Mr Ice begint te sproeien, wat nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xdenisex

Mr Ice begint te sproeien, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 20:59

We roken wel vaker iets wat op een sterkte lucht begon te lijken van het sproeien en vandaag is het zeker... Ice sproeit!

Ik had een heel leuk schapenvachtje (nep Knipoog) gekocht voor bij ons op de bank. Mr gaat erop staan en staat gewoon voor mijn neus er ff overheen te sproeien!! Niet veel maar toch stinkt t... Toen gaf ik hem een kledder tegen de zijkant van zijn kont om hem te straffen en toen liep hij naar de gang om vervolgens tegen een kartonnen doosje gewoon nog eens te sproeien! Dit ging gepaard met een hoop gebler en gemiauw! Ik heb het idee dat hij gewoon pissed offf was dat hij op zijn kop kreeg en het daarom nog eens deed...

We willen hem pas late helpen als ons poesje oud genoeg is om gedekt te worden, want we willen graag een nestje.

Iemand ideeen om dit tegen te gaan??

schimanski

Re: Mr Ice begint te sproeien, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 21:12

Eh 3 opties:
a: castreren(wat je niet wil)
b: apart zetten waar het sproeigedrag nog het meest te toleren is,
c: veel, maar dan ook heeeeel veeel soppen

Andere opties zijn er in mijn ogen niet. Tegengaan doe je het gewoon niet. Volkomen normaal gedrag.
Heb jarenlang dekkaters gehad, ben die illusie armer....

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 21:16

Hahhaha, in principe heeft hij nog nooit gedekt, en hij is vandaag precies 11 maanden geworden... Ik hoef nog maar zo'n 3 maanden te overbruggen...helaas kon hij niet nog heel even wachten...

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 21:22

feliway halen bij de DA, daar houden katers niet van.
Je hebt ze in verdampers en spray's. Ligt er een beetje aan waar hij sproeit. Als hij door het hele huis gaat, zou ik de spray nemen. Want anders moet je in elke kamer een verdamper hangen.
De spray spuit je op de plekken waar hij sproeit.

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 21:41

Oke, dat ga ik proberen... Hij sproeit eigenijk sinds ongeveer 2 weken dat wij het echt ruiken. Vandaag deed hij het voor het eerst voor onze neus.... Gewoon op iets wat ik nieuw had gekocht... En daarna uit nijt in de gang...(heb ik het idee).

Ik ga het zeker proberen... dankjewel!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 21:47

En zodra poeslief krols is en het is gebeurt, dat merk je vanzelf wel aan het geschreeuw kan je niet om heen. Tsja dan meteen hakkiesjaf ballen eraf bij de DA.

Wij hebben hetzelfde probleem gehad in huis. Katerlief heeft nu twee poezen gedekt die nog 2 en 3 weken moeten. Hij is nu vakantie om nog een poes te dekken bij vrienden van mijn ouders (hij draagt een gen voor een bepaalde vrij zeldzame kleur en die poes ook) maar zodra hij terugkomt staat hem hetzelfde lot te wachten. Ook bij ons was het dus poetsen poetsen poetsen. En zo'n electrisch geurding helpt ook wel een beetje. Knipoog

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 21:57

hahahha ja ik ben al aan het strooien met geurzakjes haha!

Het is inderdaad hakkie takkie weg zakkie als hij ons poesje gedekt heeft. Heel zielig voor zijn mannelijkheid haha! Phoebe is nu ongeveer een maand of 8,5 a 9 dus nog heeeeeel even... We wilde haar eerst pas laten dekken als ze ongeveer anderhalf jaar was maar dat wordt nu iets vervroegd....hihi...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 21:59

xdenisex schreef:
hahahha ja ik ben al aan het strooien met geurzakjes haha!

Het is inderdaad hakkie takkie weg zakkie als hij ons poesje gedekt heeft. Heel zielig voor zijn mannelijkheid haha! Phoebe is nu ongeveer een maand of 8,5 a 9 dus nog heeeeeel even... We wilde haar eerst pas laten dekken als ze ongeveer anderhalf jaar was maar dat wordt nu iets vervroegd....hihi...

