Stafford van 10 maanden poept ineens in huis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kaill87

Stafford van 10 maanden poept ineens in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 10:21

Mijn Engelse Stafford teefje van 10 maanden oud poept sinds 2 dagen ineens in mijn slaapkamer, 's nachts of 's ochtends vroeg wanneer ik lig te slapen.
Ik word dus wakker in een heerlijke strontlucht Boos!

Zodra ik haar dan direct uitlaat wanneer ik uit bed kom, poept ze buiten niet. Ben ik weer een uurtje binnen, staat ze voor de deur te mutsen dat ze naar buiten moet.
Wie o wie weet waarom ze dit zou doen ?
Toen we haar kregen, 9 weken oud, heeft ze altijd hele nachten doorgeslapen zonder naar buiten te hoeven, en was ze verder snel zindelijk..
De laatste tijd plast ze ook veel vind ik, soms ineens 3 keer in een uur ( ook binnen dus ).
Is dit normaal wanneer ze 10 maanden oud zijn ?
De afgelopen 4 weken is ze amper alleen geweest dus het zal niet om de aandacht zijn, ze zit ook samen met een andere hond.

Vind het echt heel vervelend, ze gaat steeds meer problemen veroorzaken..

Feminsky

Re: Stafford van 10 maanden poept ineens in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 10:32

wat vervelend...heb je iets ander voer of krijgt ze ineens andere lekkere dingen? heb je zelf een ander luchtje op?(wel eens gehoord dat dat ook rare reacties kan opwekken)
wat voor problemen nog meer heb je dan(omdat je zegt dat ze steeds meer problemen gaat veroorzaken...
is je andere hond een rue? misschien dominatie dat nu aan de orde is..pubertijd 1e fase..kan best nu..zit je op cursus of ergens geweest? Daar even navragen...weten meestal ook wel na overleg met jouw aan een oplossing te werken...wij hebben met onze stef teef met 10 maanden kleine rangorde probleem gehad en na overleg met cursusleidster en iets andere benadering en duidelijkheid was dat opgelost..maarja dat was niet poepen in huis.. Clown

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 10:36

Hay Kail,

Heb komt wel vaker voor dat ze als ze wat ouder worden ineens weer binnen hun behoefte doen.
Dit is puberaal gedrag. Doe gewoon of je gek bent, opruimen en geurvrij maken als ze niet oplet, en proberen te voorkomen. Als het zich weer eens voordoet, gewoon gelijk naar buiten met die hond. Eventueel zou je een hondenschool kunnen bellen voor tips Lachen

Hoe gaat het verder met haar?

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 10:51

De andere hond is een teefje, misschien dat ze daar mee in dominantie strijd zit.. Verder merken we niet dat ze boven ons probeert uit te komen.
Ze staat al een tijdje op ander goedkoper voer, vanmiddag ga ik weer Eukenuba halen en langzaam aan terug daarop zetten, misschien dat dat ook helpt..

We zitten niet op curus maar zou evt wel ergens naar kunnen bellen om het te vragen..

Verdere problemen met haar : SLopen als ze zich verveelt, dit komt niet vaak voor omdat ze samen met een andere hond zit, pas geleden was de andere hond even een weekendje uit logeren en toen heeft ze dus m'n deur te grazen genomen.

Het is echt een onwijze aandachttrekker, wilt het liefst de hele dag op schoot bij je kruipen en slapen..
Gelukkig kan ze zich ook zelf prima vermaken maar het af en toe wel t idee dat ze niet zoveel anders zal gaan doen dan dat ze nu doet..

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 10:51

Wat ik eigenlijk niet snap is waarom mensen altijd eerst naar Bokt rennen voor problemen met dieren, maar waarom bel je de dierenarts niet even voor informatie?

