frontline en epilepsie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gipsyboy

frontline en epilepsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 22:28

hoi medebokkers.
ik weet niet hoeveel mensen het al weten.
maar ik wou ff zeggen dat mensen met honden en katten, die last hebben van epilepsie uit moeten kijken met frontline vlooienspray/druppels.
dat KAN een aanval veroorzaken.
ook als je hond nog nooit een aanval heeft gehad.
van horen zeggen zijn vooral border collies gevoelig voor epileptishe aanvallen. (niet allemaal natuurlijk)
ik denk zet het toch ff neer.
voor degene die meer willen weten, ff op google intikken 'frontline en epilepsie'. dan is er genoeg over te lezen.
gr

Wilawander

Re: frontline en epilepsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 23:15

Ik denk dat dat wel meevalt. In Duitsland is Frontline één van de meest gebruikte anti vlomiddelen en er is niks bekend over epilepsie na gebruik hiervan. Bij ons in de praktijk wordt Frontline ook gegeven aan honden met epilepsie. Waaronder een aantal Border Collie's en zonder problemen. Wij hebben nog nooit geen klachten gehad over Frontline.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 16:07

De mijne is supergevoelig voor alles wat chemisch is, als ze voer met kleurstoffen oid eet krijgt ze daar een aanval van. Echter nog nooit problemen gehad met de frontline. In de praktijk ook nog nooit problemen er mee gezien. Wel met Promeris.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 20:36

oke ja wij hadden thuis ook 2 borders en ook frontline gebruikt, maar nog nooit problemen gehad.
maar heb het wel al gehoord van mensen van de hondenclub.
denk meld het ff

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 21:02

Er gaat wel meer de ronde over Frontline en andere middelen. Vaak als er iets met de hond gebeurt dan ligt het vaak aan het middel volgens de eigenaren. Maar veel vaker komt het voor dat er iets heel anders aan de hand is of het middel overgedoseerd/verkeerd gebruikt is. Bijvoorbeeld Frontline dat over de datum is, is dodelijk in de meeste gevallen. Maar dat een middel over de datum wordt gebruikt wordt dan even vergeten te vermelden.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 11:31

dat is waar wilawander. dat zeggen ze niet.
ik heb er ook nog nooit problemen mee gehad hoor, had het wel van mensen van de hondenclub gehoord. ik gebruik het ook gewoon. frontline vind ik toch wel het beste werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 17:15

Wilawander schreef:
Ik denk dat dat wel meevalt..

Zoek voor de aardigheid maar eens op "Frontline en epilepsie"
dan zel je nog schrikken van het aantal hits....Helaas heb ik dus ook
een slechte ervaring met een frontline en een kat, deze kreeg vrijwel vlak na het toedienen
van dit vlooienmiddel een aanval, ik wist niet wat me overkwam.
Ze gign heel snel ademen en haar hartslag ging as een idioot, ook verloor ik alle
contact met haar dus als de sodemieter naar de DA die een epilepsie aanval
diagnostiseerde....Kat was 4 jaar oud en had nog nooit dergelijke klachten gehad.
Sindsdien kreeg ze maandelijks een aanval, heb nooit geen frontline meer durven gebruiken.

En nu heb ik vernomen dat de meeste vlooien ook resistent zijn tegen dit middel,
dus hier geen fronline meer.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 21:07

Chiqa schreef:
Wilawander schreef:
Ik denk dat dat wel meevalt..

Zoek voor de aardigheid maar eens op "Frontline en epilepsie"
dan zel je nog schrikken van het aantal hits....Helaas heb ik dus ook
een slechte ervaring met een frontline en een kat, deze kreeg vrijwel vlak na het toedienen
van dit vlooienmiddel een aanval, ik wist niet wat me overkwam.
Ze gign heel snel ademen en haar hartslag ging as een idioot, ook verloor ik alle
contact met haar dus als de sodemieter naar de DA die een epilepsie aanval
diagnostiseerde....Kat was 4 jaar oud en had nog nooit dergelijke klachten gehad.
Sindsdien kreeg ze maandelijks een aanval, heb nooit geen frontline meer durven gebruiken.

