Volwassen kat eet al het eten van kitten op

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Volwassen kat eet al het eten van kitten op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 10:43

Hallo,

Ja je leest het eigenlijk al in de titel, de volwassen kat eet alles van de kleine op.

Ik ben sinds een tijdje bij mijn vriend en zijn pa gaan wonen, hun hadden al een poes rondlopen.
Ik wilde graag een kitten, en dat mocht ook!
Nou de eerste tijd bleef de oudtse gewoon van de brokjes van de kleine af, maar nu dus niet meer.

Bailey krijgt 2 keer per dag vers vlees ( 's morgens en 's avonds), tussendoor staan er gewoon brokjes.
Maar nu is dus het probleem dat de oudste al deze brokjes op staat te eten, terwijl ze zelf ook gewoon eten heeft.

Ik heb al gezegd dat het misschien slim is om andere brokjes te gaan kopen voor de oudste, zodat zij ook eens wat anders heeft.
Maar dit wil zijn pa niet.
Maar ja, ondertussen eet zij wel kittenbrokjes.
Hoe kan ik dit afleren?

Als ik het zie, stuur ik haar ook weg, maar ik ben overdag ook gewoon werken.
Vanmorgen was ik vrij, toen heeft mijn vriend vast brokjes voor mijn kitten klaar gezet ( dat was rond 6 uur)
En nu is het dus gewoon al allemaal op....

HELP!!

tamary

Re: Volwassen kat eet al het eten van kitten op

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 10:46

Katten alleen voeren als er toezicht is. Als er niemand is het voer weg halen. Anders katten gescheiden houden met eigen voer als er niemand bij is.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 10:47

Inderdaad zoals Tamary zegt, katten gescheiden eten geven.

De mijne krijgen gewoon 2x per dag te eten.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 10:48

Nou dat eerste gaat dus niet.
Dan zou ze de hele dag niks krijgen, dat kun je een kitten niet aan doen vind ik.
Nou ben ik meestal wel op tijd thuis, maar dan nog.

En dat laatste kan wel eens een optie zijn, zal het er wel eens over hebben.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 10:54

Je vriend is om 6 uur al wakker? Dan kun je het toch verdelen in zeker wel 4x? Als je vriend wakker is, als jij wakker bent, als je uit je werk bent, als je gaat slapen en ga zo maar door.

Sja en anders gewoon accepteren dat poes de brokjes opeet, geef hem eens ongelijk.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 11:01

Ik was vandaag vrij, vandaar dat ik er later uit was.
Normaal staan we beide rond die tijd op.

Dus haar eerste eten krijgt ze nu rond 6 uur altijd.
Meestal ben ik rond 2 uur half 3 weer thuis, dan zit er dus een gat tussen van 8 uur, dat vind ik eigenlijk echt te lang voor zo'n jong beestje.

En ja...het is ook niet de bedoeling dat de volwassen kat straks heel erg dik gaat worden als ze alleen nog maar kittenvoer eet.
Daar zit dus eigenlijk mijn probleem.
Maar ja, eigenlijk moet ik me daar niet druk om maken maar zijn vader....

SanneTilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 11:07

Hoi, ik zou toch maar gaan proberen om ze of apart te zetten of de kitten 8 uur niet te laten eten, want de volwassen kat wordt echt moddervet van al dat kittenvoer. Weet je of je kitten actief is in de tijd dat je meestal op je werk bent? Als hij dan toch de hele tijd ligt te slapen zou je best eens kunnen proberen om geen brokjes te geven in die tijd. En overleg anders even met de DA of hij denkt dat je kitten 8 uur zonder voer kan. Je kunt gewoon even bellen om het te vragen, dan kost het je niets Knipoog.
Succes!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 11:19

Klopt, ze worden er echt moddervet door. ( en wie is dan straks de schuldige? Juist ja, ik)
Ik weet eigenlijk niet of ze actief is als ik weg ben, meestal als ik thuis kom komt ze met slaperige oogjes aangelopen Haha!

Ik kan het wel eens overleggen idd met de dierenarts.
Vind het gewoon vervelend zo, ten eerste omdat mijn voer zo sneller op is omdat er 2 van eten ( dat is nog niet eens zo erg, maar niet de bedoeling, want de oudste is dus niet van mij) en ten tweede omdat we anders de oudste straks kunnen rollen als het zo door gaat....