Na hoeveel tijd werkt een enting bij een kat ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Na hoeveel tijd werkt een enting bij een kat ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 19:22

Hallo

Mijn kitten is nu 9 weken oud, heeft afgelopen week haar eerste enting gehad en in week 12 krijgt ze haar 2de enting.

Nou vroeg ik mij eigenlijk af of zo'n enting meteen werkt?
Ik wil nl. graag met haar naar buiten, gewoon hier in de tuin met tuigje.
Nu wil ik nog niet met haar naar buiten, voor alle zekerheid.
Maar ik heb gehoord dat je nog een aantal weken moet wachten ( voordat ze naar buiten mag dus) nadat ze zo'n spuit hebben gehad.

Klopt dit? En hoelang is dit ?

Liefs

Mist

Re: Na hoeveel tijd werkt een enting bij een kat ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 21:18

Een enting met MLV virus (Modified Live Virus kattenziekte) werkt in 2 weken....MAAR omdat het kitten pas 9 weken is, weet je niet hoeveel bescherming (via moedermelK) het kitten heeft. Dit kan per kitten in 1 nest zelfs verschillen. Heeft het kitten nog teveel "bescherming" van de moeder, dan werkt dat de enting tegen en heeft het geen zin. Vandaar dat kittens en puppies 2 x geent worden.

Waarom niet enten op latere leeftijd ? omdat kattenziekte en Parvo bij pups (is zelfde virus) zo dodelijk is dat je het risico niet kunt nemen ze op latere leeftijd te enten. Het virus is zo resistent dat het een jaar in huis kan leven + kun je het onder je schoenen meenemen naar binnen.

Niesziekte entingen werken nooit voor 100%, ze zijn wel belangrijk omdat ze wel enige bescherming geven, zeker voor de herpes variant.

sunshine

Re: Na hoeveel tijd werkt een enting bij een kat ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 18:27

Oke heel erg bedankt, heb ik veel aan Ja