden door vossen e/o marters of andere beesten.
Ik heb ze 2 dagen geleden gekocht en ze maar een middag in het nachthok gelaten....beetje te kort dus.
Kan ik ze alle 7 alsnog nu een paar dagen in het hok laten ? Of ben ik nu te laat ?
aerdenhout1 schreef:Ik begreep dat je een afgesloten ren had, met een nachthok? Dan hoef je ze n.l niet echt in het nachthok te doen. Lopen ze buiten dan wordt het een ander verhaal.