Ja een half jaartje eerder kan gaan kwaad Knipoog

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 22:01

Na het castreren hoeft het niet perse op te houden.
Wij hebben bij mijn ouders thuis ook een birmaan gehad die sproeide. Toen hij een half jaar was is hij gecastreerd, maar hij bleef het gewoon doen hoor Lachen
En het stinkt vreselijk kan ik je helaas uit ervaring vertellen Nagelbijten / Gniffelen

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 22:01

Je moet trouwens wel oppassen met verschillende schoonmaak middelen. Er kan ammoniak in zitten, en dat versterkt het sproei gedrag alleen maar.
Ik weet niet of dat ook in de geur zakjes zit.

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 22:14

Nee die zijn gewoon van de tuinen.... volgens mij kan dat geen kwaad.. Die geurzakjes heb ik eigenlijk altijd dus dat is niet iets vreemd waardoor hij het kan doen...

Ik wist inderdaad dat ammoniak het kon verergeren, maar bedankt voor de tip Knipoog

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 23:44

Heerlijk, sproeiende katers Clown Not

Ik heb voor mijn kater een eigen verblijf en soms Misselijk is het er niet te harden. Direct weer poetsen, poetsen, poetsen!

Sterkte.

Heb je je poes wel op de pil staan nu dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 23:54

Als je nog drie maanden wacht zit je dadelijk met een kater die blijft sproeien.Heb de mijne lekker op tijd laten castreren.Dan maar een uitdekking.

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 23:55

ik moet eerlijk zeggen dat ik 1 jaar erg jong vind voor een poesje om al een nestje te krijgen..... Bloos .

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 10:01

Haiii...

Ik vind 1 jaar voor een Ragdoll ook jong...Het is een ras dat over het algemeen erg langzaam uitgroeit...
Het is eigenlijk belangrijker te kijken of het poesje er wel al aan toe is...Dat kan dan nog wel een half jaar
tot een jaar duren...

Maar daar ging het niet over...De kans is idd erg groot dat als je hem nog langer open laat (maar nu ook
al) dat hij gewoon blijft sproeien na de catratie...(gewoonte)

Phoebe is toch pas 6 maanden? Ik zie in BB dat je haar 9 december mocht ophalen...Dan heb je haar 4 maanden toch?
Stel dat ze toen 13 weken was (kan de leeftijd niet terug vinden maar dacht dat het 8 weken was?) Kom je nog
steeds maar op 7 maanden...Misschien eerst maar nakijken hoe oud ze is en dan overwegen of je zin hebt om nog min.5
maanden de lucht weg te moeten poetsen...en kans hebt op een dan gecastreerde nog sproeiende kater.

Heeft ze idd de pil? Ice heeft veel sneller door dat Phoebe krols is als jij...Dat zou een zwangerschap op veel te jonge
leeftijd kunnen betekenen...Ik ben overigens niet echt een pilvoorstander...Maar is beter dan een veel te vroege
zwangerschap...

Na lange tijd op fora te hebben vertoeft ben ik er achter gekomen dat het houden van dekkaters geen gemakkelijke
opgave is (zoals hier eerder is gezegt)...Ze kunnen snel gefrustreerd raken...Hebben veel poezen nodig om te dekken...
Echt geen simpele opgave...

Succes met je beslissing...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 17:08

Ofwel castreren ofwel poetsen en het risico nemen dat het nooit meer weggaat Clown

Enkele dingen die kunnen helpen: alle kleedjes, kussentjes en zachte dingen weg. Poes niet zonder toezicht op je bed laten.
Laat wasverzachter en sterk geparfumeerde wasmiddel maar even achterwege, azijn doet het ook goed voor je kleren Knipoog
Schoenen, zakjes, alles wat van buiten komt niet laten staan maar wegzetten, liefst in een andere kamer.
De plekken gelijk goed schoon maken met biotex en veel azijn.
Plaats voor 2 katten 3 bakken. Voer ze ver weg van de bakken. Zet eventueel voer op de plaatsen waar hij meest sproeit.

De aanwezigheid van je poes kan een zeer sterke trigger zijn....