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 10:57

Nou ik zit toevallig nu op Bokt, en vanmorgen is pas de 2e keer geweest dat ze in huis heeft gepoept. En aangezien hier ook mensen komen die veel ervaring met honden of met deze situatie hebben, dacht ik goh misschien heeft iemand hetzelfde meegemaakt en heeft die tips ?
Ik ben niet zo iemand die om elk dingetje wat m'n beest heb gelijk bij de dierenarts op de stoep ligt.
Als het zich voor blijft doen na het andere voer ga ik echt wel verder kijken dan Bokt.
Zal je eerlijk zeggen dat ik nog nooit iets op bokt heb geplaatst met betrekking tot een probleem met m'n huisdieren.

Extra informatie proberen te verkrijgen is geen wereldramp hoor.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 11:00

Waarom zet je haar niet lekker in een bench als je niet thuis bent/'s nachts?
Kan ze niets slopen, haar behoefte niet in huis doen, etc..
Is voor jezelf en voor Ziggy veel fijner denk ik...

Wij hebben Sjors & Bitchy ook in de bench, bonne is braaf dus die hoeft niet, haha!!

Feminsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 11:05

Elaine schreef:
Wat ik eigenlijk niet snap is waarom mensen altijd eerst naar Bokt rennen voor problemen met dieren, maar waarom bel je de dierenarts niet even voor informatie?

omdat je soms overal graag even info wilt verzamelen...zolang ze niet accuut dood kunnen gaan lijkt me het helemaal geen probleem om zo veel mogelijk info ergens vandaan te halen...dus ook op bokt..
vind ik dan!

maar onze teef heeft dus ook bij overgang op ander voer gehad dat ze veel meer moest poepen, kan dus dat dat het is....mmm ben je ook misschien net verhuisd? misschien ook wennen aan nwe omgeving..en misschien idd door het poepen je andere hond laten weten dat zij degene is waarvan het huis is...volgens mij wel ergens gelezen dat ze dat zo kunnen laten zien aan een andere hond...
tja het slopen denk ik omdat en dr maatje weg was en uitproberen wat allemaal eetbaar is en niet..grenze verkennen.... Haha!
je kan idd best wel een club bellen, je hebt de stafford school in schiedam, daar hebben ze alleen maar ervaring met engelse en amerikaanse staffords..als je wilt kan ik wel pb sturen met adres als je het niet via een site kan vinden? ik heb daar goede ervaringen mee en heb in doorn op puppy en basis en a cursus gezeten..dat was hondenschool braaf en daar heb ik het meest geleerd.

onze stafford teef was ook vanaf het begin een kroelkip en lsapie..nu 3 jaar en nog steeds zo...maar nog nooit ergens aan gekauwd...nooit naar getaalt...dus..weet niet of dat zo blijft hoor, als je je best doet komt dat vast wel goed! Knipoog

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 11:08

misschien is ze loops aan het worden en door de hormoontjes een beetje de kluts kwijt?

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 11:13

Val me niet aan Tong uitsteken Maar je kan de dierenarts gewoon bellen voor info. Kost niets, maar wellicht wordt je er wijzer van.
Ik snap wel dat je ervaring en informatie wilt verzamelen, maar waarom wachten totdat mensen posten terwijl je binnen 5 min antwoord kan hebben? Deskundig antwoord!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 11:14

nog een keer dan,ik denk dat ze loops aan het worden is ,ook aangezien het vele plassen....of is ze al loops geweest?

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 11:15

Het andere voer is trouwens ook helemaal geen rare optie hoor.
Als je haar 's avonds geeft en ze moet meer poepen is het niet gek dat ze het in huis doet.
Als de nieuwe brokken zouter zijn dan de oude, gaat ze logischerwijs meer drinken en dus ook meer plassen. Is je iets opgevallen dat ze meer drinkt ofzo?

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 15:06

aan het puberen misschien Knipoog Clown .

gr gemma

Whoepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 15:13

ik heb zelf ook een stafford teefje van 10 maand oud,
Ze was gelijk al zindelijk. Maar zo opeens poepte ze ook in huis, zodra ik zag dat ze dat deed, heb ik haar op buiten gezet. Na een poosje deed ze het netjes op buiten.

