Mijn lieve Max is er niet meer.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tooeet

Mijn lieve Max is er niet meer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 12:54

Helaas was het afgelopen zaterdag raak. Max had na 3 bijtpogingen een keer iemand beet. Na er alles aan gedaan te hebben, gedragstherapie, cursus zijn we vanochtend naar de dierenarts gegaan.
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=914337&hilit=We hebben hem laten onderzoeken of hij misschien ergens pijn had.

Max was kerngezond maar volgens de dierenarts had hij gewoon een kronkel in zijn hoofd. Het leek hem beter Max een spuitje te geven.

Ik ben het niet eens met de beslissing, maar het viel compleet buiten mijn macht. Ik kon er niets meer aan doen, had niets te zeggen. Kon alleen maar toekijken.

Hij is vredig en zonder pijn in mijn armen in slaap gevallen.

Ik ben er helemaal kapot van, mijn lieve Max, mijn maatje, ik ga je zo missen.

Jmc

Re: Mijn lieve Max is er niet meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:05

Lin, wat een moeilijke beslissing moet dat geweest zijn. Maar voorkomen is beter dan genezen.
Ik hoop dat je alles een plekje kunt geven.

Een aantal jaren geleden hadden wij ook een gezonde hond, enkel met een kronkel in het hoofd. We hebben deze af moeten staan,
en loopt nu als politiehond in de straten van de USA. Ik weet hoe machteloos je je voelt.

Het is wel even slikken, je komt met je hondje naar de DA en loopt dan zonder terug.

Heel veel sterkte toegewenst!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:13

Jeetje wat klote zeg, dit is echt heel erg balen voor je. Jammer dat het zover moest komen, maar goed als het niet anders kan, heb je geen keus.
Heel veel sterkte.

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:17

Jeetje, wat vreselijk. Heb je andere topic ook gevolgd, wat jammer dat de gedrastherapeut ook niet meer verder kon helpen. Iig heel veel sterkte....

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:47

Lieve Lin, Ik kan alleen maar zeggen heel veel sterkte....Ik heb Max altijd gekend als een hele lieve, volgzame hond op stal....... Was hij dit thuis ook maar geweest. Heel veel sterkte en hopelijk kan je het met de tijd een plekkie geven Kusje

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 16:59

hey lin
jeetje. ik schrik eigenlijk wel zeg. heel veel sterkte.
max was op stal een hele lieve hond die goed overweg kon met baika

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 18:01

Ik wou net een reactie plaatsen in je andere topic toen ik ineens dit bericht zag..... Wat een verschrikkelijke beslissing lijkt me dat. Maar ik denk eigenlijk dat je al meer hebt gedaan dan de gemiddelde eigenaar zou doen en dat dit echt buiten jouw macht lag. Ik wilde typen dat de combi Golden+angst+agressie bij mij alle alarmbellen loeihard deed rinkelen, maar uiteindelijk is het dus nog eerder mis gelopen dan verwacht. Als het inderdaad gaat om genetisch bepaalde angstagressie is het heel erg, maar daar had je echt helemaal niks aan kunnen doen. Ik heb er al meerdere gezien, en ook met de beste wil van de wereld en alle begeleiding die er is krijg je dat gewoon niet goed.
Meid, jij hebt alles gedaan voor Max, je bent er tot het eind voor hem geweest, meer had hij niet van je kunnen verwachten. Heel veel sterkte.

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 20:18

Bedankt voor jullie lieve berichtjes. Ik wil hem helemaal niet kwijt. Mijn ouders en de DA hebben voor me beslist, maar ik voel me zo schuldig. Had ik hem nog maar bij me.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 20:30

Wees nou maar niet zo hard voor jezelf, echt, hier kon je niks aan doen. En ik ben bang dat er voor Max ook weinig opties over bleven. Had hij dan zijn hele leven met een muilkorf om moeten lopen, iedereen bang voor hem, nooit echt bij "zijn" roedel mogen zijn? Ik denk dat het zo goed is en dat jullie en Max een heleboel ellende is bespaard. Jij bent een superbaasje voor hem geweest en de tijd die hij heeft gehad was ongetwijfeld erg gelukkig.

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 22:01

LindaV schreef:
Bedankt voor jullie lieve berichtjes. Ik wil hem helemaal niet kwijt. Mijn ouders en de DA hebben voor me beslist, maar ik voel me zo schuldig. Had ik hem nog maar bij me.

Lin, je moet je absoluut niet schuldig voelen. Je hebt altijd een groot hart voor dieren gehad! Je hebt alles gedaan voor jouw Max wat je maar kon doen. Ach gut

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 22:41

Spijtig dat het zo moest gaan maar ik begrijp de keuze ook wel. Veel sterkte...

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 11:50

Lin, je bent Max zijn grootste vriendin geweest, maar er bleven voor Max zo weinig opties over......Max moest lekker vrij kunnen rennen en dollen, als die dingen hem ontnomen werden was het Max niet meer. Al was het allemaal buiten jou beslisingen om...ik denk dat max nu eeuwig in de weides en het bos aan het rennen is. En je van boven Knipoog scherp in de gaten houd en je steunt op die momenten dat je hem nodig heb.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 11:55

hele dappere beslising toch...beter dan hem in het asiel te doen ofzo...jullie hebben je eigen verantwoordelijk genomen en niet iemand anders het oplaten knappen!!!daar valt erg veel voor te zeggen!!!het blijft natuurlijk erg moeilijk!veel sterkte!

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 17:37

Toch voelt het niet goed. Ik mis hem zo. Het doet echt zoveel pijn en krijg het mezelf niet aangepraat dat dit écht het beste was.

Hier nog wat fototjes.

Afbeelding
Afbeelding

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:09

lin je moet je niet schuldig ,voelen ook al voelt dat mischien zo.
max was een lieve hond. je kon er niks aan doen dat er iets mis was in zijn hoofd. je hebt optijd ingegrepen voordat het misschien helemaal mis was gegaan.
bij de paarden vond hij het altijd geweldig. je hebt het beste voor hem gedaan ook al voelt dit niet zo. heel veel sterkte.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 20:18

Je moet je niet schuldig voelen.
Dit is voor hem het beste, ook al voelt het nu niet zo.

Heel veel sterkte meid!

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 20:21

he wat jammer meid. het is denk ik inderdaad het beste voor hem, nu kan hij lekker dollen en gek doen wat hij wil. hij volgt je van boven geloof me. heel veel sterkte Vriendjes zijn?