En nu heb ik vernomen dat de meeste vlooien ook resistent zijn tegen dit middel,
dus hier geen fronline meer.

Heb je ook gekeken of het de juiste dosering was? Niet over de datum enz.? Ook dat resistentie verhaal heeft mijn baas (dierenarts) nagvraagd en daar is niks van bekend. Ook niet bij grote dierenklinieken vergelijkbaar met Utrecht (Duitsland). Ook hebben wij een grote praktijk en wij verkopen alleen Frontline en geen enkele klacht. alleen werkt het niet bij elke hond tegen teken. Maar tegen vlooien een zeer goede werking en geen bijwerkingen. Het mooie is ook dat van bijna geen enkele klacht op internet is gemeld bij bv. dierenartsenbond en de firma zelf.

Weet dit daar ik deze verhalen met veel intresse volg. Bij deze klachten handelt het vaak om dieren die al ernstig ziek zijn of andere zware medicijnen gebruiken. Of zoals al reeds vermeld. Producten die over de datum zijn, te warm zijn bewaard, overdoseringen enz. En dit wordt dan vaak vergeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 21:43

Hoi Wilawander, dat vlooien resistent zijn heb ik niet van mezelf...Maar van de DA...zoek voor de aardigheid maar eens op "Fronline en resistent" kom je ook weer een hoop hits tegen.

http://weblog.columni.st/?p=376

Ik heb een pers (Foto profiel) die een vlooien allergie heeft, een vlooi zorgt al voor dikke korstjes op de rug. Zo erg dat ze haar vacht eruit wil trekken.
Je zag geen enkele vlooi lopen hoor, maar na een week deed het middel toch zijn werk, geen korstjes meer.
Ik heb 2 jaar plezier gehad van dit middel, het was ook een van de weinige middelen die tegen "vlooien dermatitis" werkte, echter begin 2007 merkte ik dat de werking keihard achteruit ging.

Toen kreeg mijn pers (andere pers) een epileptieaanval en heb dit alles besproken met de dierenkliniek hier. Hun gaven dus ook aan dat de vlooien resistent waren geworden, ook las ik steeds meer geruchten op www.kattenplaza.nl dat het midden zijn werk niet meer deed, althans bij katten dus Knipoog
(Honen heb ik geen verstand van)

Nu gebruik ik niets meer.
Ik heb eind vorrig jaar een middel besteld bij een fythotherapuit welke enorm goed helpt tegen vlooien allergie, ze heeft geen enkele korst meer gehad, en zodra dr eentje komt geef ik haar meteen de druppels, maar dat middel is zó onwijs goed dat ik al een half jaar geen vlooien middel heb hoeven gebruiken, je kunt je wel voorstellen dat ik niet weet wat ons overkomt.

Wilawander schreef:
Heb je ook gekeken of het de juiste dosering was? Niet over de datum enz.?

Ja de dosering was gewoon een pipetje bij een poesje van 4 kilo, niet over datum.
Poes leeft nu niet meer, (niet door de epilepsie hoor) denk dat je wel begrijpt dat ik hier huiverig voor ben geworden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:41

Door alle verhalen gebruik ik geen frontline meer voor onze kruising border collie. Of het nu met de dosering te maken heeft, of het feit dat het product over datum is, ik neem toch liever het zekere voor het onzekere. Buren van iets verderop die twee borders hebben, hebben ons hiervan overtuigd door een aantal verhalen waarin border collies zelfs overleden waren door gebruik van frontline. In tegenstelling tot andere rassen schijnen zij bepaalde stoffen uit dit middel in hun lever op te slaan waardoor ze vergiftigd raken en dus kunnen overlijden. Weet niet in hoeverre dit waar is maar er zijn voldoende andere middelen en ik wil me niet achteraf heel schuldig voelen als die verhalen waar blijken te zijn.