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 16:43

bedankt voor alle reacties iig !
Ziggy is nog niet loops geweest, we zijn al een half jaar geleden verhuist dus daar zal t ook niet aan liggen denk ik..

Dat slopen, tsjah, als we gewoon thuis zijn sloopt ze helemaal niks en is ze gewoon zoet met d'r speeltjes.
Als we weggaan zitten beide honden in de ( grote ) gang met speeltjes, kussen, drinken e.d.

Liesje : ze drinkt niet meer dan normaal, maar ga d'r hoe dan ook weer terug op Eukenuba zetten, vind beide honden daar toch beter op reageren. De bench hebben we haar nooit aangeleerd en de bench vind ik voor hooguit 2 of 3 uurtjes genoeg en ze zit hier toch een halve dag ( 5 uurtjes ) alleen dus dat doe ik liever niet. En nu ze in de gang zitten kan ze weinig kwaad en is het slopen dus ook zo goed als weg..

Ik ga haar weer terug op het oude voer zetten en hopen dat het daaraan lag, mocht het na een paar dagen a week niet veranderen dan bellen we ff de dierenarts of hondenclub.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 16:53

hmmm 10 maanden..een teef en plassen 3 x in een uur.....

zo op het eerste idee zeg ik: wees voorbereid op een leuke eerste loopsheid Haha!
mijn teef is inmiddels al 9 en tijdens haar loopsheid nog steeds wel eens onzindelijk....ik neem het haar niet kwalijk,ze doet het niet met opzet

ander voer kan idd zeker een oorzaak hebben..
geef iig gehoor aan haar "gemuts" om ongelukjes in huis te voorkomen

probeer wel weer veel positiviteit in het uitlaten te brengen door als je naar buiten gaat en ze daadwerkelijk ook moet haar uitbundig te belonen en haar te negeren en mee terug te nemen naar binnen als ze idd maar "mutste" en niks moet doen.

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 17:25

bedankt naadje24 : ik ga de laatste paar dagen ook vaker met haar naar buiten, ook alleen zonder de andere hond erbij en beloon haar idd goed als ze wat doen buiten. Ze doet eigenlijk gewoon alles buiten vanaf kleins af aan maar af en toe doet ze de laatste tijd een beetje of ze weer een babytje is.. Nu is ze dat ook nog wel een beetje, maar ze kan d'r behoefte wel net zo makkelijk 6 uur ophouden als het nodig is..

Ook iets wat ze buiten heeft: ze plast altijd maar 1 keer als we buiten zijn ( ong. 20 min ) en alleen als ik met ze naar een veld ga waar ze lekker losbanjeren een half uur, dan wil ze op de terugweg nog wel eens een 2e plasje doen. Is dit ook normaal ? Want m'n labrador teef plast 2 of 3 keer tijdens een ronde..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 22:08

ja hoor vrij normaal Ja
de ene teef plast zich in 1 x leeg de andere doet er wat meer over.....
ligt ook soms aan de mate van dominantie/geurafzetting die ze door willen zetten
mijn teef plast als ze loops is wel 7 a 8 x of soms wel meer buiten haar loopsheid maar 1 x
en op vreemde plaatsen een stuk of 4 a 5 x

ze gedraagt zich als een pup zeg je , dus pak je ook de opvoeding van een pup weer op Knipoog
eigenlijk vrij simpel Haha!
voor jou misschien wat lastig maar gaat eenmaal wel zijn vruchten afwerpen Knipoog

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 22:30

Ja ik behandel haar nu ook maar weer meer alsof ze alles nog moet leren.. vandaag gaat alles goed, ben benieuwd naar morgenochtend zodra ik m'n oogjes opendoen en flink inadem Tong uitsteken