Beste anti-tekenmiddel voor honden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Beste anti-tekenmiddel voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 16:55

Net heb ik ontdekt dat mijn hondje niet alleen erg gevoelig is voor vlooien, maar ook voor teken..
We hebben er net dus eentje bij haar verwijderd.

Vanavond krijgt ze voor het eerst een pipetje Exil (is tegen vlooien en teken), eerst had ze advantage maar dat was alleen voor vlooien.
Maar die Exil maakt de teek alleen onschadelijk, opzich natuurlijk ook prima, maar ik vroeg me af of er ook middelen bestaan waardoor de teken zich niet meer op de hond aanhechten, en nog belangrijker, wat de ervarigen met deze middelen zijn.

Dus: welk tekenmiddel gebruik jij bij je hond en ben je daar tevreden over? Lachen

AstraGirlieJarig

Re: Beste anti-tekenmiddel voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 17:21

ik gebruik al altijd frontline (tegen vlooien en teken), maar laatst zag ik toch weer een teek erin hangen. Maar misschien werkt dit pas na een aantel uren, dat ze dan dood vallen. Zal eens de bijsluiter lezen als ik die nog vind ... Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 17:28

Ik gebruik de Exil Tick off, volgens mij doodt die de teek ipv wat jij zegt en het heeft ook een preventieve werking, dus de teken zullen minder snel op de hond springen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 23:02

Wij gebruiken Preventic spot on. Met de werkstof Premthin. Deze maken de hond onaantrekelijk voor teken. Sinds ik dit gebruik (2 jaar) hebben onze 3 honden geen teek meer gehad. Terwijl we in een tekenrijk gebied wonen. Het middel is nog maar beperkt in Nederland verkrijgbaar. Zelfde middel maar andere naam is Exspot maar dat is hier geloof ik helemaal niet te krijgen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 23:05

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 23:05

mijn bazen geven in de teken tijd de honden klein beetje knoflook. hun honden lopen dagelijks in de bossen enz maar hebben zo goed als geen teken. misschien proberen waard.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 23:06

ik gebruik frontline
en ik moet zeggen ik heb bij mijn hond nog nooit iets gevonden (afkloppen)

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 23:21

Prac-Tic

Vorig jaar heeft mijn hond ws zijn kop in een tekennest gestoken, hij had er ruwweg geschat ongeveer 250 op zijn kop zitten, babyteekjes waren het. Nou vindt ik bijna àlle babydieren schattig, deze baby's konden mij niet echt bekoren. Toevallig had ik hem de avond ervoor een pipetje Prac-tic gegeven, dit doet er 48 uur over om goed opgenomen te worden. De dierenarts die ik in paniek belde vertelde mij dat ze er dus de volgende morgen af moesten vallen. Dit gebeurde inderdaad, de volgende morgen waren ze er allemaal af. (stofzuigen maar!) Sinds ik Prac-Tic geef heb ik geen enkele teek meer op hem gevonden, terwijl hij hiervoor toch voor een teek erg lekker scheen te ruiken. Deze zomer dus weer Prac-tic voor mijn doggie. Ik moet alleen nog even zien uit te vinden of het ook in Chihuahua dosis te krijgen valt ivm met onze nieuwste aanwinst.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 23:26

hahaha ik heb stage gelopen bij een hondenkennel.
Tip daar was:

Als een hond echt over zijn hele lijf vol zit met teken (en het is gewoon teveel werk om met de hand weg te halen), zet je hond dan even een een diepvriezer!

Teken kunnen niet tegen die kou en zullen er vanaf vallen Haha!

margaretha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 09:00

nicci88 schreef:
Als een hond echt over zijn hele lijf vol zit met teken (en het is gewoon teveel werk om met de hand weg te halen), zet je hond dan even een een diepvriezer!

Lijkt me voor de hond ook niet zo erg lekker????
En daarbij: mijn kruising Herder past niet in een diepvriesla ROFL ROFL

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 09:01

Mijn honden krijgen van de week weer Scaliborbanden om. Werkt perfect, en gaan een half jaar mee

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 09:02

Frontline kan niet meer. Heeft altijd heel goed gewerkt maar de meeste vlooien en teken blijven er nu gewoon van in leven.

Dus op zoek naar een ander middel, Advantage zou nu goed werken

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 09:10

margaretha1 schreef:
nicci88 schreef:

Lijkt me voor de hond ook niet zo erg lekker????
En daarbij: mijn kruising Herder past niet in een diepvriesla ROFL ROFL

Ja maar dit bedoel ik ook voor die hele erge gevallen. die je wel eens op animal planet ofzo ziet.
Deze honden zijn vaak al apatisch (hoe je het ook schrijft) dus die boeit het dan weinig

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:14

Scaliborbanden werken goed en lang maar je zult je hond iedere dag moeten blijven controleren op teken. Zo zul je de meeste afvangen voordat ze zich vastbijten in je hond.

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 16:25

Bij Frontline e. d. moet de teek inderdaad eerst bijten voordat hij doodgaat. Ik ben zelf dierenartsassistente en ik hoor steeds vaker klachten dat Frontline niet zo goed meer zou werken. Dat merktte ik zelf ook bij mijn hond.
Laatst was er een vertegenwoordiger bij ons op de praktijk en die had het middel Pulvex bij zich. het is een pipet die werkt tegen vlooien en teken en nog wat andere kriebelbeestjes, weet zo gauw niet welke, in elk geval dezelfde als waar Scalibor-band tegen werkt. Volgens hem hoefde de teek niet te bijten, maar ging die zonder bijten ook dood, of in elk geval niet op je hond.
Ik gebruik het zelf nu en ik moet zeggen, tot nu toe een goed resultaat! Zelfs na een bezoekje aan de training of het bos, geen beest te zien!
Ik vind zelf en pipet fijner dan een band.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 16:26

Ook hier werkt Scalibor super!