Ik zal je missen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chantal86

Ik zal je missen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 00:33

Ik moet het eventjes van me afschrijven, weet gewoon geen raad meer

Ik lag al een uur op bed te huilen van verdriet. Ze is er niet meer, mijn lieve cavia die al sinds augustus 2000 bij me was.
Ik nog geen half jaar tijd heb ik mijn lieve opa verloren, 2de week van december mij Caafje Kroeskop, en nu dus me andere caafje mini. Ik mis me opa al zo, en kroeskoppie die de hele boel zo heerlijk vrolijk op stelten kon zetten..
Mijn lieve mini kwam mijn lieve kleine micky in 2000 vergezellen, omdat micky zo alleen zat, en het niet erg vond, maar ik wel.
Mini en micky waren elkaars beste vriendinnetjes, Ze sliepen bij mij op bed, in me nek speelde met de katten. Ze hadden het zo gezellig met zijn tweeen. Konijntje vosje kwam hun vergezellen maar omdat vosje agressief werd tegen ons moest ze weg naar de kinderboerderij waar ze nog steeds lekker vertoefd. Voor vosje kwam enige tijd laten Grapje voor in de plaats.
Jullie 3 waren onafscheidelijk. Micky overleed 3 jaar geleden, mijn lieve mini had geen vriendinnetje meer, en ze zat me met treurige oogjes aan te kijken of ik een nieuwe vriendinnetje voor der wilde zoeken. Zo gezegd zo gedaan, lieve kroeskoppie kwam haar vergezellen en grapje ook. Weer waren ze onafscheidelijk. Toen afgelopen vorig jaar oktober me opa overleed na 7 weken ziekte bed aan de gevolgen van kanker hebben deze 3 een hoop tranen weg gelikt en mij goed getroost.
Nog geen paar weken laten werd kroeskoppie het te veel na 3 jaar is zijn overleden aan de ouderdom. Het was geen sterke cavia maar ow zo lief. Mini en grapje zaten me aan te kijken dat ze toch wel wat miste. Alleen er mocht geen nieuwe bij van me vriendje.
En een paar dagen later had die een mooie verrassing voor mij. Pluize bol, een lieve rood lang harige cavia. Weer vormde ze een mooie trio, en vandaag na 7,5 jaar bij me geweest te zijn, was mini op. Ze was oud, en vond het tijd om te gaan.
Van de week rende ze nog vrolijk door de woonkamer van pluize bol. Piepte ze heerlijk als ze aandacht wilde.Vanochtend had ze wel een traan oogje, maar nooit geweten dat ze in zo'n korte tijd bij me weg genomen zou worden.
in zo'n korte tijd 3 geliefdes van me weg.
Lieve pluize bol, en grapje, hebben mini heel lief toegedekt onder het hooi, en lagen om caafje heen, met het kopppie op haar. Het was zo lief ontroerend om te zien. Ze hadden er vrede mee dat ze was gedaan.
Mijn lieve mini, ik mis je, nu al..
Ik weet dat ze veilig is bij al me andere caafjes en me opa. Maar missen zal ik je zeker, en niemand neemt jouw plekkie in..

Sorry maar ik moest het kwijt..

whisperramse

Re: Ik zal je missen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 00:37

Och meid, veel sterkte! Ach gut
Zoveel geliefdes moeten missen in zo'n korte periode doet zeer!

Verwen je twee andere caafjes maar, Mini had een prachtige leeftijd gekregen, en dat kan toch niet toevallig zijn? Een goede verzorging is daarvoor noodzakelijk!
Ik ben er zeker van dat jullie beestjes NU al in de hemel vertoeven met zo'n baasje!

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 00:40

Mijn beestje hebben het altijd super gehad bij mij.. Elke dag lekker op de bank rennen door de woonkamer heen. Lekker op bed slapen als vriendje er niet was. En dan kropen ze heerlijk in je nek. Echt lieve beestjes had ik..

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 09:59

Wat rot zeg.. Veel sterkte. Ik vind het trouwens wel een heeeeeel klein beetje overdreven Bloos Maar dat komt misschien omdat ik niet zoveel met caafjes heb.. Kan me er dus niet zoveel bij voorstellen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 11:10

Sophie2 schreef:
Ik vind het trouwens wel een heeeeeel klein beetje overdreven Bloos Maar dat komt misschien omdat ik niet zoveel met caafjes heb.. Kan me er dus niet zoveel bij voorstellen..

