Behendigheid/honden sport

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Meissie17

Behendigheid/honden sport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 19:26

Hallo,

Ik zit er over na te denken om met mijn Jack Russel aan behendigheid sport te gaan doen. Dus over die wipjes, tunnels en dat soort dingen.

Ik kan verder weinig informatie op internet vinden over deze honden sport.

Mijn Jack Russel is al 8 jaar, maar nog superfanatiek fel, ontzettend veel uithoudingsvermogen, veel energie, snel.
Maar ze is niet zo'n luisteraar, dus ik neem aan dat ik eerst nog een gehoorzaamheidstraining moet doen.

Kan iemand mij hier wat over vertellen?

Oja en wat wordt er van de baasjes verwacht, moet je zelf ook veel rennen? Hoe zit het in elkaar Haha!

miekelover

Re: Behendigheid/honden sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 20:00

ik doe ook behendigheid met mijn hond.
je hond moet luisteren. behendigheid aan een riem is niks. hij moet los kunnen lopen. en luisteren. ik zou gewoon naar een club in de buurt bellen. gehoorzaamheid is wel aan te raden

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 21:19

Wat ik ook wel graag wil weten is hoeveel het bij jullie kost en hoeveel lessen jullie daarvoor hebben?

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 21:42

Mijn hond en ik doen ook aan behendigheid. Mijn hond is ook 8 jaar en vindt het fantastisch om te doen.

Bij onze hondeschool hoef je geen gehoorzaamheid gedaan te hebben om behendigheid te kunnen gaan doen. Het is wel handig als je hond wat luistert natuurlijk. Knipoog

Wij betalen voor een 10 lessenkaart 65 euro, hoe duur een losse les is weet ik zo niet.

En als baasje zijnde moet je inderdaad meerennen met je hond, als je echt goed bent kun je wel zover komen dat je een op afstand bestuurbare hond hebt, maar dat zie ik nog maar heel weinig. Je hoeft geen minuten achter elkaar te rennen hoor, bij ons gaat het per rondje, daarna moet je toch weer wachten tot je weer aan de beurt bent.

Oh ja, bij onze hondeschool mag je eerst twee keer op proef komen, dat zijn dan gratis lessen.

Misschien kun je hier nog wat info vinden waar je wat aan hebt: http://www.doggyfun.mysites.nl/

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 11:47

ik zit bij deze hondenschool
http://www.kc-scheldezoom.nl/

dit zijn de eisen van de club
-voor zware en HD-gevoelige honden worden deze trainingen afgeraden
-de hond moet minimaal 8 maanden oud zijn
-de hond moet o.a. “Komen op Bevel”, “Zit” en “Wacht” beheersen, maar vooral ook werklustig en speels zijn
-verwacht wordt dat de handler (baasje) een maximale sportieve inzet heeft

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 12:35

behendigheid leuk hoor, zo dacht mijn zusje ook die dacht het wel ff te doen met een cairn terrier! ik denk nou die staat mooi voor joker daar. maar zo leuk hoe dat gaat met ze 2e. en luisteren dat ze kan dan. jeetje niet te geloven je denkt dat het een hele andere hond is, als de hond het ook leuk vind en het abasje natuurlijk kan het heel leuk gaan en luisteren ze als de beste. wel na wat oefening he :p

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 13:38

Woensdagavond, mag ik een keer mee draaien, ik ben erg benieuwd Haha!

Mijn moeder doet ook mee met haar hond.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 13:48

verwacht er niet teveel van. ze snappen er geen snars van.
het enige wat ik kan zeggen is, hou het leuk het is een spel, ook al gaan er dingen fout.
ik zeg succes en lees hier denk ik wel hoe het was.
veel plezier woensdag