Ik vind niet dat je van de gevoelens van anderen kan zeggen dat het overdreven is. Chantal86 heeft er duidelijk veel verdriet van.

@Chantal86: Veel sterkte! Ik hoop dat je wat troost kan vinden bij de andere caafjes Ach gut

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 14:21

Sophie2 schreef:
Wat rot zeg.. Veel sterkte. Ik vind het trouwens wel een heeeeeel klein beetje overdreven Bloos Maar dat komt misschien omdat ik niet zoveel met caafjes heb.. Kan me er dus niet zoveel bij voorstellen..

Je hecht aan zo'n beestje waarde, je houdt van zo'n beestje. En het is maar net hoeveel je er om geeft. En dit beestje is 7,5 jaar bij me geweest wat toch aardig bijzonder is voor een caafje hoor !!!! En als je het overdreven vind reageer dan gewoon niet. Want hier kan ik me best boos om maken..

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 14:26

Sophie2 waar slaat dat nou op
Je kan net zoveel van een cavia houden als van een pony.. Het is toch een levend wezen wat je x aantal jaar onder je hoede hebt gehad.. Deze cavia dus 7,5 jaar, en dat is lang hoor.. Reageer dan niet, hier kwets je meer mensen mee dan je er blij mee maakt Kan je niet maken zoiets te zeggen..

@ TS: sterkte! Ach gut

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 14:28

Ja, oké.. Dat is wel waar. Maar het gaat wel om een cavia, niet om een mens Knipoog Ik bedoel het helemaal niet vervelend, maar je kan ook wel denken van, kom op.. Het gaat hier niet om een mens dat je verliest, het gaat wel om een cavia. En natuurlijk kun je van dat dier houden, zielsveel zelfs en dat doet ook heel veel pijn. Maar dat je je totaal geen raad meer weet, dat vind ik gewoon wat overdreven, sorry dat ik mijn mening geef Knipoog
Laatst bijgewerkt door Sophie2 op 06-04-08 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 14:31

Wat wil je er mee zeggen? Een caafje kan je net zo goed missen als een mens hoor... !!!! so what's the point?

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 14:38

Heb mijn bericht aangepast.. Natuurlijk kun je dat evenveel missen, maar dat je je totaal geen raad meer weet, vind ik gewoon wat overdreven..

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 14:44

Iedereen heeft andere gevoelens en iedereen gaat op een andere manier met situaties en gebeurtenissen om.

Het verliezen van iets/iemand doet altijd pijn. Of het nu een mens of een dier is, het is en blijft een verlies.

Je kan niet voor een ander zeggen dat het overdreven is, jij voelt niet wat een ander voelt, jij weet niet wat de persoon, en in deze kwestie Chantal86 met het dier had, wat voor band, wat voor waarde ect ect.

Een gevoel is een gevoel, en als je pijn en verdriet voelt na een verlies, al was het om een goudvis, dan nog, is het een gevoel en dan nog kan je verdriet voelen, dat is dus niet per definitie overdreven.

Chantal86. Succes en heel veel sterkte! Twee jaar geleden is mijn aller eerste eigen cavia ook overleden en dat heeft me ook verdriet gedaan! Niets om je voor te schamen en alles behalve overdreven.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 14:47

Nee, daar geef ik je helemaal gelijk in hoor. Maar ik ben mijn vader verloren en dat is toch wel even andere koek dan een cavia. Vandaar dat ik misschien ook wel zo denk, heb misschien wat meer meegemaakt Knipoog Kan ook zeker heel verdrietig zijn hoor, om een huisdier dat overlijdt. Maar me geen raad meer weten, dat gebeurd niet bij een huisdier verliezen. Tenminste bij mij niet Knipoog

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 14:48

Ik ben mijn moeder verloren en toen mijn cavia overleed deed dat me ook pijn! Dus hoeft er niets mee te maken te hebben. Vind het een apart argument.. begrijp je punt ook wel weer, maar het hoeft niet altijd zo te zijn.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 15:03

Ik begrijp jullie ook wel. En ik bedoel het ook helemaal niet gemeen of rot ofzo. Knipoog

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 12:54

LZP -> BB

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 20:19

Sterkte met het verlies van je caafje!

Marleeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 16:37

Heel veel sterkte met 't verlies van je caaf.. Ach gut
't Zijn kleine dieren maar toch kun je je d'r zo aan hechte.